
Dobrovolní hasiči z Karviné dostali miliony na vybavení. Pomůže při mimořádných událostech
Ferrari Amalfi je elegantní kupé s rozložením sedaček 2+2, burácivým dvakrát přeplňovaným osmiválcem s výkonem 640 koní a pohonem zadních kol. Vrací zpět do hry klasická tlačítka, má prostornější interiér a nesnaží se oslnit čísly tolik jako jiné modely automobilky.
Na český a slovenský trh oficiálně vstoupila značka Hongqi, která je nejstarší čínskou automobilkou a její jméno se do češtiny překládá jako „rudý prapor“. Aktuálně nabízí pětici spalovacích i elektrických modelů a nejlevnější z nich stojí necelých 940 tisíc korun. Ten zřejmě bude i tím nejžádanějším.
Tisíce majitelů vozů Volkswagen musí vypnout airbag u spolujezdce a spolucestující raději vozit na zadních sedadlech. Automobilka totiž podle deníku Bild zjistila, že může dojít ke snížení ochranného účinku airbagu a při jeho nafouknutí hrozí dokonce smrtelná zranění. Mezi problematické modely patří i oblíbené Polo nebo Passat. Na silnice ve Francii také aktuálně nesmí až 1,7 milionu vozů s airbagy značky Takata. Týká se to například značky Citroën. Rozhodla o tom tamní vláda v návaznosti na tragickou nehodu z počátku června.
Jeden z nejoblíbenějších modelů ingolstadtské automobilky se dočkal třetí generace. Přináší nové micro-LED světlomety, zachovává si naftový motor a uvnitř se architekturou přibližuje větším sourozencům, přichází však o páčky pod volantem.
Limuzína i kombík Audi A6 jsou bezpochyby etalonem manažerských vozů. Je to zejména díky tomu, že toto jméno je v automobilovém průmyslu známo už více než 30 let. Nyní v roce 2025 vstupuje na trh už v šesté generaci, která je pravděpodobně tou vůbec nejkontroverznější. A to nejen z hlediska designu, ale také kvůli zmatkům s označením. Krátce jsme ji řídili.
Třetí největší výrobce aut na světě už je i v Česku a zahajuje prodej čtvrtého modelu. BYD Seal 5 DM-i je plug-in hybridní sedan s kombinovaným dojezdem až 1050 kilometrů a zajímavou technologickou výbavou za atraktivní cenu.
Vyrazili jsme do polské Vratislavi, abychom poprvé otestovali nový elektrický Renault 4. Ten sice vychází už z dříve představené pětky, ale vedle retro designu přidává ještě více místa v kabině i kufru. Jízdně pak upřednostňuje spíše komfort před zábavou. Co dalšího nabízí za cenu od 725 000 Kč?
V sobotu u olomoucké Galerie Šantovka proběhl Super Ride Car Fest. K vidění byla auta luxusních značek, jako jsou Ferrari, Porsche nebo Lamborghini. Na nejdražší z vystavených aut by člověk z průměrného platu šetřil přibližně 53 let.
Kategorie SUV je na českém trhu vůbec nejoblíbenější a představuje téměř polovinu všech prodejů. Jen za posledních pět měsíců se u nás registrovalo přes padesát tisíc vozů tohoto typu. Vyhledávaná jsou také mezi ojetinami. Podívali jsme se proto, jaká jsou z pohledu německého autoklubu ADAC ta nejspolehlivější a která jsou naopak na samém chvostu žebříčku.
Automobilka Tatra Trucks z Kopřivnice na Novojičínsku chystá investice za více než 7,3 miliardy korun. Cílem je zvýšit výrobní kapacitu až na tři tisíce vozidel ročně, posílit konkurenceschopnost na globálních trzích a proměnit továrnu v moderní a udržitelný průmyslový komplex. Tatra chce modernizovat výrobní technologie, digitalizovat procesy nebo postavit novou výrobní halu a centrální logistický sklad. Oznámil to mluvčí Tatry Trucks Andrej Čírtek. Výroba by se tedy měla zdvojnásobit, loni firma vyrobila 1 548 aut.
Nové MGS5 EV se prodává pouze s elektrickými motory a začíná na necelých 790 tisících korunách. Zaujme designem i výbavou a na jedno nabití dokáže ujet téměř pět set kilometrů. Na svého hlavního soka ovšem ztrácí ve vnitřní prostornosti. Chybí také pohon všech kol.
Ani 30. ročník festivalu Rock for People se neobešel bez spolupráce se společností Toyota. Ta již potřetí propůjčila po dobu konání populární kulturní akce flotilu vozů. „Letos šlo převážně o elektromobily,“ sdělil pro CNN Prima NEWS marketingový ředitel Michal Velička. Využití 25 aut se různilo: některá sloužila k přepravě VIP hostů, jiná pro technické zázemí. Přímo v areálu si pak návštěvníci mohli zblízka prohlédnout vozidlo C-HR v plug-in hybrid verzi. Tradičně pak na akci měli největší zastoupení mladí. „Nechtějí auta kupovat, ale užívat,“ podotkl Velička a přiblížil, jak bude vypadat budoucnost autoprůmyslu v České republice.