Tradiční celoevropská novinářská anketa nabízí jako obvykle výběr ze sedmi finalistů. Vítěz bude tradičně vyhlášen 1. března, tedy v předvečer dne, kdy se měl otevřít další autosalon v Ženevě. Od roku 1993 má svého volitele také Česká republika.
Těsně před loňskými Vánocemi představilo vedení poroty volící evropský Vůz roku (COTY) seznam 29 novinek pro volbu COTY 2021. Na počátku letošního ledna proběhlo korespondenční hlasování, v němž každý z porotců označil sedm svých favoritů. Z prostého součtu takto udělených „bodů“ vzešlo sedm nejúspěšnějších automobilových novinek, které se utkají o titul Vůz roku 2021. V této vybrané společnosti vidíme také tuzemskou Octavii: naposledy se Škoda Auto do finále COTY probojovala před pěti lety s typem Superb.
Hodnocení bez praxe a vyhlášení on-line
Neoficiálním zahájením volby nejlepšího nového osobního automobilu v Evropě pro rok 2021 se měly i loni na podzim stát Tannistesten, tradiční velké testování všech uchazečů na severu jutského poloostrova v Dánsku, jež bylo z pochopitelných důvodů poprvé po 43 letech zrušeno. Kvůli omezeným možnostem přeshraničního styku a získání času potřebného pro seznámení co největšího množství porotců s automobilovými novinkami vedení poroty Car of the Year posunulo volbu sedmi finalistů až na leden. Nicméně termín vyhlášení vítěze se nezměnil: prezident jury COTY Frank Janssen jej oznámí 1. března, tedy v předvečer dne, kdy se měl otevřít další autosalon v Ženevě.
Letošní finalisté
S českou účastí
Odborná anketa Vůz roku (Car of the Year, COTY) běží bez přerušení od roku 1963 a je zcela nezávislá. Organizaci tradičně zajišťují tyto časopisy: Auto (Itálie), Autocar (Velká Británie), Autopista (Španělsko), Autovisie (Holandsko), L'Automobile (Francie) a Vi Bilagare (Švédsko). Německý Stern se svojí podporou od letošního ročníku skončil a nahradily jej Automobil Revue (Švýcarsko), Autotrends (Belgie) a Firmenauto (Německo). Porota v současnosti sestává ze 60 členů z 23 zemí zejména západní a střední Evropy. Česká republika má v COTY jednoho zástupce od roku 1993, vždy šéfredaktora magazínu Automobil. Do roku 2000 jím byl Milan Jozíf, do roku 2015 Tomáš Hyan a od roku 2016 za Českou republiku volí Jiří Duchoň.