
Smrtelná nehoda v Koclířově: Kamion smetl řidiče, který vystoupil z vozu kvůli poruše
Dárky by měly udělat radost. Ale ne vždy se zadaří. Je proto dobré si připomenout, co dělat v případě, že se Ježíšek netrefí. Jak vracet, měnit a reklamovat? A čím se liší v takovém případě nákup v kamenném obchodě a přes internet?
Obchodní řetězec Globus varoval před závadnou potravinou. Z pultů zmizela balení matjesového salátu s olomouckými tvarůžky od dodavatele Heleb. Důvodem je podezření na nevyhovující kvalitu. Zákazníci by ho neměli konzumovat. Řetězec o tom informoval na svém webu.
Kybernetické útoky už patří k běžným součástem moderního života. Jejich cílem je v drtivé většině to stejné — naše peníze. Kyberspecialisté v bankách jich řeší stovky denně a jak sami říkají, bude hůř. Neustále se vyvíjející technologie nabízejí podvodníkům nové a nové způsoby k okrádání. Jejich chování je sice trestně postižitelné, nicméně profesionálové zkušení v ochraně finančních prostředků varují před zastaralostí legislativy — české i evropské. A apelují na co nejrychlejší změnu, jejíž součástí by mělo být třeba zřízení rozsáhlého oddělení kyberpolicie.
Zkažené ovoce a zelenina nebo špatně označené etikety na výrobcích – to známe ze supermarketů asi všichni. Reklamaci zboží nebo vrácení peněz ale Češi moc neřeší, protože u potravin se často jedná o zanedbatelné částky. Odborníci přesto spotřebitelům radí obchodníky na závady upozorňovat.
Ohledně zpožděných kufrů na letišti mohou poradit svým klientům cestovní kanceláře, reklamaci zavazadel nebo případnou kompenzaci nákladů si ale cestující musí vyřídit sami – právní vztah je mezi cestujícím a leteckým dopravcem. Potvrdil to místopředseda Asociace cestovních kanceláří ČR Jan Papež spolu se zástupci z cestovních kanceláří a pojišťoven. Cestující podle nich mají nárok na kompenzaci například základních hygienických potřeb a oblečení, musí si ale uschovat účtenky.
Čeští turisté se v zahraničí stále potýkají s absencí zavazadel, která za nimi neodletěla z Prahy. Mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková pro CNN Prima NEWS ve středu uvedla, že za svými majiteli již zamířila polovina zavazadel. Zbylé kufry by lidé na dovolených měli získat později během středy. Kvůli nedostatku personálu handlingové společnosti, která se o odbavování kufrů stará, vypomáhají také administrativní pracovníci, informoval na středečním tiskovém brífinku předseda představenstva Letiště Praha Jiří Pos. Divíšková zároveň poradila, jak postupovat v případě reklamací.
Hrad reklamuje stomilionovou zakázku na opravu jižního křídla, značná část ze stovek oken, která měla být opravena, vykazuje závady. Práce skončily v roce 2021, Správa Pražského hradu podléhající tehdejšímu kancléři Vratislavu Mynářovi hotové dílo převzala. Píše o tom web Seznam Zprávy. Práce provádělo sdružení firem Pracom a Akant Art, které se podle jednatele Pracomu Jana Munzara nyní s reklamací seznamují.
Karlovarská Mlýnská kolonáda měla být toto léto ozdobou města a lákadlem přístupným široké veřejnosti. Uvažovalo se dokonce o střešní kavárně. Rekonstrukce historické budovy stála devadesát pět miliónů korun, jenže krátce po jejím dokončení se objevily závady, které nyní karlovarský magistrát reklamuje. Velkolepé plány se zatím odkládají.
Skandál s obviněním ze zneužívání záznamů z palubních kamer ještě neutichl a americký výrobce elektromobilů Tesla už čelí dalšímu maléru. Německý deník Handelsblatt získal přístup k interní firemní instrukci jak zatajovat zákaznické reklamace. Ty se měly týkat hlavně problémů se systémem autonomního řízení.
Redakci CNN Prima NEWS se ozvala žena, která čeká na doručení vánočního dárku v hodnotě dvou a půl tisíce korun. Zákaznice tvrdí, že balíček jí měla doručit Česká pošta. Té se to ale ani po pěti měsících nepodařilo.
Příběh ovdovělé ženy z Děčína, se kterou dodavatel energií po smrti jejího manžela uzavřel velmi nevýhodnou smlouvu, není ničím neobvyklým. Seniorů v podobné situaci je u nás víc.
České e-shopy i kamenné prodejny se budou řídit novými pravidly. Díky novele zákona, která má zlepšit ochranu spotřebitele, by zákazníci již neměli být vystaveni zavádějícím slevám ani falešným recenzím. Drobné změny se týkají také procesu reklamačních řízení.