Tak zpackal jsem to, nebo ne? Bartoš chce od Fialy vysvětlení, proč se vláda chlubí digitalizací
Byznys
Nejnovější příspěvky k tématu
8 fotografií
Nové policejní auto fascinuje výkonem i designem. Ostatním motoristům má jít příkladem
Dobýt český trh přijíždí další čínská auta. Jsou levná, vybavená a vypadají skvěle
Po úspěšné expanzi značky MG míří na český trh další dvě čínské automobilky - Omoda a Jaecoo, spadající pod obří koncern Chery. Zatímco Omoda se soustředí na stylová, ale zároveň cenově dostupná auta vybavená vším potřebným, Jaecoo si chce získat ty, kteří si rádi dopřejí pořádnou porci luxusu v netradičním balení a nebojí se sjet ze silnice. První modely obou značek jsme si prohlédli v pražském hotelu Four Seasons.
Autonomní auta už brzy na našich silnicích. Zákon umožní nechat řídit asistenční systémy
Ačkoliv legislativa Evropské unie nemá autonomní auta zrovna v lásce, její zákonodárci se postupně snaží vytvořit vhodné prostředí pro hladkou a bezpečnou implementaci těchto technologií. Napříč všemi státy unie je nyní velkým tématem legalizace takzvaného třetího stupně automatizace, který šoférovi umožňuje svěřit jízdu počítači na silnicích prvních tříd bez toho, aniž by se musel dívat na cestu. Kdy se jí dočkáme?
Česko má platit miliardy: Nedostatečně třídí obaly. Politici chtějí problém řešit zálohováním
Česku hrozí pokuta za nedostatečné třídění obalů, pokud nesplní evropské cíle na sběr PET láhví a plechovek. Jedním z možných řešení je zavedení zálohového systému, který se osvědčil v několika evropských státech, včetně Švédska. Tento systém by mohl výrazně zlepšit recyklaci a pomoci vyhnout se milionovým sankcím.
Nová Škoda Elroq je lépe jezdící Enyaq s menším kufrem. Překvapila nás spotřebou
Pokud se nebudeme dívat na jednotlivé karosářské verze, je nová Škoda Elroq teprve druhým čistě elektrickým modelem z Mladé Boleslavi. A zatímco Enyaq je de facto bateriovým Kodiaqem, Elroq je pro změnu elektrickým Karoqem. Více než jemu se však podobá spíše právě Enyaqu, jen má menší kufr a o něco lépe jezdí. Jaké jsou další odlišnosti? To jsme zjišťovali během prvních jízd na Mallorce.
Chystá se prodej obchodního domu Máj. Očekávaná cena je vysoká, půjde o miliardy
Investiční společnost Atris a jí spravovaný nemovitostní fond Realita plánují koupi zrekonstruovaného obchodního domu Máj v Praze na Národní třídě, který se letos otevřel veřejnosti po dlouhé rekonstrukci. Prodávajícím je skupina Amadeus Real Estate, která do rekonstrukce investovala kolem 4,5 miliardy korun. Cena se tak pravděpodobně dostane do vyšších jednotek miliard korun. Serveru Seznam Zprávy (SZ) to řekl místopředseda představenstva Atrisu Tomáš Jícha. Amadeus Real Estate i Atris mají stejné konečné vlastníky, a to bratry Václava a Martina Klánovy.
Zaspalo Česko s QR kódy? V Asii s nimi platí nájem či zubaře, „čtverečky“ mají i bezdomovci
Zatímco české obchodní řetězce pomalu zavádějí platbu QR kódem, v Asii jde o dávno zavedenou a zažitou technologii. A to natolik, že ji obyvatelé nejlidnatějšího kontinentu světa využívají nejen k zaplacení nájmu či kontrol u lékaře. Své QR kódy mnohdy mají i bezdomovci, kterým mohou náhodní kolemjdoucí přispět. Mobilem skenovatelné čtverečky zvažují obchodníci především kvůli nízkým provozním nákladům, jelikož platba kartou si z každé transakce uloupne malý poplatek. Jde ovšem o změnu, která do Česka přichází pozdě.
