Módní značka spojila děti a sadomasochistický sex. Snaha šokovat, kritizoval expert

Logo Balenciaga

Balenciaga, další průšvih

Promyšlená provokace nebo jen nevšední kreativita? Řeč je o nové reklamní kampani světoznámé značky Balenciaga. Zdá se, že tentokrát tvůrci reklamy přestřelili a kritika se hrne ze všech stran. Spojili totiž děti s předměty, které evokují poněkud tvrdší sexuální praktiky.

Balenciaga, módní značka nabízející extravagantní modely, které doprovází kontroverzní reklamní kampaně. Společnost má teď máslo na hlavě. Vánoční reklama zachycuje děti spolu s taškami v podobě plyšových medvídků, oblečených do kožených postrojů typických pro sadomasochistické sexuální praktiky. „Určitě je to snaha šokovat, což občas módní firmy dělají,“ uvedl odborník na marketing Jakub Horák.

Na jedné fotce je vidět kabelka a pod ní dokument nejvyššího soudu k případu dětské pornografie z roku 2008. Po kritice firma spornou kampaň odstranila ze všech svých stránek a internetových platforem.

Luxusní módní značka Balenciaga se za kampaň s kontroverzními fotografiemi už na sociálních sítích omluvila a zažalovala produkční společnost. „Omlouváme se za zobrazení znepokojivých dokumentů v naší kampani. Celou záležitost bereme velmi vážně a podnikáme právní kroky proti stranám odpovědným za vytvoření souboru a zařazení neschválených předmětů,“ uvedli zástupci značky na Instagramu.

Onou třetí stranou má být produkční společnost odpovědná za realizaci kampaně. Balenciaga ji žaluje o náhradu škody 25 milionů dolarů. „Kontroverzní už jsou vůbec reklamy s dětmi a ještě navíc v kombinaci s BDSM doplňky. To je skutečně hodně přes čáru a myslím si, že to značku hodně poškodí,“ sdělil Horák. Značku podporují i takové celebrity jako Kim Kardashian a Nicole Kidman. Otázkou je, zda jejich podpora přetrvá.

Tagy:
reklama Instagram reklamní kampaň Balenciaga Jakub Horák BDSM Kim Kardashianová Nicole Kidmanová módní značka