Britský nízkonákladový letecký přepravce EasyJet čelí soudu kvůli úniku údajů devíti milionů pasažérů při hackerském útoku, o němž aerolinky informovaly minulý měsíc. Ke skupinové žalobě se přidalo přes 10 000 lidí, informovala právní kancelář PGMBM. Každý poškozený může získat odškodné až 59 000 korun.
Hackeři se podle aerolinek k e-mailovým adresám a cestovním údajům devíti milionů zákazníků dostali prostřednictvím vysoce sofistikovaného kybernetického útoku. Zhruba u 2 200 klientů získali rovněž přístup k podrobnostem o kreditních kartách.
„Je to kolosální únik dat a strašlivé selhání odpovědnosti,“ konstatoval Tom Goodhead z PGMBM. „Svěřujeme společnostem osobní údaje a zákazník by měl očekávat, že na ochranu jeho soukromí bude vynaloženo veškeré úsilí,“ dodal.
„Jsme si vědomi, že právní kancelář podala proti EasyJetu skupinovou žalobu a další kanceláře nabízejí, že podniknou to samé,“ komentovala situaci v prohlášení letecká společnost. „Není to nic nezvyklého. Samotná skutečnost, že nabízejí své služby, ještě neznamená, že jsou v silné pozici, dodala.