Čínská auta zaplavují trh navzdory vysokým clům. V Česku se objevilo několik nových značek
Na českém trhu se poslední roky objevují nové a nové čínské značky nabízející nejen elektromobily, ale i hybridy či spalovací motory. Evropská unie se snaží brzdit příval cenově dostupných elektrických aut dodatečnými cly, aby vyrovnala konkurenční prostředí. K dosavadním deseti procentům na dovoz osobních aut tak loni přidala dalších až 35,3 procenta. Navzdory tomu jsou ovšem asijské elektromobily stále konkurenceschopné.
Americká auta do Evropy bez složitého schvalování? Panují obavy o bezpečnost
Mezi EU a USA vzniká nová obchodní dohoda, která by mohla oboustranně zjednodušit dovoz aut přes Atlantik a následnou registraci na evropských nebo amerických silnicích. Nově by totiž nemusela mít specifickou homologaci ani individuální schválení, protože by obě strany akceptovaly normy té druhé. Ne všichni tuto novinku však vítají s otevřenou náručí.
Spolu slibuje „krevnatou“ kampaň ve středních Čechách: Stopka a červená pro opozici
Středočeský kraj je baštou průmyslu – Spolu garantuje, že si takový status udrží i nadále. V tomto duchu se má podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) nést horká fáze kampaně před sněmovními volbami, kterou koalice zahájila. Ministr, jenž je současně jedničkou této kandidátky, věří, že půjde o „krevnatou“ kampaň. Vizuál Spolu koresponduje i s pracovní náplní Kupky. Pod červenou barvou semaforu se skrývají opoziční ANO a SPD společně s mimoparlamentním hnutím Stačilo!.
Nadupaný kombík končí, poslední kusy jsou na skladu. Nástupce bude elektrifikovaný
Jen málokteré auto se v novodobé historii zapsalo motoristickým fanouškům tak hluboko do paměti jako právě čtvrtá generace Audi RS 6. O to smutnější potom je, že po šesti letech výroby definitivně končí. Příznivcům nadupaného kombíku tak nezbývá nic jiného než si pořídit jednu z posledních čtyřiceti skladovek nebo si počkat na jeho nástupce. Otázkou ale je, jestli vůbec dostane benzinový osmiválec.
Škoda Auto má prodejní i hospodářské úspěchy. Jaké jsou tři důvody, kterými poráží konkurenci?
Tuzemská automobilka Škoda Auto si za letošní první pololetí připisuje významné úspěchy. Stává se totiž třetí nejprodávanější značkou v Evropě a poptávka po vozech je celosvětově vysoká. Podnik, který je přezdíván srdcem českého průmyslu, vykazuje za prvních letošních šest měsíců i vysoké tržby a provozní zisk. A to v době, kdy se odvětví automotive v Evropě potýká s vážnými problémy. Jaké jsou důvody, že zrovna Škoda Auto poráží mnohdy slavnější soupeře na evropském i světovém poli?