Audi Q8 je jedním z nejlepších SUV na trhu. Plug-in hybrid mu ale příliš nesvědčí
Psal se rok 2018, kdy na trh přišlo první SUV kupé se čtyřmi kruhy ve znaku. Asi málokdo by tehdy tušil, že právě Q8 předběhne všechny zaběhnuté modely a stane se tím vůbec nejprodávanějším vozem značky. Proč tedy něco měnit, když to funguje? Řekli si v Ingolstadtu a při nedávném faceliftu zvolili jen minimum úprav. Nově je například možné volit si světelný podpis a testovaný plug-in hybrid dostal větší baterii. Jak jezdí?
Volkswagen chce prodat továrnu v Číně. Vyrábějí se v ní vozy Škoda, v zemi se jim nedaří
Německý automobilový koncern Volkswagen se snaží prodat továrnu v čínském městě Nan-ťing, ve které se vyrábějí mimo jiné vozy Škoda Kamiq a Škoda Superb. Informoval o tom podle agentury DPA list Wirtschaftswoche s odvoláním na zdroje z podniku. Agentura Bloomberg již v září s odvoláním na své zdroje uvedla, že továrna v Nan-ťingu by mohla být v příštím roce uzavřena.
Jedna z nejnovějších dopravních značek je pro řidiče záhadou. Její neznalost přijde draho
V Evropě byste jen marně hledali zemi s větším počtem dopravních značek než je Německo. Řidiči jich na tamních silnicích musí rozeznávat kolem tisícovky. Není tedy divu, že když nějaká nová přibude, málokdo si toho skutečně všimne. Důkazem toho je i poměrně čerstvá zákazová značka 277.1, jejíž význam je totiž pro většinu řidičů ještě stále záhadou. Co znamená a co hrozí za její ignorování?
Volvo s klasickými motory ještě zdaleka nekončí. V nabídce jich má hned několik
Byť se může na první pohled zdát, že Volvo zanevřelo na spalovací motory a vyrábí už jen elektromobily, není to pravda. Vedle elektrických novinek nabízí řadu modelů s klasickými benzinovými motory včetně nového SUV XC90, XC60 nebo nejmenšího XC40. Vstoupit do světa, kde je bezpečnost a komfort na prvním místě, je tedy díky tomu možné už za velmi příznivé ceny.
Stanjura naštval majitele solárních elektráren. Ministr nadále trvá na omezení podpory
Miliardové škrty v solárních dotacích prosadíme, tvrdí ministr financí Zbyněk Stanjura (ODS). Šéf resortu trvá na tom, že návrhy na dramatické omezení podpory obnovitelných zdrojů vláda dotáhne. Vyvrací tak spekulace, že by ministerstvo financí couvlo a že by nakonec mohlo – i kvůli riziku soudních sporů – dva ze tří pozměňovacích návrhů stáhnout. Vláda porušila slib, tvrdí majitelé solárních elektráren.
Dodávky ropy ruským ropovodem Družba byly obnoveny. Ropa do Česka netekla dva dny
Dodávky ropy ruským ropovodem Družba do Česka byly v pátek ráno obnoveny, sdělil generální ředitel rafinérské skupiny Orlen Unipetrol Mariusz Wnuk. Ropa z Ruska do České republiky netekla dva dny, důvod úřady nesdělily. Česko během té doby čerpalo ropu pouze západní cestou.
Čerstvé posuny v podniku Nové Holešovice jsou konstruktivní, uvedl šéf Karlín Group
Jednání zástupců developerských firem a pražského magistrátu ohledně úprav společného podniku k rozvoji stanice metra Nádraží Holešovice a okolí jsou konstruktivní a posouvají se dopředu. Uvedl to Jan Ludvík, ředitel firmy Karlín Group, která je spolu s pražským dopravním podnikem (DPP) a CPI Property Group spoluúčastníkem podniku s názvem Nové Holešovice. Náměstek primátora Petr Hlaváček (STAN) uvedl, že vyjednavače nicméně čeká ještě hodně práce.
Rubrika Byznys je určena pro všechny, kteří se zajímají o podnikání a chtějí získat nejnovější informace o trendech a novinkách v oblasti byznysu a ekonomiky. Byznys je všude tam, kde jsou peníze.