Advertoriál

Nejnovější příspěvky k tématu

Advertoriál

České umění na Design Week v Miláně: Jedinečná šance ukázat světu mladé talenty

Že je Miláno centrem módy a designu, vám určitě říkat nemusíme. Co ale nemůžeme opomenout, je, že tady aktuálně vystavují své kousky dva čeští designéři. Tereza Otáhalíková a Tomáš Kučera, mladí umělci, kteří zvítězili v soutěži pro talentované designéry Ploom Design Competition Curated by Vogue a dostali tak jedinečnou šanci své produkty vyvézt na milánský Design Week.

Advertoriál

Platba jen za pomoci hlasu? Nikterak daleká budoucnost, shodují se odborníci

Češi rádi nakupují a ještě raději přitom platí bezkontaktně. Ideálně s pomocí mobilních telefonů, které preferuje 78 % z nás, nebo chytrých hodinek, ty volí 15 % zákazníků. Inovace a moderní technologie při placení Češi jednoduše mají rádi. Důkazem je rychlost, s jakou jsme si osvojili bezkontaktní platby, v nichž vévodíme Evropě. V pořadu Co na to vaše peněženka to řekl Martin Dolejš, zástupce společnosti Mastercard. A jak dále dodal Filip Jičínský z obchodní sítě Lidl, zákazníci upřednostňují rychlé jednoduché nákupy, za kterými podstatně častěji míří do kamenných obchodů.

Začíná nová éra IT, je to sexy obor, říká spoluzakladatel ITnetwork, David Jančík

IT oblast — směr, jímž se ve své kariéře rozhodli ubrat už mnozí. Vyplatil se jim krok do neznáma a co odvážné nováčky v oboru čeká? O tom se v pořadu ITN ONAIR rozpovídal spoluzakladatel největší české IT akademie ITnetwork, David Jančík. Jak říká, pro odstartování úspěšné pracovní dráhy IT specialisty není třeba žádné zvláštní vybavení, je ovšem nutné znát alespoň základy práce na počítači či anglického jazyka. Rekvalifikační kurzy trvají od čtyř do šesti měsíců, kdo jimi projde, má velkou šanci na solidní uplatnění v oboru, který má podle Davida Jančíka mimořádně slibnou budoucnost.

Volkswagen Golf slaví půl století. Bestsellerem jezdili Beckham, Havel nebo princezna Kate

Mezi automobilkami po celém světě nenajdeme příliš modelů, které by vydržely půlstoletí na trhu. Mezi tyto velikány se letos zařadil Volkswagen Golf. Během osmi generací nejdůležitějšího modelu německé automobilky se za 50 let svět měnil. Od svých konstruktérů dostal oslavenec k jubileu dárek, ze kterého budou mít radost hlavně majitelé. Nový Golf je ještě atraktivnější, inteligentnější a hospodárnější než kdykoliv dříve. Se zajímavou cenou, s výhodnou linií Golf People s bohatou výbavou zdarma, bezkonkurenčními podmínkami financování a servisem na 5 let zdarma, hodně zamotá hlavu konkurenci.

Až se probudíte, budete v Thajsku: Čedok spustil přímé lety z Ostravy do exotiky

Žijeme v krásné době, přání se nám mohou plnit bez nadsázky přes noc. Jen si to představte, večer usínáte s myšlenkou na prosluněné pláže, jež lemují vysoké palmy — a druhý den tam skutečně jste! Například na thajském ostrově Phuket nebo na Mauriciu se nově mohou ocitnout cestující z letiště v Ostravě. Vůbec poprvé v historii je tam přímými lety vezme cestovní kancelář Čedok. A stejnou šanci dostanou také pasažéři v Brně.

Architektka Zuzana Ambrožová: Krása není zbytečná marnivost, dokáže nás povznést

Z rodné hájovny se vydala sbírat zkušenosti do Prahy, později do Japonska i do USA, kde dodnes přednáší na Kalifornské univerzitě v Berkeley. Jak sama architektka Zuzana Ambrožová říká, bez času stráveného v zahraničí by nebyla taková, jaká je dnes. Je partnerkou ve třech designových studiích a především je spoluautorkou unikátního střešního systému NEBESYS i moderního designového hasicího přístroje Amplla, za který spolu s dalšími partnery jako jediní Češi získali prestižní ocenění iF Design Award. Oba projekty pak loni uspěly v programu Vodafone Nápad roku. O své zkušenosti se letos kromě studentů Zuzana Ambrožová podělí také s účastnicemi projektu Women in Tech, který pořádá technologický gigant Huawei a Výzkumný ústav pro inovace a podnikání.

Práce z domu i robot pomocník. Lepší svět díky AI máme už teď. Ale zůstaňme lidmi

AI neboli umělá inteligence. Jedni při rychlých pokrocích, jaké v současnosti dělá, jásají, jiní na ně hledí s obavami. Na ty ovšem podle posledních oficiálních zpráv můžeme s klidem zapomenout. AI lidskou sílu v dohledné době určitě nenahradí. Jednoduše proto, že zatím zůstává víceméně nedokonalá a navíc je výrazně dražší. Přesto stojí za povšimnutí, co všechno dokáže. Pár tipů, které se vyplatí znát, přinesla ve svém dalším vysílání společnost ITnetwork.

