Marketingový krok nebo přehnaná korektnost? Mouřenín na Kofile mění barvu

Kofila

Kofila bez mouřenína

I mnohaleté tradice se mění. Příkladem je legendární tyčinka Kofila, která změnila obal a ikonický mouřenín po desítkách let zmodral. S informací přišel web Blesk.cz. Podle výrobce jde prý pouze o inovaci, podle některých odborníků je za tím však snaha o maximální korektnost.

Původní obal Kofily navrhl před téměř sto lety umělec Zdeněk Rykr. Tradiční mouřenín, který na něm nalévá kávu, teď mění barvu na modrou. „Marketing přišel s myšlenkou, pojďme tradiční Rykrovu postavičku nalévající kávu z roku 1922 posadit do barev Orionu. Obal za 100 let prošel několika designy,“ vysvětlil změnu Vrastislav Janda, ředitel pro korporátní záležitosti.

Experti na reklamu v tom ale vidí něco jiného – obraz dnešní doby a přehnanou korektnost. Její jistou míru v nápadu na změnu připouští ve svém vyjádření i výrobce. „Velcí bohatí bílí muži, kteří sídlí ve městě Vevey – švýcarské centrále Nestlé – se rozhodli, že budou hrdinně bojovat proti rasismu. Takže se nám z mouřenína stal s modrým ksichtem modřenín,“ glosoval rozhodnutí marketingový expert Oto Klempíř.

„Je to trendy, je to určité alibi všech bílých, kteří si začínají módně myslet, že za utrpení lidí jiné barvy pleti můžou běloši,“ doplnil. Známá tyčinka se vyrábí v olomoucké pobočce firmy a její nový obal budí rozpaky i na Hané. Mnozí si myslí, že by se tradice měla zachovat. Jiní změnu barvy považují za zajímavý krok.

„Možná, že už to přehánějí, protože tmavě modrá a černá, je to podobná barva, tolik bych to neřešil,“ zmínil v anketě jeden z místních. Tradiční obal se čas od času změní, tradiční chuť by ale podle výrobce měla zůstat.

Tagy:
káva tradice společnost marketing barva změna korektnost obal Nestlé trend Haná Oto Klempíř Kofila mouřenín Zdeněk Rykr Vevey