Tiskovému oddělení Škody se zase jednou povedlo novináře včetně redakce rubriky na CNN Prima News opít rohlíkem. Nekomentovaná registrace dvou jmen s písmenem „Q" na konci u Úřadu průmyslového vlastnictví totiž zavdala logickou domněnku, že je mladoboleslavská automobilka připravuje pro nové modely. Ukázalo se, že to tak není.
Je vcelku běžné, že automobilky si nechávají registrovat názvy pro nová auta. Často je jich hned víc, některá jména použijí, jiná až po letech a některá nikdy. Menší mediální rozruch nyní vyvolala Škoda s registrací jmen Sharyaq a Prediaq. O jejich zaregistrování u Úřadu průmyslového vlastnictví České republiky informovala agentura ČTK. Domnívala se, že názvy chce Škoda použít pro chystaná elektrická SUV a česká média třaskavou zprávu vděčně rozšířila.
Před víkendem se objevily spekulace týkající se nových vozů @skodacz. Uvedu je na pravou míru. Jména SHARYAQ a PREDIAQ jsme nechali zaregistrovat v rámci propagačních aktivit spojených s chystanou hokejovou událostí letošního podzimu v podobě zápasů zámořské NHL hraných v Praze. pic.twitter.com/6EsjFBnfNj
— Pavel Jína (@Pavel_Jina) September 19, 2022
Věci uvedl na pravou míru až český PR manažer Škody Pavel Jína, který na Twitteru vysvětlil, že jména Sharyaq a Prediaq nechala Škoda zaregistrovat v rámci propagačních aktivit spojených s chystanou hokejovou událostí letošního podzimu v podobě zápasů zámořské NHL hraných v Praze.
V domnělých názvech nových modelů není v kontextu skutečnosti nutné hledat žádnou vědu. Oba samozřejmě odkazují na jména týmů San Jose Sharks a Nashville Predators, které budou hrát v pražské O2 aréně 7. a 10. října. Jelikož je Škoda sponzorem akce, modelům Enyaq a Kodiaq dopřála fanouškovský vzhled.