Vláda požár se zdravotníky zažehla sama a hasí jej na poslední chvíli, míní politolog
automobilový průmysl
Výpis příspěvků ke štítku „automobilový průmysl“
Venkovani a chudáci? Nesmysl, s elektroauty ušetří peníze, míní Špicar. Hataš nastínil vize
Podle viceprezidenta Svazu průmyslu a dopravy Radka Špicara je označování venkovanů za chudáky, které těžce zasáhne éra elektromobilů, nesmyslné. V pořadu 360° na CNN Prima NEWS naopak řekl, že ve spojení s alternativními zdroji elektřiny mohou situace velmi dobře využít a ušetřit mnoho peněz.
Tradiční autoprůmysl? Passé, míní Kovanda. Našlápnout ekonomiku má výroba čipů
Zahraniční investice desítek miliard do autoprůmyslu se spalovacími motory v Česku představují prvních 20 let tohoto tisíciletí, ale nyní jsou passé. Musíme nalézat nové rozvoje ekonomiky, řekl ekonom Lukáš Kovanda s tím, že v tomto ohledu je „málokteré odvětví důležitější než výroba čipů“. Podle něj je nutné zájem o zahraniční investice orientovat tímto směrem, jelikož o „tradiční autoprůmysl“ nebude možné se v budoucnu opírat, sdělil v pořadu SVĚT FINANCÍ S TRINITY BANK na CNN Prima NEWS.
Ruské automobily Lada budou nově montovat vězni. Běžní zaměstnanci musí na frontu
Největší ruská automobilka chce nasazením trestanců reagovat na nedostatek pracovních sil způsobený odvody bojeschopných mužů do armády v souvislosti s válkou na Ukrajině. Vedení Lady už situaci intenzivně řeší s tamní vězeňskou službou. Podle polských médií připomíná ruský postup časy druhé světové války.
Největší paskvil z dílny EK za poslední roky, hodnotil Euro 7 Špicar. Proč nemá norma smysl?
Norma Euro 7 je možná největší paskvil z dílny Evropské komise (EK), který jsem za poslední roky viděl. V pořadu Co na to vaše peněženka na CNN Prima NEWS to uvedl viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar. Zdůraznil, že přijetí návrhu by silně zasáhlo český autoprůmysl a připravilo mnoho lidí o práci. Ekonom Lukáš Kovanda doplnil, že norma by navíc neměla žádný vliv na klimatickou změnu.
Kupka: Normě Euro 7 se předejít nedalo. I Pirát Kolaja by měl pochopit, že nás poškodí
Emisní normě Euro 7 se nedalo předejít, vláda proti ní ale vydala jasně odmítavé stanovisko, řekl v pořadu K věci na CNN Prima NEWS ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Česká republika se podle něj proti jejímu zavedení ozývá velmi hlasitě. Cílem je udržet pracovní pozice a nedopustit zhoršení životního prostředí, což by prý měl pochopit i europoslanec Marcel Kolaja (Piráti), který podporuje zákaz prodeje aut se spalovacími motory.
Italové navrhují kompromis. Část aut by mohla mít spalovací motor i po roce 2035
Italský ministr zahraničí Antonio Tajani přišel s návrhem změkčujícím nulovou toleranci spalovacích motorů po roce 2035. S ohledem na sociální a ekonomické problémy, které úplným přechodem na elektromobilitu italskému průmyslu vzniknou, žádá možnost dočasně zachovat i výrobu aut pálících benzin a naftu.
Havránek o konci spalovacích motorů: Mám strach o autoprůmysl. Zabije ho to, varuje Hrnčíř
Opatření mě štve od samého začátku. Mám strach z toho, jaká bude situace v automobilovém průmyslu a v dostupnosti automobilů po roce 2035 nejen v České republice. V pořadu 360° na CNN Prima NEWS takto reagoval poslanec Jiří Havránek (ODS) na chystaný zákaz spalovacích motorů. Stejné obavy vyjádřil také poslanec Jan Hrnčíř (SPD). Ten dokonce vzkázal, že rozhodnutí automobilový průmysl zabije a bude silnou ranou pro občany. Evropský parlament příslušnou normu stanovující zákaz od roku 2035 schválil v úterý.
Válka zasáhla i největší českou automobilku. Škodě Auto loni klesly dodávky o 145 tisíc vozů
Škoda Auto loni dodala zákazníkům celosvětově 731 300 vozů, což je meziročně o 16,7 procenta méně. Mohou za to přetrvávající nedostatek polovodičů, válka na Ukrajině, potíže v dodavatelském řetězci, rostoucí ceny energií a surovin a pokračující nejistota na globálních trzích. Automobilka to ve středu uvedla v tiskové zprávě.
Kola jako kola. Zaměstnanci propuštění z automobilek mají jít stavět velocipedy
Lidé propuštění z automobilek jsou prý ideálními pracovníky pro firmy vyrábějící jízdní kola. Zatímco se automobilový průmysl připravuje na ztrátu pracovních míst v důsledku zvýšené konkurence a konce spalovacích motorů, výrobci jízdních kol povzbuzují propuštěné dělníky, aby se stali součástí rostoucího cyklistického průmyslu.
Euro 7 terčem kritiky výrobců i některých europoslanců. Auta kvůli němu podraží
Automobilky i někteří europoslanci považují zavedení emisní normy Euro 7 za zbytečný mezikrok na cestě ke konci spalovacích motorů v roce 2035. Peníze potřebné na vývoj aut plnících novou normu by výrobci raději investovali do elektromobility.
Evropu mohou po roce 2035 zaplavit veterány. Zákazníci na nové elektromobily nebudou mít
Evropské orgány nedávno znovu potvrdily záměr ukončit prodej nových automobilů se spalovacími motory do roku 2035. Podle odborníků ale v souvislosti s takovým krokem Evropě reálně hrozí tzv. „havanský efekt“, tedy masivní stárnutí vozového parku z důvodu ekonomické nemožnosti kupovat auta nová.
Poklady automobilového průmyslu z východního bloku, takové je muzeum socialistických vozů
Někdejší textilka na břehu řeky Jizery v Železném Brodě skrývá poklady, které rozbuší srdce nejednoho milovníka motorismu. Parta nadšenců tu buduje unikátní sbírku socialistických aut, tedy vozů vyráběných v druhé polovině dvacátého století v někdejším východním bloku. A mají tu řadu unikátů, třeba obrněnou limuzínu jednoho z vládců sovětského svazu.