Rosteme, hlásí ALEMAR Food Group! Investice klientů pomáhají vyrábět až 40 000 ks konzerv denně

O tom, že má Martin Košťál nos na dobrý byznys, není pochyb. Ve svých osmnácti letech dokázal na český trh dostat tehdy nedostatkové zboží — akrylátové hračky pro papoušky. Neváhal pro ně přitom osobně vyrazit až do Číny. Dnes stojí v čele jedné z nejrychleji rostoucích firem vyrábějících krmiva pro psy a kočky u nás — ALEMAR Food Group. A loni nabídl všem zájemcům o alternativní investiční příležitosti ke koupi její akcie. V současnosti dohlíží na čtyřfázové rozšíření výroby, které má pomoci výrazně navýšit počty vyrobených konzerv. Ty i nadále splňují hlavní požadavek, na němž si zakladatel firmy zakládá od samého počátku — kvalitní maso bez chemie.

Rekordní růst výroby díky důvěře investorů

Vlajkovou lodí společnosti ALEMAR Food Group je značka LOUIE. Ta vznikla v roce 2022 jen pár měsíců po zahájení výroby v Žabčicích na jihu Moravy. Start nebyl nejsnazší, přesto se e-shopu daří uspokojovat vysokou poptávku zákazníků.

„Jelikož šlo v podstatě o nový projekt, očekávali jsme během prvních tří až čtyř let spíše záporné výsledky. Obzvlášť vzhledem ke skutečnosti, že nám tehdejší vedení obce podle nás nezákonně zablokovalo přípojku k navýšení příkonu elektrické energie. Čekali jsme až do poloviny roku 2024, než se to vyřešilo. Tudíž až v polovině minulého roku jsme začali být schopni vyrábět "rozumně" a zapínat stroje tak, jak potřebujeme. Předtím jsme stroje, které používáme nyní, buď neměli, nebo jsme je zapínali postupně, aby to jističe vydržely. I tak jsme ale v roce 2024 vyrostli (hlavně po navýšení příkonu) o 106 % oproti roku 2023 a nyní se ke konci května 2025 pohybujeme okolo 150 % růstu oproti roku 2024,“ vypráví Martin Košťál, zakladatel firmy. Ten podle interních kalkulací očekává, že po dokončení poslední fáze rozšíření výroby a při plném využití kapacit bude růst pokračovat i nadále.

„Měli bychom se dostat k obratům až okolo miliardy korun s EBITDA mezi 20-30 % dle rozdělení mezi B2B a B2C prodeje a PNO.“

Denně nakrmí až 40 tisíc psů a koček

Cíle společnosti ALEMAR Food Group:

  • Odkup sousedního výrobního areálu v Žabčicích
  • Rozšíření výroby na až 100 tisíc konzerv denně k uspokojení rostoucí poptávky
  • Posílení značky LOUIE a expanze do Evropy

zdroj: ALEMAR Food Group.cz

Výše obratů přitom závisí na výrobní kapacitě, kterou přímo ovlivní proces rozšíření, jímž firma aktuálně prochází. Má čtyři fáze, první dvě jsou hotové a probíhá třetí. Každá přitom znamená zprovoznění dalšího autoklávu, tedy přístroje vyrábějícího konzervy za vysokého tlaku a teplot.

„Každý autokláv dokáže vyrobit až 20 tisíc kusů čtyřsetgramových konzerv za den. Zatím máme dokončenou druhou fázi a na třetí pracujeme. Už nyní však dokážeme stabilně vyrábět až 40 tisíc kusů,“ uvádí Martin Košťál.

A jak dodává, dlouhodobým zájmem firmy je prodávat co největší část produkce pod zmiňovanou značkou LOUIE, ideálně prostřednictvím e-shopů, kde se denní objednávky pohybují v hodnotě 300 tisíc Kč. Firma ovšem pamatuje také dny, kdy se částka dostala i nad milion korun. „To však samozřejmě vyžaduje velké investice do marketingu, a tak se celková EBITDA dostane do plusu až následně.

