KOMENTÁŘ: Řidiči v Praze viní z nekonečných kolon všechny, jen ne sebe
Dopravní kolaps, katastrofa, armageddon. I taková slovní spojení poslední dobou slýcháme při debatách o dopravní situaci v české metropoli. Mnoho řidičů viní Zdeňka Hřiba nebo nekoordinované opravy, data přitom dokazují nepříjemnou skutečnost: aut je v Praze zkrátka příliš mnoho. Každý, kdo místo MHD zvolí cestu autem, tak za dopravní zácpy nese část odpovědnosti.
GLOSA: Dopravní horor v Praze a pět důvodů, proč to lidé dávají Hřibovi zaslouženě sežrat
Praha v posledních týdnech zažívá doslova dopravní peklo a zejména řidiči osobních automobilů hledají viníka. Logicky se nabízí jméno pirátského předsedy Zdeňka Hřiba, který je již skoro tři roky náměstkem primátora zodpovědným za dopravu a předtím byl přes čtyři roky primátorem. Stal se symbolem dopravní apokalypsy po právu? Nebo mu Pražané křivdí, přičemž za problém mohou všichni ostatní – jen ne Hřib?
Pomsta Ukrajinců přímo v Rusku. Auto s důstojníkem vyletělo na Sibiři do povětří, ukazuje video
Hlavní ředitelství rozvědky Ministerstva obrany Ukrajiny ve středu oznámilo, že přímo na ruském území zabilo důstojníka, který měl být zapojen do válečných zločinů proti ukrajinskému obyvatelstvu. Podle zveřejněných informací byl cílem útoku zástupce velitele jednotky ruské vojenské policie v Kemerovské oblasti na jihozápadní Sibiři, Veniamin Mažerin. Podle videa zveřejněného Ukrajinci usmrtila ruského důstojníka bomba umístěná v jeho autě.
KOMENTÁŘ Tomáše Zdechovského: Politika zákazu spalováků musí skončit
Evropské automobilky přehodnocují své postoje, protože nejsou připraveny na zákaz prodeje nových vozů se spalováky. Přitom jsme často slýchali argument, že automobilkám omezení problém nedělá. Někteří žili v představě, že si trh poradí a že v roce 2035 už budou auta s klasickými spalovacími motory jen záležitostí závodníků, majitelů veteránů či milovníků vůně benzínu a nafty. Optimismus ale nebyl vůbec na místě. Představa rychlého a snadného přechodu na elektromobilitu se rozplynula jako chiméra.