Nejčastější triky prodejců ojetin: Volavky, falešné slevy i agresivní pot. Jak se nenapálit?

Prodejci aut často používají různé triky. A v této době se sníženým zájmem o ojetá vozidla je oprašují mnohem častěji. Redakce CNN Prima NEWS se podívala na ty nejčastější.

Triky prodejců ojetin řada řidičů odhalí pozdě. Na co si tedy při koupi auta dávat pozor?

Například na takzvané volavky, ve slangu bazarníků dummy cars. To jsou auta, která jsou krásná, mají skvělou cenu, ideální motorizaci, ale ve skutečnosti neexistují. Jejich jediným účelem je nalákat vás do autobazaru.

„Většinou říkají, že se právě prodalo, ale máme tu jiné, zajímavé auto, které se ještě neobjevilo v inzerci,“ vysvětluje automobilový expert Milan Jirouš z magazínu Automotolife. „Hodně prodejců se například snaží dotlačit zákazníka třeba i na vzdálenější pobočku, aby měl potřebu s něčím odjet, aby nejel zase 150 kilometrů s prázdnou,“ doplňuje David Hampl z Autozine.cz.

Pak jsou zde také zákeřné smlouvy. Automobil se prodává, jak stojí a leží – právě touto formulací ve smlouvě se prodejci snaží znemožnit pozdější reklamaci. „To však nemá vliv na případnou záruku. Jestli to někdo používá, jde o neznalost prodejce. V české jurisdikci je to absolutně nepřípustné,“ zdůrazňuje Petr Přikryl z Asociace prodejců použitých automobilů.

Podobně zákeřná může být i poznámka ve smlouvě, že vůz je kategorie D – což značí defektní. I v takovém případě se při pozdější reklamaci pořádně zapotíte.

A když už je řeč o potu, pozor by si lidé měli dávat i na něj. Agresivní pot může být dalším problémem. Na tachometru například svítí 60 tisíc kilometrů, ale volant je prodřený a řadicí páka obroušená, jako by auto mělo najeto třikrát tolik. „Pán měl jen agresivní pot,“ zní typická výmluva prodávajícího.

„Stejně tak se říká, že s tím jezdila žena, která měla hodně prstýnků a jak točila volantem, je hodně opotřebovaný, stejně jako řadicí páka,“ říká Hampl.

Je třeba si také pohlídat, zda má auto vše, co je nabízeno, tedy zda nemá očesanou výbavu. V inzerátu jsou často uvedeny odvětrávané sedačky, čtyřzónová klimatizace i navigace, ve skutečnosti ale auto nic z toho nemá. Kupující to zjistí bohužel pozdě. „Nakonec to prodejce svede na nějakou tiskovou chybu, nebo že se spletli při zaklikávání,“ přibližuje Hampl argumentaci provozovatelů bazarů.

Závěrem je třeba také zmínit falešnou slevu, jako je ředitelská sleva nebo akce, která platí jen do půlnoci. Věřit takovým větám můžete zhruba stejně jako ceně, ke které vám připočítají DPH až ve smlouvě.

Sníženou cenu často získáte pouze při koupi auta na úvěr. Po sečtení úvěrových splátek se vám ale i taková koupě docela prodraží. Zkrátka i v autobazarech platí, že nemůžete chtít slevu zadarmo.

Tagy: