Raiffeisenbank začala v Česku sledovat uhlíkové stopy klientů. Reakce lidí jsou rozporuplné
Mercedes představil nový elektromobil. Láká na dojezd 500 km i nízkou cenu Zdroj: Mercedes-Benz
Raiffeisenbank začala v Česku sledovat uhlíkové stopy klientů. Reakce lidí jsou rozporuplné
Exner: Rusové mi vyhrožovali i nadávali. Nikdo je nevyhání, ale na naše občanství nemají nárok
RADAR: Česko nadále pokrývá nízká oblačnost. Meteorologové varují před ledovkou
Exner: Rusové mi vyhrožovali i nadávali. Nikdo je nevyhání, ale na naše občanství nemají nárok
Ukrajinci spálili ruský tank „dračím ohněm“. Válku vyhrávají technologie, hlásí Kyjev
Japonec ukradl sanitku a poté v ní usnul. Jeho vysvětlení policii nepřesvědčilo
Exner: Rusové mi vyhrožovali i nadávali. Nikdo je nevyhání, ale na naše občanství nemají nárok
Do myčky nádobí stačí půl tablety, radí akademik, jak ušetřit. Řešením je i vlastní výroba
Poslední možnost pro OSVČ letos vstoupit do paušální daně. Podívejte se, komu se vyplatí
Svátky bez výdajů navíc. Tyto jednoduché kroky vám pomohou ušetřit peníze za energie
Řemeslník může vydělávat i 200 tisíc korun, říká expert. Shání se hůř než programátor
Musk „dóžetem“. Miliardář povede Trumpovo ministerstvo efektivity sám. Vyštval kolegu?
Když přísahá prezident USA: Johnson v letadle, Obamův strašák i snímek Lincolna
Mercedes představil nový elektromobil. Láká na dojezd 500 km i nízkou cenu Zdroj: Mercedes-Benz
Nabídku elektrických vozů s trojcípou hvězdou na kapotě rozšířil Mercedes-Benz EQA. Malé elektrické SUV slibuje u své nejvýkonnější verze dojezd přes 500 kilometrů na jedno nabití. Auto už zná i svou cenu, která by měla začínat na jednom a čtvrt milionu korun.
Mercedes-Benz rozšiřuje svou nabídku luxusních vozů do zásuvky. Po velkém SUV EQC a velkoprostorovém modelu EQV přišla řada na kompaktní EQA. Auto je zjednodušeně řečeno elektrickou variantou již prodávaného SUV Mercedes-Benz GLA, která se liší nejen pohonem, ale i specifickými designovými prvky, jako jsou kola, maska chladiče a další detaily.
V plánu je hned několik výkonnostních variant. Jako první se na trhu objeví základní model označený EQA 250, který je poháněný jedním elektromotorem o výkonu 140 kW (190 koní). Vůz dokáže akcelerovat z nuly na 100 km/h za 8,9 sekundy. Disponuje přitom baterií o kapacitě 66,5 kWh, která by autu měla umožnit dojet až 426 kilometrů na jedno nabití. To je hodnota, jež vozu vyšla podle současné metodiky pro měření spotřeby (WLTP).
Mercedes-Benz EQA Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQA Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQA Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQA Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQA Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQA Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQA Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQA Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQA Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQA Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQA Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQA Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQA Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQA Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQA Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQA Zdroj: Mercedes-Benz
Automobilka už oznámila i cenu nového elektromobilu pro německý trh, přičemž se dá předpokládat, že se od té české příliš lišit nebude. EQA 250 vyjde na 47 540 eur, tedy v přepočtu na 1 242 220 korun. Němečtí zákazníci ale na rozdíl od těch českých mohou navíc využít státní dotaci na nákup elektromobilu ve výši 6 000 eur a další 3 000 dostanou rovnou od automobilky. Výsledná cena se tak srazí v přepočtu na něco málo přes milion korun.
To ale není vše. Mercedes má v plánu ještě další, výkonnější a logicky i dražší variantu modelu EQA. Ta nejlepší bude vybavena dvěma elektromotory o celkovém výkonu 200 kW, tedy 272 koní. Měla by na jedno nabití ujet více než 500 kilometrů. Stuttgartská automobilka si v tomto směru věří i proto, že díky dobré aerodynamice autu naměřila spotřebu 15,7 kWh elektrické energie na 100 kilometrů. S nízkou spotřebou má pomoci i tepelné čerpadlo, jež poslouží k ohřátí interiéru vozu.
Kdy se nejlevnější elektrický vůz Mercedesu objeví na českém trhu, zatím není jasné. Pokud si ale zachová obdobnou cenu jako v Německu, tedy jeden a čtvrt milionu korun, vyjde jen o málo dráž než plug-in hybridní GLA 250e a zároveň levněji než sportovně upravené AMG GLA 35. Má tedy šanci oslovit širší klientelu než jeho větší sourozenec EQC, jež se aktuálně nabízí za necelé dva miliony korun.
prima-cnn-news
prima-zeny
prima-zoom
prima-fresh
prima-cool
playboy
lajk
prima-living