
Vlak se srazil u Poličky s automobilem. BMW skončilo na střeše, na místě zasahovali hasiči
Přetáčení tachometrů je sport, který v Česku provozovaly skoro všechny bazary. Proč se Češi styděli za své „stodvacítky“ a jak moc byli naivní? Jak se vydělávalo na pojišťovacích podvodech? A na co motoristé stáli ty největší fronty? I to byla témata nového dílu podcastu Devadesátky v Česku z produkce CNN Prima NEWS.
Přibližně sto dní trvá zákazníkům, než si vyberou ojeté auto. To je asi dvakrát déle než v minulosti. Výběr je totiž komplexnější. Roli hraje nejenom značka, barva a typ, ale také druhy převodovek, najeté kilometry a mnoho dalších aspektů. V Česku se letos zřejmě prodá více než sto tisíc ojetých vozů.
Před více než třiceti lety otevřel svůj první autosalon. Postupně se Pavel Louda vypracoval na jednoho z největších prodejců automobilů v Česku. Na začátku června otevřel novou prodejnu, která se stala největším krytým showroomem zánovních a ojetých vozů v Evropě. Vedle tisícovek vozů je budova u dálnice D11 ve Vrbové Lhotě zajímavá i z pohledu technologií. Nákupní zvyky zákazníků se totiž mění a poděbradský rodák chce, aby se z nákupu automobilu stal zážitek.
Doby, kdy jste museli čekat na nové auto třeba rok, jsou pryč. Mezi skladovými vozy i ojetinami v bazarech si teď zákazníci mohou vybírat a zároveň usmlouvat lepší cenu. Ovšem ne vždy se dá při takové koupi auta prodávajícím věřit. Tady jsou některé z jejich triků.
Desítky lidí přišly v pražském autobazaru o svá auta i peníze. Firma v Praze 6 se specializovala na luxusní vozy a na první pohled měla dobré renomé. Jenže bazar automobily, často v ceně nad milion korun, prodal a pak původním majitelům nechtěl zaplatit. Společnost navíc její majitelé posléze převedli na bílého koně. Co dělat v takové situaci? A proč se vedou spory ohledně developerského pozemku, který prodal známý bubeník Pražského výběru Klaudius Kryšpín? Nejnovější Případy Josefa Klímy začínají už ve středu ve 22.50 na Primě.
Koupíte si auto, pět let v něm jezdíte. Jednoho dne přímo k vám domů přijde vymahač a chce vám ho zabavit. Přesně to se stalo klientům autobazaru v Šenově nedaleko Ostravy. Osudy hned několika lidí představil v neděli na CNN Prima NEWS pořad Případy Josefa Klímy.
Autobazary a jejich majitelé nemají u motoristů zrovna nejlepší pověst, k čemuž přispěla i jejich vděčná vyobrazení v populární kultuře. Vedle hlášek typických pro fotbalové zákulisí jsou právě ty bazarnické nejčastějším zdrojem humorných příhod a zdrojem zděšení i výbuchů smíchu. Pokud už jste někdy prodávali auto přes zprostředkovatele, budete jistě některé znát, pokud ne, v kvízu se mnohé přiučíte.
V nabídce českého autobazaru se objevil legendární kabriolet Škoda Felicia s jedenácti kilometry na počitadle ujeté vzdálenosti. Ceny felicií se běžně pohybují v řádech vyšších statisíců, vyobrazený vůz ale stojí mnohem více. Vypadá totiž přesně tak, jako když v roce 1961 opustil výrobní linku.
Jednašedesátiletý Milan Klik překonal počtem 13 019 prodaných aut 45 let starý rekord amerického obchodníka s vozy Chevrolet. Současný rekord byl dnes oficiálně zapsán do České knihy rekordů, kterou spravuje pelhřimovská agentura Dobrý den.
Prodejci aut často používají různé triky. A v této době se sníženým zájmem o ojetá vozidla je oprašují mnohem častěji. Redakce CNN Prima NEWS se podívala na ty nejčastější.
Majitelé ojetých aut, kteří uvažují o jejich prodeji, mají důvod k jásotu. Kupující naopak zapláčou. Použitá vozidla mají totiž letos opět výrazně zdražit. A možná ještě mnohem výrazněji než v loňském roce, kdy ceny ojetin stouply průměrně o 15 procent.
Dlouhé čekací lhůty na nová auta způsobují přelévání poptávky na trh s ojetinami. Zatímco za normálních okolností jejich ceny klesají, koronavirová pandemie způsobila, že se ojetý vůz stává poměrně dobrou investicí. Průměrná cena použitého auta totiž v průběhu loňského roku stoupla o 15 procent. Výrazně zdražují také vozidla s pětiletým stářím.