Jednotnou platformu pro elektronickou identifikaci, tzv. BankID, již využilo přes 1,4 milionu bankovních klientů. Funguje stejně jednoduše jako přihlašování k internetovému bankovnictví, a tomu odpovídá i stupeň jejího zabezpečení.
BankID je státem uznávanou identifikační metodou, která usnadňuje komunikaci Čechů se státní správou i soukromými společnostmi. Vše lze vyřídit on-line. Stačí použít autentizační metodu vaší banky, která prověří vaši identitu, a následně již můžete komunikovat se státem nebo si například sjednat půjčku či nahlásit změny na zdravotní pojišťovně. BankID se ukazuje jako skvělé řešení nejen pro poskytovatele služeb, ale i pro provozovatele e-shopů a internetových portálů.
Strmý růst bankovní identity
Před spuštěním platformy bylo v Česku registrováno 400 tisíc identit a nyní je jich téměř 5,5 milionu. BankID využívá na 70 % uživatelů, kteří se přihlašují k online službám státu.
V souvislosti s legislativní změnou platnou od ledna 2023 budou datové schránky povinné pro všechny OSVČ i právnické osoby. Všem nepodnikajícím občanům ČR bude datová schránka automaticky založena při prvním digitálním přihlášení k veřejným službám státu, tj. např. přes mobilní klíč eGovernmentu, eObčanku, MojeID a také prostřednictvím bankovní identity. Výhodou tzv. datovky je rychlejší komunikace s úřady bez nutnosti osobních návštěv, podstatná je i pro doručení důležité dokumentace.
BankID firmám uleví i vydělá
BankID slouží všude tam, kde lze na základě ověření totožnosti uzavírat smlouvy či provádět změny v rámci využívaných služeb a tarifů. Touto cestou se rovněž snižuje množství podvodů. S BankID je možné ověřit totožnost zákazníka až na úrovni požadavků zákona o praní špinavých peněz (tzv. AML). „Dosavadní zkušenosti potvrzují, že firmy nejvíce využívají vzdálenou identifikaci klientů. BankID na portálech soukromých firem doposud využilo na 350 tisíc lidí,“ uvádí Jan Blažek, předseda představenstva Bankovní identita, a.s.
S implementací a výběrem vhodné služby pro vaši firmu vám poradíme i v Komerční bance. Kontaktujte nás na +420 955 512 220 nebo na BankID_podpora@kb.cz.