I kosmetické značky boří mýty. Jasným příkladem je francouzská značka L´Oréal, která obsadila ženu v muslimské pokrývce hlavy do reklamy na vlasovou péči. Reklama tak má ukázat, že je jedno jestli máte vlasy schované v šátku či ne, protože by to nemělo mít vliv na péči o Vaši hřívu.
Modelkou, která se ve světle růžovém šátku objeví před sytě růžovým pozadím, je anglická bloggerka Amena Khanová. „Kolik značek dělá takové věci? Ne mnoho. Do reklamy na vlasové přípravky dali holku v šátku, jejíž vlasy jsou schované. Kampaň má ukázat, že si především váží našich názorů,“ řekla pro britský Vogue Amena.
Značka L´Oréal vsadila kartu na správného koně. Amena Khanová je nejen kosmetickou bloggerkou, ale také YouTube vlogerkou, spoluzakladatelkou značky Ardere Cosmetics a návrhářskou vlastních šátků právě pro muslimské ženy. Ona sama začala šátky nosit až po dvacátých narozeninách, když v médiích ještě hidžáb nebyl téměř vůbec k vidění. „Myslím, že kdybych tehdy viděla nějakou kampaň, jako je tato, připadala bych si více začleněná,“ dodala Khanová.
Beauty blogger Amena Khan has appeared in a L'Oreal hair advert, prompting mixed reactions pic.twitter.com/afud8buwc8
— TRT World (@trtworld) January 19, 2018
A reklama světoznámé kosmetické značky sklízí převážně pozitivní ohlasy. Muslimské ženy jsou nadšené, že se nositelka hidžábu stala součástí kampaně přípravku na vlasy. „Nikdo doopravdy nechápe, že nositelky hidžábu mají taky problémy s vlasy jako jiné ženy, které je ukazují,“ napsala jedna přispěvatelka pod fotku, z kampaně, kterou si na svůj profil dala Khanová.
Francouzská značka L´Oréal je tak vedle Nike a CoverGirl další společností, která se nebojí ukazovat ve svých kampaních i muslimské ženy.