Svíčky, věnce i hrající lavička. Hroby slavných Čechů zažívají o Dušičkách návštěvnické žně
autobazary
Výpis příspěvků ke štítku „autobazary“
Nákupem ojetiny v zimě lze významně ušetřit. Lepší cena ale není jedinou výhodou
Zima je ideální dobou pro koupi ojetého auta, a to nejen kvůli zpravidla nižší ceně. Chladné počasí a zhoršené podmínky na silnicích při zkušební jízdě mnohem lépe prověří jeho skutečnou kondici. Závady, které by se za teplého počasí neobjevily, dostanou v mrazu či vlhku vyniknout v plné nahotě. Kupujícímu tedy kromě zjištění pravého stavu vznikne i prostor pro jednání o případné slevě.
Stáří automobilů v Česku kvůli krizi roste. Průměrný věk osobáků činí skoro 16 let
Podobně jako populace stárne v Česku také vozový park. Za posledních deset let se u nás průměrné stáří osobního vozu zvýšilo o čtyři roky, průměr všech v České republice provozovaných automobilů je dnes 18,84 roku. Ve své zprávě to uvádí Svaz dovozců automobilů (SDA).
Drahá nafta? Na trhu s ojetinami je stále dost modelů se spotřebou do 3,5 litru
Vysoké ceny nafty i AdBlue nahrávají dieselovým vozům s minimální spotřebou, kterými jsou po hříchu hlavně ty ojeté. Úsporný vůz nejenže méně poškozuje životní prostředí, ale pro většinu řidičů znamená především více korun v peněžence. Píše to ve své analýze AURES Holdings, provozovatel sítě autobazarů.
Jakou ojetinu zvolit? Benzinové jsou o 45 tisíc levnější než dieselové a mají méně najeto
Průměrná cena ojetých benzinových aut činí už druhý měsíc v řadě 190 tisíc korun, a to i přes jejich snižující se nabídku. To naftové vozy mírně zdražily – rozdíl střední hodnoty ceny benzinu a dieselu se prohloubil už na 45 000 korun. Dieselových aut na sekundárním trhu přitom přibývá. Vyplývá to z analýzy trhu Barometr.
Drsná realita po koupi ojetého auta. Podvodů prodejců přibývá, často nepomůže ani prověření
Přetočené kilometry, zatajované nehody a další podvody u ojetých aut jsou v Česku znovu na vzestupu. Nedostatek vozidel i vysoké ceny motivují nepoctivé prodejce k nekalostem víc než kdy jindy. Často podvodníky nezastaví ani zaběhlí prověřovatelé vozů. Jejich potvrzení o technickém stavu auta totiž umí leckdo zfalšovat.
Nejčastější triky prodejců ojetin: Volavky, falešné slevy i agresivní pot. Jak se nenapálit?
Prodejci aut často používají různé triky. A v této době se sníženým zájmem o ojetá vozidla je oprašují mnohem častěji. Redakce CNN Prima NEWS se podívala na ty nejčastější.
Průměrná cena ojetých aut v pololetí stoupla o 18 procent, zvyšuje se i jejich stáří
Ceny ojetých aut na českém trhu v prvním pololetí vzrostly takřka o pětinu. Důvodem byla rostoucí poptávka kvůli nedostatku nových a zánovních aut. Průměrné stáří prodávaných vozů mírně vzrostlo z 9,1 roku na 9,5 roku.
Růst cen ojetin po dvou letech zastavuje. Na trh se ale dostávají méně kvalitní auta
I přes rekordní inflaci v Česku i dalších evropských státech se téměř dva roky trvající růst cen ojetých vozidel zastavuje. Z průzkumů společnosti Carvago vyplývá, že se vyrovnává poměr nabídky a poptávky na trhu, ale také přibývá méně kvalitních ojetin. Některé modely však dokonce zlevňují.
Světlehnědá Škoda 105 je k mání v bazaru na Floridě. Cenou se rovná spolehlivé ojetině
V nabídce floridského prodejce se objevila zadomotorová škodovka z roku 1986, se kterou se dnešní Američan dost možná ani nerozjede. Vozy Škoda představovaly svého času na americkém trhu stejný lowcost jako jugoslávské Yugo. Přesto nebo právě proto se jich v Kanadě a USA prodaly tisíce.
Podvody v automobilové inzerci: Prodávající často uvádí výbavu, kterou auta nemají
Stočené kilometry nebo zamlčené nehody jsou klasickou hrozbou při koupi ojetého auta. Nejeden z nás si v takové situaci přivolá na pomoc mechanika, který se na auto pořádně podívá. V nastalé euforii z toho, že po technické stránce vypadá vše dobře, někdy zapomeneme na úplně jinou stránku auta. Jeho výbavu.
Ojetá auta jako nový bitcoin. Rostoucí ceny přepisují ekonomické teorie
V okamžiku, kdy si majitel zaparkuje doma v garáži své nové auto, začíná se znehodnocovat. Do konce prvního roku od koupě může ztratit na hodnotě až 20 procent a jeho cena dále klesá léty používání. Skutečně?
Ojeté škodovky: Na Octavii z druhé ruky se šetří i šest let, zájem je o Citigo
Průměrná cena ojetého vozu Škoda Octavia byla v roce 2021 podle dat společnosti AURES Holdings 224 000 Kč. Přibližně polovina Čechů s průměrným příjmem by tak na takovou ojetinu mohla při měsíční úspoře kolem 3 000 Kč šetřit něco přes šest let.