Konecta přináší do retailu chytré služby: outsourcing kompletní zákaznické zkušenosti
Společnost Konecta, dlouhodobý lídr v oblasti zákaznických služeb, potvrzuje své ambice také v segmentu retailu. Vedle zákaznického servisu nyní nabízí možnost outsourcingu kompletní zákaznické zkušenosti – od provozu prodejen, přes týmy hostesek a promotérů, až po infolinku, zpracování objednávek a reklamací. Firmám tak poskytuje flexibilní řešení, které umožňuje růst bez složitých náborů a vysokých fixních nákladů.
Češi dostanou méně. Dodavatelé energií nově platí za zdržování reklamací necelou desetinu
Nezodpovědní dodavatelé elektřiny nebo plynu budou platit méně na penále svým zákazníkům. A to v případě, kdy spotřebiteli nevyřídí reklamaci vyúčtování. Novinka platí od srpna, kdy vstoupila v platnost novela energetického zákona Lex OZE III, která přinesla i naopak rozšíření práv pro zákazníky. Kromě toho se nezodpovědné společnosti mohou obávat vyšších pravomocí Energetického regulačního úřadu, který nemusí problémovým společnostem udělit licenci.
Některé lidi překvapily vysoké nedoplatky za teplo. Jak a proč je lze reklamovat?
Topná sezona skončila a lidé v současné době dostávají vyúčtování za minulý rok. Některé mohou překvapit i desetitisícové nedoplatky při stejné spotřebě jako v předchozích letech. Platby za teplo jsou specifické a neplatí pro ně pravidla jako v případě elektřiny nebo plynu. Co mohou spotřebitelé dělat a na koho se v případě pochybností obrátit?
Pozor na odhady spotřeby elektřiny a plynu. Jak na reklamaci, pokud vyúčtování nesedí?
Pokud nejsme přítomni při odečtu energií od dodavatele či neprovedeme samoodečet, tak se spotřeba stanovuje odhadem distributora. Energetický regulační úřad letos hlásí zvýšení podnětů právě na odhady energetických společností. Pokud domácnosti energiemi šetří nebo chytře využívají své spotřebiče, tak se jim ale může spotřeba výrazně změnit. Na řadě je proto využít reklamaci u obchodníka s energiemi. Jak na to?
Naštvaný zákazník v Praze vyrazil prodavačce zuby. Napadl ji kvůli reklamaci, ukazují záběry
V pražské prodejně s koženým zbožím napadl nespokojený zákazník prodavačku. Poté, co neuspěl s reklamací zakoupené tašky, se začal chovat agresivně a ženě vyrazil několik zubů. Informoval o tom policejní mluvčí Richard Hrdina. Na webu policie zveřejnila kamerové záznamy incidentu a žádá veřejnost o spolupráci při pátrání. Pokud někdo agresora pozná, má volat na linku 158.
PŘEHLEDNĚ: Vyúčtování za energie děsí spotřebitele. Co vše ukrývá a jak na reklamaci?
Vyúčtování za spotřebovanou elektřinu a propálený plyn většinou chodí zákazníkům právě v těchto dnech. Někteří se mohou vyděsit, pokud na ně čeká vysoký nedoplatek. Ten může být způsoben špatně nastavenými zálohami nebo vyšší spotřebou energií. Pokud ale máte pocit, že něco ve vyúčtování nesedí, tak je dobré se ihned ozvat. Energetické společnosti musí následnou reklamaci vyřídit velmi rychle. Jak na to?
IKEA stahuje lampy a světelné řetězy, hrozí zranění proudem. Lidé je mají přestat používat
Nábytkářský řetězec IKEA stahuje z prodeje některé šarže venkovních světelných řetězů a lamp ze sérií Ledljus, Sommarlanke, Strala a Svartra. Kvůli výrobní vadě u nich hrozí riziko úrazu elektrickým proudem. Zákazníci, kteří si tyto výrobky koupili, by je proto měli ihned přestat používat. Současně by je měli vrátit do jakéhokoliv obchodního domu IKEA, kde za ně dostanou zpátky peníze v plné výši a nemusí ani předložit doklad o nákupu, uvedl prodejce v tiskové zprávě.
Potírání kyberkriminality? Zákony na ni nejsou připraveny v Česku ani v Unii, varují experti
Kybernetické útoky už patří k běžným součástem moderního života. Jejich cílem je v drtivé většině to stejné — naše peníze. Kyberspecialisté v bankách jich řeší stovky denně a jak sami říkají, bude hůř. Neustále se vyvíjející technologie nabízejí podvodníkům nové a nové způsoby k okrádání. Jejich chování je sice trestně postižitelné, nicméně profesionálové zkušení v ochraně finančních prostředků varují před zastaralostí legislativy — české i evropské. A apelují na co nejrychlejší změnu, jejíž součástí by mělo být třeba zřízení rozsáhlého oddělení kyberpolicie.