Elektromobil budoucnosti se jmenuje Hyundai Ioniq 6. Rozsvítil i pražský Designblok

České zastoupení automobilky Hyundai na letošním ročníku pražského mezinárodního festivalu designu Designblok představilo svoji nejžhavější novinku, elektromobil IONIQ 6. Dlouho očekávaný model se představil v rámci unikátní světelné instalace v prostoru před komplexem Gabriel Loci.

Značka Hyundai je s dnes už kultovním festivalem Designblok spjata už druhým rokem. Vloni v rámci svého premiérového ročníku v roli hlavního partnera akce předvedla revoluční IONIQ 5, letos přijela s druhým členem produktové řady určené výhradně pro bateriové elektromobily – elegantním aerodynamickým sedanem IONIQ 6, který představila teprve nedávno. Pro českou veřejnost šlo o vůbec první příležitost, kdy si horkou novinku jihokorejské automobilky prohlédnout na vlastní oči.

Ideální spojení

„Jsem přesvědčený, že ve světě moderního designu máme jako značka Hyundai co nabídnout. O to větší radost mám, že se nám letos povedlo přivézt natolik zásadní novinku, jako IONIQ 6, která – stejně jako její předchůdce – vyniká právě unikátním designovým jazykem naší značky,“ říká generální ředitel Hyundai Motor Czech Martin Saitz.

Model Ioniq dominoval prostoru nádvoří komplexu Gabriel Loci na pražském Smíchově, kde si jej návštěvníci mohli prohlédnout z neobvyklých úhlů. O návrh a realizaci instalace se postaralo kreativní studio Signal Creative pod vedením Martina Pošty, které si ke spolupráci přizvalo studio MONUMENT OFFICE designéra Václava Mlynáře.

Zvenku dovnitř

Tématem letošního ročníku Designbloku byl Les. Udržitelnost výroby, les jako zdroj nejen materiálu, ale především života. „Jsem proto ráda, že Hyundai už druhým rokem představuje na Designbloku novinky z oblasti elektromobility. Je úžasné, že se česká premiéra IONIQ 6 koná právě v rámci našeho festivalu,“ řekla Jana Zielinski, ředitelka Designbloku.

„Značku Hyundai jsme chtěli představit jako lídra v inovacích, technologii a designu. S potěšením jsme od klienta přijali zcela volnou ruku a důvěru, abychom vytvořili unikátní dílo bez striktních mantinelů, což u takto velkých společností nebývá zvykem,“ vysvětluje designer Václav Mlynář.

Ve vnitřní části expozice značky Hyundai měli návštěvníci Designbloku možnost nahlédnout doslova do útrob elektromobilu a zblízka si prohlédnout jeho technické skupiny, které očím zákazníků zůstávají běžně skryté.

„Ioniq 6 je designově další velmi výrazný model, proto pro nás bylo důležité ho odprezentovat odpovídajícím způsobem. Partnerství s Designblokem pro to bylo ideální příležitostí. Věřím, že jsme návštěvníkům Designbloku připravili neopakovatelný a velmi originální audiovizuální zážitek," řekl David Pavlíček, tiskový mluvčí korejské značky.

Proudnicové vzpomínky na severní Moravu

Ioniq 6 podle automobilky demonstruje „specifický a jedinečný design“ prostřednictvím energetické účinnosti a využívání trvale udržitelných materiálů. Design byl prý od začátku zaměřen na člověka, přičemž vnitřní prostor se vyvíjel současně s vnější formou. Velkou snahou bylo přinést maximalizaci a optimalizaci vnitřního prostoru, jeho natažení vpředu i vzadu.

Novinka má mimořádně nízký koeficient odporu vzduchu – jen 0,21, k čemuž mu dopomáhá jeho nízká přední část, aktivní vzduchové klapky umístěné vpředu, zmenšení vzdálenosti mezi koly a volitelná úzká digitální boční zrcátka. Další podporou záviděníhodné aerodynamické schopnosti IONIQ 6 je jeho zadní spoiler inspirovaný eliptickým křídlem. Dokonce i pod vozidlem je snaha o lepší aerodynamiku evidentní – v úplném zakrytování podvozku, optimalizovaných deflektorech a zmenšené mezeře mezi podběhy kol.

Hyundai takovou snahu o přepracovaně aerodynamický design označuje jako „Streamliner“, což by se dalo volněji přeložit do češtiny než „vozidlo s proudnicovým designem“. A to vám už něco říct může – zvláště tehdy, pokud se zajímáte o vozy Tatra z předválečných let. Jedná se totiž o princip, který mezi prvními rozvíjela právě kopřivnická automobilka pod vedením Hanse Ledwinku počínaje modelem Tatra 77.

Hi-tech vně i uvnitř

Nejnovější Ioniq na různých místech disponuje více než 700 parametrickými pixely – najdete je na světlometech, zadních kombinovaných světlech, předních spodních senzorech, u větracích otvorů a také jako indikátor středové konzoly, aby se posílila identita značky v celém vozidle,

Interiér ve tvaru kokonu slouží jako pohodlný osobní prostor plný praktických funkcí a udržitelných materiálů, které zvýrazňují charakter ekologické mobility a životního stylu. Jednoduše řečeno je to místo, kde se budete mít fajn při dlouhém čekání v zácpě nebo když auto pojede zcela autonomně či se bude zrovna dobíjet. Elektrická modulární platforma E-GMP umožnila konstruktérům roztáhnout interiér vpředu i vzadu a vytvořit tak optimální prostor pro nohy.

V souladu s  inspirovaním se dnešními ekologicky uvědomělými spotřebiteli, designéři Hyundai aplikovali na exteriér trvale udržitelné materiály. Příkladem je recyklovaný pigmentový nátěr z vyhozených pneumatik či bambusový pigmentový nátěr na karoserii.

Interiér je také zdoben udržitelnými materiály a barvami. V závislosti na úrovni výbavy mezi ně patří ekologická kůže (sedadla), recyklovaná PET tkanina (sedadla), bio TPO kůže (palubní deska), bio PET tkanina (strop), bio barva získaná z rostlinných olejů (dveře) a kobereček z recyklovaných rybářských sítí.

Tagy:
festival Hyundai design automobilka Designblok TATRA TRUCKS a.s. Martin Pošta Hyundai Ioniq Hyundai Motor Czech