
Babišova fanouškovská odysea: Jsem slávista, tvrdil dříve. Teď se hlásí k ostravskému Baníku
Relativně nenápadný italský zástupce v kategorii cestovních endur je zcela originálním druhem svého rodu. Od dob, kdy brány továrny v Mandellu del Lario opustilo poslední enduro typu Stelvio, se tradiční výrobce od jezera Como soustředil především na stylové stroje, zatímco praktická část věci šla trochu stranou. Model V 85 TT v sobě však zdařile snoubí estetiku, jízdní vlastnosti i praktické schopnosti.
Cestovní endura urazila za poslední dvě dekády obrovský kus cesty. Jsou pohodlná na dlouhých cestách, rychlá na dálnicích, obratná v zatáčkách a všestranná v každodenním provozu. Není divu, že na vysoké stroje s vysokými řídítky přesedá stále více motorkářů. Obdivované kulty z věhlasných chovů BMW, Triumphu či Ducati ale jakoby zapomněly na svůj původní účel – jízdu v terénu. Proto má své nezastupitelné místo na trhu právě japonská klasika.
Kdy si někdo v královské kubatuře MotoGP připsal vítězství v premiérové sezoně? To se naposledy povedlo před sedmi lety dnes už fenomenálnímu Marcu Márquezovi. Víkendová Grand Prix České republiky v Brně vyšla znamenitě Bradu Binderovi. Motocyklista z Jihoafrické republiky se díky brněnskému závodu stal tak trochu národní ikonou. A hrdinou je také pro svůj tým KTM.
Závod královské kategorie MotoGP ovládl ve Velké ceně České republiky silničních motocyklů nečekaně Jihoafričan Brad Binder. Připsal si ve třetím startu v nejvyšší třídě premiérový triumf a zároveň se postaral o první vítězství pro rakouský tovární tým KTM v historii. V Moto2 byl nejrychlejší Ital Enea Bastianini, v Moto3 premiérově vyhrál Ital Dennis Foggia. Jediný Čech na startu čtvrtého závodu mistrovství světa Filip Salač byl v nejslabší kategorii pětadvacátý a ani při svém třetím startu na Masarykově okruhu nebodoval.