Vzhledem k tomu, že se ale jedná o zboží opakované spotřeby, vykazují naši zákazníci relativně vysokou míru retence. To se projevilo např. i snížením PNO, které za květen 2025 bylo už na 22 % v Česku. Mimo vlastní značku vyrábíme i privátní značky, kdy např. v současné době finišujeme přípravy na projekt za mnoho milionů EUR ročně pro jednoho z největších hráčů v pet businessu v Evropě.“

Dlouhodobé partnerství je základem úspěšného byznysu

Firma ALEMAR Group si dlouhodobě zakládá na kvalitě konzerv pro mazlíčky, jejichž základem je především maso neošetřené chemií. Při konzervaci se využívá výhradně fyzikálních principů — tepla a tlaku. Poctivý přístup si získal své příznivce, z nichž se stali věrní zákazníci. A z mnohých pak díky možnosti investovat do akcií podniku také společníci sdílející stejné hodnoty a potřebu dodávat na trh ty nejlepší produkty pro psy a kočky.

„Naším prvotním zájmem je, aby firma přinášela užitek pro společnost a její investory v dlouhodobém měřítku. Proto jsem se jako majoritní akcionář v minulém roce vzdal svých dividend ve prospěch ostatních akcionářů. Při splnění cílů miliardového obratu a 20-30% EBITDA bychom měli být schopni vyplácet dividendu až 18 % ze současné ceny akcie, a proto jsme cenu takto stanovili a dividendovou politiku jsme zacílili na tuto hodnotu,“ vysvětluje zakladatel ALEMAR Food Group.

ALEMAR míří dál: Expanze, webináře i nový sortiment

Firma v současné chvílí hlásí více než 300 akcionářů. Základní vklad je 25 tisíc korun. A jak dále Martin Košťál zdůrazňuje, zásadní je pro něj transparentnost — nejrizikovější je podle něj investice do oboru, do kterého investor nevidí a to se v ALEMARu stát nemůže.

ALEMAR Food Group není jen o konzervách...

Vlastní také patent na jedlý kávový olej z použité kávové sedliny. Jedná se ekologický produkt obsahující antioxidanty, který má podle vedení firmy potenciál prorazit na globálním trhu kuchyňských olejů v hodnotě větší než 200 miliard USD.

„Každý měsíc pořádáme webináře, kde odpovídám na všechny otázky, je možné se přijet podívat do naší výroby, kde ukážeme, co a jak děláme... Investorovi klidně i ukážeme, z čeho a za kolik vyrábíme. Za kolik produkty prodáváme, kolik jich jsme schopni denně vyrobit. Pak už je na něm, zda se pro nás rozhodne. Osobně bych neinvestoval do fondů, které moje peníze rozdělují bůhvíkam, ale chci vědět, co se s penězi děje…“

Otevřeně informuje i o tom, že investice firma používá i na výzkum a vývoj nových produktů. A že ne vždy se jenom daří. „Záleží na konkrétním projektu. V naší společnosti stále inovujeme, vyvíjíme a vylepšujeme – tedy snažíme se o to. Někdy se nám povede to i zhoršit a potom to musíme vracet  – neustále. Nelze jednoznačně určit, jaké procento investic na co jde, protože vše souvisí se vším. Každý vývoj nového produktu, ale i postupu, je svázaný se způsobem využití strojů, instalací nových strojů nebo aplikací nových postupů,“ vykládá Martin Košťál a dodává:

„Akcie naší společnosti momentálně nejsou obchodovatelné na burze. Akvizici provádíme čistě pro naše expanzní plány a vyplacení dluhopisových investorů a akcie doručujeme jako listinné. Akcii je však vždy možné prodat a převést pouhým rubopisem nebo po dohodě zpětně odprodat. Ve smlouvě o úpisu máme i klauzuli, že kdyby investor neobdržel po nějakou dobu dividendy, tak se zavazujeme akcii odkoupit zpět.“

Cesta na vrchol

ALEMAR Food Group se z malé konzervárny proměnila v jedno z nejrychleji rostoucích producentů krmiv na českém trhu – a jejich vize nekončí u výroby. Díky důvěře investorů, technologickým inovacím a důrazu na udržitelnost míří dál – k expanzi, novým produktům i projektům s globálním potenciálem.

Chcete být u toho? Podívejte se na aktuální možnosti investic nebo se připojte k dalšímu webináři, kde tým ALEMAR představí další milníky.