Tyto dvě dětské sedačky mohou být nebezpečné. Konstrukce se při nárazu rozpadly
Než začnete číst Co byste měli vědět, než začnete číst
- ADAC varuje před dvěma dětskými sedačkami, které selhaly v testech.
- Proč ADAC zveřejnil výsledky testů před oficiálním termínem?
- Které modely dětských sedaček se ukázaly jako nebezpečné?
- Jaké problémy se objevily při nárazových testech?
- Jak reagovali výrobci na výsledky testů?

Nárazová zkouška se sedačkou Chipolino Zdroj: ADAC
Nezávislý test dětských sedaček Chipolino Olympus i-Size a Reecle 360 (ZA10 i-Size) odhalil nevyhovující pevnost konstrukce při čelních nárazových zkouškách. Jeden výrobce se brání, že výrobek odpovídá evropským legislativním požadavkům, zatímco druhý celou situaci zatím nekomentuje. Autoklub však doporučuje oba modely nepoužívat.
Německý autoklub ADAC varuje před dvěma nekvalitními dětskými sedačkami, které sice splňují zákonné požadavky, ale v nezávislém testu získaly celkové hodnocení „neuspokojivé“. ADAC sice zveřejní kompletní výsledky nejnovějšího testu až 21. října, ale u dvou modelů se rozhodl oznámit jejich výsledky ještě před plánovaným termínem, protože mohou představovat vysoké riziko při dopravních nehodách a ohrozit zdraví i životy dětí.
Dětské sedačky, které rostou spolu s dítětem
Dvojice dětských sedaček Chipolino Olympus i-Size a Reecle 360 (ZA10 i-Size) kvůli nevyhovujícím výsledkům nesplňuje bezpečnostní požadavky německého autoklubu. Při nárazových testech provedených s figurínami se totiž skořepiny sedadel oddělily od podkladových konstrukcí.
ČTĚTE TAKÉ: Kde raději netankovat? Seznam míst, kde měli v nedávné době nekvalitní palivo
ADAC uvádí, že testování dětských sedaček provádí s výrazně vyššími silami, než jaké vyžadují homologační zkoušky podle normy OSN č. 129 pro dětské zádržné systémy. „Důrazně nedoporučujeme kupovat tyto dva produkty, které rostou i s dítětem, i když jsou oba schváleny pro děti o výšce od 40 do 150 centimetrů,“ zní oficiální stanovisko.
Při čelním nárazu s jedenáctikilogramovou figurínou se u modelu Chipolino Olympus i-Size oddělila skořepina od spodní konstrukce, protože byla připevněna jen čtyřmi šrouby, a spolu s figurínou se vymrštila směrem dopředu. U druhého typu Reecle 360 (ZA10 i-Size) pak při zkoušce s patnáctikilogramovou figurínou selhala otočná deska skořepiny sedačky, když se oddělila od její konstrukce.
Čtěte také

Chipolino výsledky odmítá, Reecle se zatím nevyjadřuje
K výsledkům se už vyjádřila značka Chipolino, která odmítá tvrzení, že její výrobky nesplňují nejnovější bezpečnostní požadavky. Brání se, že testy ADAC nejsou oficiálními testy ve smyslu evropského práva ani legislativy a nejsou součástí schvalování typu výrobku. Výrobce druhého modelu Reecle byl o výsledcích zkoušek rovněž informován, ale zatím se k tomu nevyjádřil.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Povinné přezutí pneumatik se blíží, termíny se plní. Kolik letos zaplatíme?
Autoklub varuje, že všichni rodiče, kteří pro své děti používají jeden z těchto dvou modelů, by s tím za žádných okolností neměli pokračovat. „Ze špatných výsledků v testu dětských autosedaček ADAC na podzim 2025 však nelze odvodit obecné právo na vrácení nebo výměnu zakoupených produktů,“uvádí ADAC. Prodávání obou produktů je totiž v Evropě povoleno a prodejci vám nemusí vyhovět s případnými reklamacemi.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Riskantní manévry na Moravě: Policisté prudce brzdili, řidička zabránila nehodě, ukazují záběry