Morbidní tajemství Disneylandu: Návštěvníci na atrakcích rozptylují popel svých příbuzných

Americké zábavní parky společnosti Disney skrývají temné tajemství. Vedle žádostí o ruku, svateb a oslav narozenin si totiž někteří lidé jeden z nejpopulárnějších zábavních řetězců volí i za místo posledního odpočinku. Oproti romantickým představám klidného spočinutí popela u oblíbených atrakcí je však realita o poznání krutější. Zaměstnanci resortu už takové žádosti nedoprovází obvyklou pietou, uklizený popel standardně vyhazují s ostatními odpadky.

„Disney World je místo, kde byla moje matka vždycky šťastná. Ví to každý, kdo ji znal,“ sdělila deníku Wall Street Journal Jodie Wellsová, která do resortu propašovala a rozptýlila v něm matčin popel. Její příběh je pouze jedním z mnoha, v parcích totiž k podobným případům dochází pravidelně.

„Kód pro úklid popela jsem přes vysílačky slyšela zhruba jednou měsíčně,“ sdělila CNN Prima NEWS bývalá zaměstnankyně parku Magic Kingdom, která chtěla zůstat v anonymitě. Park je součástí Disney Worldu na Floridě.

Lidé si prý pro poslední rozloučení se svými bližními nejčastěji vybírají atrakce jako Strašidelný dům a Věž hrůzy či Vesmírnou horu – obří horskou dráhu. Speciální kód se podle ní používá i v běžnějších situacích. Podle nahlášené lokace se však dá odhadnout, kdy jde o rozptýlení popela.

Disney se snaží omezit informace, které by narušily zdánlivě šťastnou atmosféru jeho parků. Ke znepokojujícímu fenoménu se proto zdráhá vyjadřovat. „Podobné chování je nezákonné a je v parcích přísně zakázáno. Návštěvníci, kteří se o něj pokusí, budou vyprovozeni z areálu,“ uvedla pro Wall Street Journal stručně mluvčí společnosti.

Pozůstatky putují do odpadu

Instrukce k řešení morbidní situace jsou podle bývalé pracovnice úklidu součástí běžného školení pro zaměstnance. Standardní postup má být vysání popela a jeho vyhození do odpadu. Samotný kód hlášení pro uklízeče je pak podle Wall Street Journal „HEPA“, označení filtru vysavače na extrémně jemné částice.

Ač se někteří uživatelé sociálních sítí myšlenky posledního spočinutí v populárním zábavním letovisku zastávají, většina lidí pro fanoušky milující Disney „až za hrob“ nemá pochopení. „Lidé odevzdávají pozůstatky svých bližních komerčnímu zábavnímu parku a korporace je pak vyhodí do koše. Je to perfektní metafora kapitalismu,“ pohoršoval se jeden z komentujících na Twitteru. „Kdyby se má rodina pokusila rozptýlit můj popel v zábavním parku, vrátil bych se jako duch a strašil je ještě po několik generací,“ napsal další.

Tagy: