Místo vysněného zájezdu na Jamajku obří díra v rozpočtu. Další podvedení Češi líčí své příběhy

Zaplatili si exotickou dovolenou na klíč, ta však skončila velkým zklamáním často dřív, než začala. Podvedených v případu, o němž CNN Prima NEWS již informovala, stále přibývá. Jen skupina na sociálních sítích, kde se podvedení klienti sdružili, čítá už přes sedm set členů. Jsou mezi nimi i Lucie z Karlovarska a Michal z Ostravska.

„Pořád se to odsouvalo, posouvalo, neustále nějaké problémy – ať už šlo o počasí, nebo zrušení letenek,“ líčila své zkušenosti redakci CNN Prima NEWS Lucie, která měla odjet na dovolenou na Jamajku. Michal z Ostravska si měl zase užít cestování po Spojených státech amerických.

„Měli jsme přiletět do Los Angeles, poté odjet do Las Vegas, navštívit národní parky a skončit v San Francisku, odkud jsme měli odletět zpět domů,“ vyprávěl reportérce.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Dovolená snů na Jamajce se změnila v noční můru. Jiřina zůstala bez ubytování i pomoci

Řešit zpáteční let nemusel. Na vysněnou dovolenou – stejně jako Lucie – vůbec neodletěl. „Okamžitě jsme zájezd platili, hned jak jsme ho objednali jsme dostali fakturu, kterou jsme museli uhradit: 104 tisíc korun,“ přiznala Lucie. Michal zaplatil za dovolenou pro dva ještě o necelých 26 tisíc korun více. Tím rozdíly končí. Následoval kolotoč výmluv a odkladů.

Peněz se již zřejmě nedočkají

Finální rozuzlení přišlo teprve nedávno. Žena, která na sociálních sítích vystupuje jako Kristýna Johnson, a dovolenou jim měla zařídit, místo letenek poslala e-mail, ve kterém sdělila, že nikam nepoletí. „Po vynaložení velkého úsilí dát věci do pořádku jsem bohužel nucena vám oznámit, že cestovní kancelář již nedisponuje žádnými finančními prostředky a není schopná nadále dostát svým závazkům,“ uvedla v prohlášení.

Paní Lucii pak ještě přišla hlasová zpráva. „Nechci, aby byl někdo zklamaný, i když to už asi nevrátím,“ uvedla stručně. Michal už ve vrácení peněz nedoufá. „Většina lidí s tím už myslím nepočítá, byť by to samozřejmě bylo fajn. Všichni ale chceme, aby se to nějak dořešilo,“ podotkl poškozený muž. Lucie by si nejvíce přála, aby zprostředkovatelka ve svém jednání ustala a nemohla tak škodit dalším lidem.

Podvedení se už obrátili na policii. Kriminalisty ale čeká mravenčí práce. Ženě budou muset dokázat, že jednala s úmyslem. Pokud se jim to nepodaří, podvedeným nezbyde, než se obrátit na soud. V celém případu však figurují stovky lidí, kteří za exotickou dovolenou zaplatili, nikam nepojedou nebo v zahraničí uvízli. Organizátorka od nich přitom vybrala miliony. Zásadní roli ale sehrál i fakt, že se negativní zkušenosti cestovatelů nedostaly včas na veřejnost.

Negativní recenze mizely

„Jste zavřená v černé chatrči, kde je tma, nesvítí sluníčko a nevíte, co s váma bude. Nejíte, nepijete, kamarádka se složila, ani nemluvila,“ líčila paní Jiřina z Jamajky. Přišla téměř o všechny úspory a domů se musí dostat na vlastní náklady. Nic z toho by se ale podle ní stát nemuselo, kdyby se o negativních zkušenostech ostatních dozvěděla včas.

První indicie, že něco není v pořádku, se přitom objevily už před několika lety. Negativní zkušenosti z cestovatelské skupiny na Facebooku ale ihned mizely. „Nikde jsem neviděla žádnou negativní recenzi a zájezd jsme tak během tří dnů koupili,“ sdělila redakci další poškozená.

Mazání negativních komentářů si ale správkyně cestovatelských skupin Ilona není vědoma. Ve svém vyjádření uvedla, že nenese odpovědnost za rozhodování a následné chování nikoho z účastníků. „Poté, co se ke mně v únoru dostala informace o neuskutečněném zájezdu, jsem se na organizátorku obrátila s tím, že u nás ve skupině není možné dál zveřejňovat informace o její nabídce,“ uvedla v reakci správkyně.

Za ni s CNN Prima NEWS telefonicky komunikoval její partner. „Je ve špatném psychickém stavu, je oběť jako všichni ostatní,“ vysvětloval muž. Správkyně se zastává i organizátorka zájezdů Johnson, která se svou cestovní kanceláří Czechmaican Caribbean Tours čelí trestním oznámení stovek poškozených.

„Chtěla mi jen pomoci a to se také dařilo. To ona mi poslala velké množství klientů, díky kterým jsme se dostávali po covidu zpět do plusových čísel a postavili se zpět na nohy. Dávala jsem jí za to i výplatu,“ uvedla ve vyjádření Johnson. Ta tvrdí, že se na Jamajce snaží celou situaci řešit. Má ale zablokované všechny bankovní účty a práce jamajských úřadů je prý pomalejší než u nás. S policií hodlá spolupracovat.

Tagy: