Pro spolehlivé zabezpečení firmy potřebujete zkombinovat dva faktory. Elektronické zabezpečovací systémy a profesionální fyzická ostraha objektů totiž jdou ruku v ruce. Platí to stejně dobře pro továrnu, obchod, kancelář, úřad, nemocnici i další objekty. Moc lidí si neuvědomuje, že strážný nemusí budovu nutně střežit na místě, ale stačí, když sedí v dohledovém centru a objekt je napojený na pult centrální ochrany (PCO). Proč je to dobré? Klíčová je ochrana proti újmě na životech, zdraví i majetku.
Nepřetržitý dohled
Pult centralizované ochrany (PCO) si představte jako zařízení, které zajišťuje zabezpečení objektů na dálku. U bezpečnostní agentury TOP security probíhá monitoring nepřetržitě 24 hodin denně a 7 dní v týdnu, takže můžete klidně spát a nemusíte se nervovat ani na dovolené. Strážný vidí bezpečnostní kamerové systémy a může ovládat i elektronické zabezpečovací systémy (EZS) a přijímat z nich výstupy, ať už jde o alarmy, čidla nebo jiná zabezpečovací zařízení.
Okamžitá reakce na poplach
Bezpečnostní agentura dohlíží na PCO a pokud je na to upozorní elektronické zabezpečovací systémy (známé také jako PZTS – poplachové zabezpečovací a tísňové systémy), strážný okamžitě zareaguje a začne věc řešit. Pokud přijde na zloděje, jiného narušitele nebo má důvodné podezření na jiný incident – třeba se aktivuje požární systém nebo čidlo na rozbití okna - pošle na místo hlídku, která objekt zkontroluje.
Spolupráce se složkami IZS
Zákony jsou neúprosné, a proto ne vždy dokáže vše vyřešit fyzická ostraha. V závažnějších případech je potřeba, aby se na místo vydal rovnou lékař, hasiči nebo policie. Nezřídka pracovník PCO proto rovnou mobilizuje složky integrovaného záchranného systému (IZS). V kritických situacích tak PCO napomáhá předcházet újmě na zdraví i majetku nebo alespoň minimalizuje následky. Jako typický příklad si představte situaci, kdy se aktivuje elektronická požární signalizace (EPS). Ať jde o kouř nebo přímo požár, o záchraně životů zaměstnanců i celého podniku rozhodují minuty. Napojení firmy na pult centralizované ochrany zvyšuje šance na včasný zásah bezpečnostních složek.
Důkaz pro pojišťovnu i soud
Zabezpečení firmy přes pult centralizované ochrany vám pomůže i po případném incidentu. Dohledové centrum totiž eviduje všechny poplachy, tísňová volání a další záznamy. Ty vám pomohou zpětně objasnit, co se vlastně stalo. Ať už při řešení události na pojišťovně nebo při dokazování u soudu v případě obvinění nebo soudního sporu o náhradu škody.