Domů automobilový průmysl

automobilový průmysl

Výpis příspěvků ke štítku „automobilový průmysl“

Praktičností uspokojí velké rodiny i firmy. Na trhu je takových vozů jen pár

Vícečlenná rodina s aktivním stylem života má specifické nároky při výběru automobilu. Hlavními parametry jsou samozřejmě prostornost, dostatek míst k sezení a rozhodně také užitečné zatížení včetně možnosti táhnout přívěs. Podobně to mají menší stavební a servisní firmy, které potřebují na pracoviště dostat větší počet pracovníků a k tomu ještě za sebou vléct speciální těžší stroje. Na českém trhu těmto požadavkům ovšem vyhovuje jen pár vozů. Připravili jsme podrobný přehled.

Auta se spalovacími motory se budou prodávat i po roce 2035: Evropská komise zmírnila zákaz

Aktualizováno

Evropská komise zmírnila plán na zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory v Evropské unii od roku 2035. Nový návrh, se kterým v úterý zástupci EK seznámili novináře, požaduje, aby se emise oxidu uhličitého (CO2) u nových aut snížily o 90 procent proti úrovni z roku 2021, tedy nikoli o 100 procent, jak bylo původně plánováno.

KOMENTÁŘ Ondřeje Krutílka: Emisní normy CO₂. Naše automobilky už další šanci nedostanou

Už v úterý představí Komise úpravu emisních norem CO₂, která je nejdůležitější součástí takzvaného automobilového balíčku. Ta rozhodne o tom, zda si Evropa udrží konkurenceschopný automobilový průmysl a dostupnou mobilitu, nebo zda budeme pokračovat cestou, kterou určují cíle, které sice na papíře vypadají dobře, ale ve skutečnosti jsou od začátku odsouzeny k neúspěchu.

Tatra Force třetí generace: Zásadní krok do budoucnosti kopřivnické legendy

Automobilka Tatra Trucks vstoupila do nové éry. Nová Tatra Force třetí generace představuje zásadní přelom v konstrukci vozů Tatra a přináší změny, která zasahují do všech klíčových oblastí – od konstrukce kabin, motorů přes převodovky až po zcela novou generaci tatrováckých náprav nebo zástavbu moderních elektronických systémů podle nejnovější evropské legislativy. A co je zásadní: většina těchto technologií vzniká přímo v Kopřivnici. Tatra tak nadále sází na soběstačnost, která jí historicky umožnila vytvářet stroje do nejnáročnějších provozních podmínek v různých částech světa.

Tatra vstupuje do éry elektromobility: Po loňské hybridní premiéře přišel i první plně elektrický kolos

Česká legenda jménem Tatra Trucks opět rozvířila svět užitkových vozidel. Na pražském veletrhu e-Salon 2025 totiž automobilka poprvé představila svůj první plně bateriový nákladní elektromobil Tatra Force e-Drive BEV 8×8. Šlo o světovou premiéru, přičemž rok před tím na stejném místě Tatra představila hybridní vůz Tatra Force e-Drive PHEV 8x8 použitelný v civilní sféře i v ozbrojených složkách. Tatra už tedy testuje hned tři vozy řady e-Drive s alternativními systémy pohonu, roce 2023 totiž představila Tatru Force e-Drive FCEV 8x6, a na dalších pracuje.

Žebříček prodeje aut: Jistota Škoda, překvapiví skokané z Číny a propad Tesly

Listopadové prodeje aut v Česku meziročně opět vzrostly a jsou nejvyšší za posledních osm let. Podle Svazu dovozců automobilů se registrovalo více než dvacet jedna tisíc vozidel a už nyní je jasné, že celková bilance za uplynulý rok dosáhne hodnot blížících se předcovidovým číslům. Nejvíce se v minulém měsíci tradičně dařilo tuzemské škodovce. Překvapili ale nováčci na trhu.

Úleva pro řidiče: Starší auta nebudou muset na technickou kontrolu každý rok

Členské státy EU se ve čtvrtek shodly na tom, že technické kontroly vozidel pro automobily starší deseti let se budou nadále konat každé dva roky a nikoli každý rok, jak navrhovala Evropská komise. Po jednání v Bruselu to uvedl odcházející český ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Nyní se očekává, že svou pozici k normě přijme i Evropský parlament. Jakmile se tak stane, bude o konečné podobě legislativy moci začít vyjednávání mezi europarlamentem, Evropskou komisí a Radou EU, tedy členskými státy.

Tohle jsou nejspolehlivější ojetiny na trhu podle odborníků. Oblíbený elektromobil propadl

Každoroční TÜV Report je jedním z nejsledovanějších průvodců při výběru a nákupu ojetého vozu. Němci však uvádějí, že se aktuální trend spíše zhoršuje, protože německými STK neprojde každé páté kontrolované osobní auto. K hlavním důvodům patří nejen skutečnost, že vozový park na silnicích stárne, ale také to, že řidiči a provozovatelé vozidel mají méně času na jejich údržbu.