reklama
CNN Prima News automobilový průmysl

automobilový průmysl

Výpis příspěvků ke štítku „automobilový průmysl“

Konec klasických aut tvrdě dopadne na český průmysl. Povede to k propouštění

Už za 14 let by se v Evropské unii neměla produkovat auta vyrábějící emise, rozhodla před několika dny Evropská komise. Automobilový průmysl je přitom největší průmyslové odvětví v České republice a představuje až devět procent celkového HDP země. Sektor rovněž zaměstnává statisíce lidí, proto bude mít unijní rozhodnutí nejtvrdší dopady možná právě na Česko. Především subdodavatelské firmy se bojí o své zakázky, což může vést k propouštění. Elektromobilita však sáhne do kapes také ostatním Čechům.

Hyundai i10 N Line: Navoněná turbolentilka! Budete řadit i řádit

Svět malých aut je poslední roky opomíjen, ale celkem neprávem. Copak není Toyota Yaris evropským autem roku? Copak se města stále více nezahlcují automobily? Prckové sice nejsou trendy, ale jejich účelnost je vysoká a automobilky je produkují ve velkém. Hyundai teď ukázal novou generaci i10 i s jeho kořeněnou verzí N Line.

Automobilový průmysl vstává z mrtvých. Prodeje nových aut v Evropě prudce rostou

Vypadá to, že život v Evropě se pomalu vrací k normálu. Otevírají se školy, obchody, služby a do plných obrátek se znovu vrací také většina průmyslových odvětví, včetně toho automobilového. Za posledních pár měsíců navíc výrazně stoupl i počet registrací nových vozidel. V dubnu meziročně vzrostl o 218,6 procenta na 862 226 vozů, avšak na stav před pandemií se ještě nevrátil. Oznámilo to ve středu Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).

Škoda poodhalila interiér nové Fabie. Je líbivý, moderní a nabitý technologiemi

Mladoboleslavská Škoda již začátkem května oficiálně představí čtvrtou generaci Fabie, svého nejdůležitějšího modelu. Jak ale bývá zvykem, tuzemská automobilka upouští některé zásadní informace a fotografie ještě před premiérou. Už tedy víme, jakými motory bude poháněna, známe její rozměry i karosářské verze, a díky uveřejněným skicám exteriéru si dokonce můžeme představit, jak asi bude vypadat. Doposud jsme však neviděli interiér auta, jeho předběžnou architekturu Škoda nastínila až nyní.

Za málo peněz hodně prostoru? Tohle jsou nejlevnější nové kombíky na českém trhu

Nadvláda sportovně užitkových automobilů, neboli „esůvéček“ v posledních letech ještě více sílí. Již čtyři roky v řadě jsou vozy tohoto typu v čele tuzemských prodejů. Pomalu zastiňují i tak oblíbený segment jako jsou rodinné kombi. A proč vlastně? Vždyť nový kombík se slušnou základní výbavou, prostorným interiérem a zavazadelníkem může stát i zlomek ceny podobně velkého a vybaveného SUV. Do přibližně 400 tisíc korun jsme jich našli hned pět.

reklama