Obchodní řetězce stahují z prodeje holandské kakao. Obsahuje látku způsobující rakovinu ledvin
automobilový průmysl
Výpis příspěvků ke štítku „automobilový průmysl“
Nový Volkswagen Tiguan i Passat jsou výhodnější než dříve. Na výbavě nešetřily
Českou premiéru si před pár dny odbyla nová generace Volkswagenu Tiguan společně s oblíbeným kombíkem Passat Variant. Automobilka pro ně přichystala i výhodnou akční výbavu. Rovněž ukázala také prodlouženou verzi elektrického MPV ID.Buzz.
Čtvereček, který ovládl svět. QR kód slaví 30 let, pomáhá na CNN Prima NEWS i při placení
Černobílý čtverec, bez kterého si část světa už nedokáže představit svůj život. QR kód slaví 30 let od svého prvního použití. Původně skromný vynález japonských inženýrů se stal jedním z klíčových způsobů novodobé komunikace. Dá se s ním platit bez nutnosti vytahovat peněženku, načíst seznam alergenů, přejít do menu restaurací či prokázat hotové očkování či platné vízum na letišti. QR kódy ostatně hojně používá i redakce CNN Prima NEWS – od Hlavních zpráv po pořad Showtime.
Lacina: Česko jako „Detroit Evropy“? Opozice nás maluje jako spálenou zem, ubližuje to všem
Poškozujeme naše zájmy tím, že si záměrně malujeme obraz spálené země. Opozice to tak dělá a dostává lidi do stresu, řekl poslanec hnutí STAN Jan Lacina v Partii Terezie Tománkové. Rovněž nesouhlasí s pejorativním přirovnáním zahraniční agentury Bloomberg, která označila Českou republiku za „Detroit Evropy“, pakliže se svým domácím autoprůmyslem nedožene trend elektromobility. „Je to bonmot. Titulek, který má zaujmout, ale není to reálný popis situace,“ řekl Lacina ve vysílání CNN Prima NEWS.
Venkovani a chudáci? Nesmysl, s elektroauty ušetří peníze, míní Špicar. Hataš nastínil vize
Podle viceprezidenta Svazu průmyslu a dopravy Radka Špicara je označování venkovanů za chudáky, které těžce zasáhne éra elektromobilů, nesmyslné. V pořadu 360° na CNN Prima NEWS naopak řekl, že ve spojení s alternativními zdroji elektřiny mohou situace velmi dobře využít a ušetřit mnoho peněz.
Tradiční autoprůmysl? Passé, míní Kovanda. Našlápnout ekonomiku má výroba čipů
Zahraniční investice desítek miliard do autoprůmyslu se spalovacími motory v Česku představují prvních 20 let tohoto tisíciletí, ale nyní jsou passé. Musíme nalézat nové rozvoje ekonomiky, řekl ekonom Lukáš Kovanda s tím, že v tomto ohledu je „málokteré odvětví důležitější než výroba čipů“. Podle něj je nutné zájem o zahraniční investice orientovat tímto směrem, jelikož o „tradiční autoprůmysl“ nebude možné se v budoucnu opírat, sdělil v pořadu SVĚT FINANCÍ S TRINITY BANK na CNN Prima NEWS.
Ruské automobily Lada budou nově montovat vězni. Běžní zaměstnanci musí na frontu
Největší ruská automobilka chce nasazením trestanců reagovat na nedostatek pracovních sil způsobený odvody bojeschopných mužů do armády v souvislosti s válkou na Ukrajině. Vedení Lady už situaci intenzivně řeší s tamní vězeňskou službou. Podle polských médií připomíná ruský postup časy druhé světové války.
Největší paskvil z dílny EK za poslední roky, hodnotil Euro 7 Špicar. Proč nemá norma smysl?
Norma Euro 7 je možná největší paskvil z dílny Evropské komise (EK), který jsem za poslední roky viděl. V pořadu Co na to vaše peněženka na CNN Prima NEWS to uvedl viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar. Zdůraznil, že přijetí návrhu by silně zasáhlo český autoprůmysl a připravilo mnoho lidí o práci. Ekonom Lukáš Kovanda doplnil, že norma by navíc neměla žádný vliv na klimatickou změnu.
Kupka: Normě Euro 7 se předejít nedalo. I Pirát Kolaja by měl pochopit, že nás poškodí
Emisní normě Euro 7 se nedalo předejít, vláda proti ní ale vydala jasně odmítavé stanovisko, řekl v pořadu K věci na CNN Prima NEWS ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Česká republika se podle něj proti jejímu zavedení ozývá velmi hlasitě. Cílem je udržet pracovní pozice a nedopustit zhoršení životního prostředí, což by prý měl pochopit i europoslanec Marcel Kolaja (Piráti), který podporuje zákaz prodeje aut se spalovacími motory.
Autokanibalismus v Rusku: Případů rozebírání vozů na ulici přibývá. Duma chystá neotřelé řešení
Blatníky, nárazníky, světlomety a mnohé další základní díly ze zaparkovaných aut se v Rusku čím dál tím častěji stávají obětí zlodějských gangů obchodujících s nedostatkovými součástkami. Státní duma chce podle deníku Izvestija tento problém vyřešit úřady řízenou demontáží dílů ze starých nebo havarovaných vozů a jejich restaurováním. Odborníci však varují před možným negativním vlivem na bezpečnost provozu.
Italové navrhují kompromis. Část aut by mohla mít spalovací motor i po roce 2035
Italský ministr zahraničí Antonio Tajani přišel s návrhem změkčujícím nulovou toleranci spalovacích motorů po roce 2035. S ohledem na sociální a ekonomické problémy, které úplným přechodem na elektromobilitu italskému průmyslu vzniknou, žádá možnost dočasně zachovat i výrobu aut pálících benzin a naftu.
Rusové budou nová auta znovu vybavovat systémem ABS. Emise se vrátí do roku 1996
Ruské orgány pozvolna přehodnocují homologační předpisy pro nová auta, které výrazně změkčily po začátku války na Ukrajině. Západní sankce totiž zamezily přílivu řady potřebných komponentů. Teď by se některé standardy měly začít vracet, v první řadě například znovuobnovení povinnosti vybavovat auta protiblokovacím systémem brzd, takzvaným ABS. Změna by měla platit od podzimu. Postupně by se měly zpřísnit také emisní normy z Euro 0 na Euro 2.
Havránek o konci spalovacích motorů: Mám strach o autoprůmysl. Zabije ho to, varuje Hrnčíř
Opatření mě štve od samého začátku. Mám strach z toho, jaká bude situace v automobilovém průmyslu a v dostupnosti automobilů po roce 2035 nejen v České republice. V pořadu 360° na CNN Prima NEWS takto reagoval poslanec Jiří Havránek (ODS) na chystaný zákaz spalovacích motorů. Stejné obavy vyjádřil také poslanec Jan Hrnčíř (SPD). Ten dokonce vzkázal, že rozhodnutí automobilový průmysl zabije a bude silnou ranou pro občany. Evropský parlament příslušnou normu stanovující zákaz od roku 2035 schválil v úterý.