CNN Prima News automobilový průmysl

automobilový průmysl

Výpis příspěvků ke štítku „automobilový průmysl“

Smrtelné nebezpečí číhá i ve Volkswagenech. Vadné airbagy mají oblíbené modely Polo či Passat

Tisíce majitelů vozů Volkswagen musí vypnout airbag u spolujezdce a spolucestující raději vozit na zadních sedadlech. Automobilka totiž podle deníku Bild zjistila, že může dojít ke snížení ochranného účinku airbagu a při jeho nafouknutí hrozí dokonce smrtelná zranění. Mezi problematické modely patří i oblíbené Polo nebo Passat. Na silnice ve Francii také aktuálně nesmí až 1,7 milionu vozů s airbagy značky Takata. Týká se to například značky Citroën. Rozhodla o tom tamní vláda v návaznosti na tragickou nehodu z počátku června.

Elektromotor je u nového Audi A6 hlasitější než ten spalovací. Diesel potěší spotřebou

Limuzína i kombík Audi A6 jsou bezpochyby etalonem manažerských vozů. Je to zejména díky tomu, že toto jméno je v automobilovém průmyslu známo už více než 30 let. Nyní v roce 2025 vstupuje na trh už v šesté generaci, která je pravděpodobně tou vůbec nejkontroverznější. A to nejen z hlediska designu, ale také kvůli zmatkům s označením. Krátce jsme ji řídili.

Přehled nejporuchovějších SUV má překvapivého vítěze. Je mezi nimi elektromobil

Kategorie SUV je na českém trhu vůbec nejoblíbenější a představuje téměř polovinu všech prodejů. Jen za posledních pět měsíců se u nás registrovalo přes padesát tisíc vozů tohoto typu. Vyhledávaná jsou také mezi ojetinami. Podívali jsme se proto, jaká jsou z pohledu německého autoklubu ADAC ta nejspolehlivější a která jsou naopak na samém chvostu žebříčku.

Kopřivnická Tatra Trucks investuje miliardy korun. Chce zdvojnásobit výrobu a modernizovat

Automobilka Tatra Trucks z Kopřivnice na Novojičínsku chystá investice za více než 7,3 miliardy korun. Cílem je zvýšit výrobní kapacitu až na tři tisíce vozidel ročně, posílit konkurenceschopnost na globálních trzích a proměnit továrnu v moderní a udržitelný průmyslový komplex. Tatra chce modernizovat výrobní technologie, digitalizovat procesy nebo postavit novou výrobní halu a centrální logistický sklad. Oznámil to mluvčí Tatry Trucks Andrej Čírtek. Výroba by se tedy měla zdvojnásobit, loni firma vyrobila 1 548 aut.

Mladí nechtějí auta kupovat, ale užívat, říká Velička z Toyoty. V čem vidí budoucnost?

Ani 30. ročník festivalu Rock for People se neobešel bez spolupráce se společností Toyota. Ta již potřetí propůjčila po dobu konání populární kulturní akce flotilu vozů. „Letos šlo převážně o elektromobily,“ sdělil pro CNN Prima NEWS marketingový ředitel Michal Velička. Využití 25 aut se různilo: některá sloužila k přepravě VIP hostů, jiná pro technické zázemí. Přímo v areálu si pak návštěvníci mohli zblízka prohlédnout vozidlo C-HR v plug-in hybrid verzi. Tradičně pak na akci měli největší zastoupení mladí. „Nechtějí auta kupovat, ale užívat,“ podotkl Velička a přiblížil, jak bude vypadat budoucnost autoprůmyslu v České republice.