Jak se platí v ČR? Ideálně s pomocí mobilu nebo chytrých hodinek. Vévodíme Evropě

Nosíte u sebe hotovost? Pak jste jedni z mála. Většina Čechů totiž preferuje bezhotovostní a ideálně bezkontaktní platbu. Velmi rádi podle Petra Poláka ze společnosti Visa platíme mobilním telefonem nebo chytrými hodinkami. V pořadu Co na to vaše peněženka ještě dodal, že ačkoli bezhotovostní platby zatím nepřijímají zdaleka všichni obchodníci, funguje v Česku více než 350 000 platebních terminálů, což nás v evropském žebříčku počtu platebních terminálů řadí na přední příčky.

Ambasadorka Women in Tech, Linda Štucbartová: Prohra je součástí cesty k úspěchu

Ženy a technologie — spojení, které nejde dohromady? Jak velký omyl by podobná domněnka mohla znamenat, názorně ukazuje projekt Women in Tech. Ten v Česku už třetím rokem pořádají společnost Huawei a Výzkumný ústav pro inovace a podnikání Hospodářské komory ČR. Jeho náplní je pomáhat nadějným podnikatelkám a startupistkám s úspěšným nastartováním vlastního byznysu. Vybraným účastnicím přináší nejen potřebné informace, ale také zkušenosti a podporu expertů, kteří výrazně přispívají ke zdaru. „Ne vždy běžíte po hladké rovné cestě, někdy je to z bláta do příkopu. A leckdy pomáhá sdílení, že na to nejste sama,“ říká koordinátorka programu, Linda Štucbartová. Zkušená podnikatelka otevřeně přiznává, že inspiraci čerpá u jiných úspěšných žen a nejlépe v každodenním životě, ostatně jedním ze symbolů ženské síly je pro ni vlastní babička, spoluzakladatelka lékárny. Velmi citlivě vnímá rozdíly mezi ženami a muži, za zásadní ale považuje udržení rovnováhy mezi oběma pohlavími ve všech oblastech života.

Women in Tech není ženský kruh, tvořme s muži velké věci, vyzývá Gabriela Löbel

Být úspěšnou podnikatelkou je snem mnohých českých žen. Dosáhnout ho ovšem vůbec není snadné. Potřeba je nejen nápad, který zaujme, zásadní roli při startu byznysu hrají také podpora okolí, kontakty s jinými profesionály a pochopitelně dostatek financí. Jedinečnou pomoc na startu kariéry podnikatelkám nabízí projekt Women in Tech. Ten se letos koná už potřetí, první dva ročníky aktivně podpořily patnáct nadějí českého byznysu. „Nejedná se ale o žádný ženský kruh,“ říká manažerka Gabriela Löbel. „Chceme tvořit s muži a být jejich rovnocenní partneři.“

Linda Štucbartová: Když chybí ženský úhel pohledu, ztrácí celá společnost

Ženy mají své místo ve společnosti nejen jako hospodyňky a mámy. Umí být platnou součástí týmu a dokážou přispět užitečnými nápady i nevšedními vizemi. Podporu na cestě k úspěchu jim už dlouhé roky poskytuje Linda Štucbartová, žena, jež v sobě snoubí celou řadu funkcí. Jednou z nich je ambasadorka projektu Women in Tech, který spolu s Výzkumným ústavem pro podnikání a inovace tvoří společnost Huawei. Sama tak dokazuje, že něžné pohlaví má rozhodně co nabídnout i světu byznysu a dokonce i v odvětví moderních technologií.

Gabriela Löbel: Úspěch je o životním nastavení. Women in Tech je pro všechny ženy

Ještě před pár lety platilo, že potkat v technologických oblastech ženu je podobné jako spatřit pravého jednorožce. Dnes už je to naštěstí jinak. Technologicky zdatných žen přibývá, nicméně ne právě rychlým tempem. V celé Evropské unii se jejich počet pohybuje na 22 %, v Česku dokonce na pouhých 10 %. Na nutnost změny upozorňuje například projekt společnosti Huawei a Hospodářské komory ČR, Women in Tech. Jeho tvůrci se letos už potřetí chystají vybrat skupinu nadějných podnikatelek, které mají nejen šanci na úspěšný byznys ale také mohou na trh přinést nové vize a nápady. „V programu jim dodáváme sebedůvěru a pomáháme jim posunout se vpřed,“ říká manažerka pro společenskou odpovědnost společnosti Huawei, Gabriela Löbel.

Ceny energií budou nadále klesat, pro zákazníky už ale nejsou vždy rozhodující

Drtivá většina Čechů pokračuje v šetření energií. Jak zaznělo v pořadu Co na to vaše peněženka, loni na nízkou spotřebu dbalo 77 % Čechů. Mnohým domácnostem se podařilo ušetřit zhruba pětinu nákladů, některým dokonce ještě více. A pětina národa přiznala, že nešetří. Jak dlouho ještě Češi budou takzvaně škrtit spotřebu plynu a elektřiny? To je otázka, na kterou zřejmě nikdo nezná přesnou odpověď. Ovšem jak říká Petr Švec, generální ředitel společnosti EPET, pouhá cena pro odběratele přestává být plně rozhodující. Důležitá je pro ně také stabilita dodavatele.