Obchoduje se strachem. Šándor zneužil situace, kritizuje bunkrovou kampaň Špicar

Andor Šándor

Co Čech, to politik! (526)

Bezpečnostní expert a bývalý šéf vojenské rozvědky Andor Šándor čelí ostré kritice za své čtvrteční oznámení. Generál dopředu avizoval, že má „důležitou bezpečnostní výzvu“. Nakonec se z toho vyklubala reklama na protizávalové kryty. Viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar Šándora označil za obchodníka se strachem.

Šándor, který se v posledních týdnech ve veřejném prostoru často vyjadřuje k válce na Ukrajině i obecně k bezpečnostní situaci, již v pondělí oznámil plánovanou tiskovou konferenci. Na ní měl přijít s „důležitou bezpečnostní výzvou adresovanou českým občanům“.

Co se z očekávaného brífinku nakonec vyklubalo? Místo leckým očekávaného oznámení prezidentské kandidatury přišla komerční nabídka s heslem „Mám kryt, mám klid“. Šándor odpromoval protizávalové kryty. Kvůli tomu čelí ostré kritice.

„Do atomového bunkru Andora Šándora bych peníze neinvestoval. Přijde mi to neuvěřitelné. Jde o obchodování se strachem lidí a zneužívání situace. Je to budování byznysové příležitosti na základě těžké situace, ve které se všichni nacházíme“ kritizoval ve vysílání CNN Prima NEWS Radek Špicar.

Že Šándor využívá strach lidí, si myslí i místopředseda Sněmovny Jan Bartošek (KDU-ČSL). „Znáte tu pohádku, jak mravenec tak moc zvonil na poplach, až ho vůbec nikdo nebral vážně? Andor Šándor vyměnil svou reputaci za pár korun, které získal za reklamu na bezpečnostní bunkry. Gratuluji. Jeho výzvy už nikdo nebude brát vážně,“ napsal politik na Twitter.

Na internetu si Šándor vysloužil přezdívku „český Horst Fuchs“.

Tagy: