
ANKETA: Boxer Jenda Hejtmánek, drsní policisté či Belmondův hlas? V jaké roli Krampol exceloval?
ANKETA: Boxer Jenda Hejtmánek, drsní policisté či Belmondův hlas? V jaké roli Krampol exceloval?
Manévry na Jesenicku. Hasiči museli evakuovat stovky dětí kvůli velké vodě, kde všude hrozí?
Jirka život miloval, bojoval do posledních chvil, říká o Krampolovi Peková. Popsala rozloučení
Manévry na Jesenicku. Hasiči museli evakuovat stovky dětí kvůli velké vodě, kde všude hrozí?
Násilník chytil pod krkem a oloupil ženu u nočního autobusu v Praze. Policie prosí o pomoc
Smrtelná nehoda na Rakovnicku: Řidič Fordu narazil do stromu, na místě byl mrtvý
Tragická nehoda u Nových Zámků. Zřítilo se malé sportovní letadlo, pilot zahynul
Do Gazy dorazily kamiony s humanitární pomocí. Izraelci vyhlásili „humanitární přestávky v boji“
Blackout v Rusku: Ukrajinský úder paralyzoval železnici, mimo provoz je i letiště ve Volgogradu
Exkluzivní výzkum: Spolu sílí rychleji než ANO. Rozšíření Stačilo! se neprojevilo
Stěžejní téma voleb? Na významu bezpečnosti v okolí bydliště panuje vzácná shoda
Vyměněný lídr Stačilo!: Vedení se mnou nekomunikovalo, kampaň si teď musím platit sám
Nová povinnost pro majitele fotovoltaických elektráren. Na jaké změny si dát pozor?
Energošmejdi opět útočí ve velkém. Jak se proti stále důmyslnějším podvodníkům bránit?
Kalkulace a úspory za energie: Kolik nás stojí letní komfort v domácím bazénu?
Penězům rozumíme lépe než rodiče, tvrdí „Gen Z“. Prim hrají technologie i spořené částky
Trump dostal „výprask“. Šéf Fedu veřejně zpražil hlavu státu, sociální sítě se tím baví
Pro rodiny to bude strašlivé, varuje Klaus před emisními povolenkami. Vidí jediné řešení
Blackout v Rusku: Ukrajinský úder paralyzoval železnici, mimo provoz je i letiště ve Volgogradu
Momenty války: „Coca-cola“ z Mariupolu a zraněný Ukrajinec, který se plazil z fronty tři dny
Setkání Putina a Zelenského? Poslední krok k dohodě. Ten je ale velmi daleko, uvedl Kreml
Jaguar E-Pace D200: V davu se neztratí, spotřeba potěší Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar vždycky znamenal luxusní limuzínu, nebo neméně kvalitní sporťák. Ale i ty nejexkluzivnější značky se dávno musely přizpůsobit poptávce, a stejně dopadla i britská automobilka. Před pár lety představila dvě „esúvéčka“, a je třeba říct, že se za ně značka z Coventry rozhodně nemusí stydět.
F-Pace je na soupisce Jaguaru tím větším rodinným vozem, E-Pace pak s 4 395 milimetry tím menším. My jsme si ho proklepli pořádně, strávil s námi celé dva týdny, projel švýcarské Alpy i italskou Gardu a urazil více než 2 500 kilometrů. Ukázal nám tedy, co dovede nejen ve městě, ale také na dlouhé trati a v terénu. Nechali bychom si ho v garáži? Odpověď hledejte na konci článku.
Menší SUV jako druhé auto do rodiny není ničím netradičním. Samozřejmě pokud to má být Jaguar, mělo by jít o lehce zámožnější rodinu. Námi testovaný vůz i se všemi příplatky vyšel na 1 782 550 Kč, jenže neplatíte jen za kočičí logo na přídi. Jsou vozy, u kterých člověk jen kroutí hlavou nad tím, co všechno si jejich výrobce je schopen naúčtovat a výsledek je mnohdy nulový. E-PACE takový není. Platíte kvalitu – dostáváte kvalitu.
První usednutí ukazuje skromnost a střídmost. Zapomeňte na přeplácanost, tady vládne pohoda. Zhruba před rokem lehce modernizované SUV působí bytelně, dynamicky a bezpečně. Pohodlná a mohutná sedadla s bílou kůží zaujmou na první usednutí, jsou elektricky nastavitelná ve 12 směrech s malou specialitou na opěrce – vystouplým logem vozu, které vám každou chvíli masíruje hlavu. Asi abyste nezapomněli, co řídíte.
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Najít si ideální pozici za volantem netrvá dlouho. Je také modernizovaný, v našem případě navíc ve stylu R-Dynamic. Jiný je i volič automatické převodovky, místo tyčící se řadicí páky přišel na řadu decentnější a menší ovladač, který lépe padne do ruky.
Novinkou je také vnitřní zpětné zrcátko ClearSight, které poskytuje přímý výhled na silnici bez ohledu na cestující na zadních sedadlech nebo zaplněnost zavazadlového prostoru. Výrobce varuje, že jedinci nosící brýle mohou mít problémy se pohledu do zrcátka přizpůsobit, z vlastní zkušenosti ale víme, že to může být potíž i pro dobře vidícího člověka. Nicméně tato vymoženost je za příplatek 17 370 Kč a dá se s klidem říci, že se bez ní obejdete.
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar toho dost dává už do základu. Přední boční airbagy či boční okenní airbagy po celé délce, systém sledování slepého úhlu s asistenční funkcí, nebo třeba takové vhodné maličkosti jako asistent pro rozjezd do svahu. Nebo malá a velká šelma, která za tmy svítí ze zrcátek na silnici.
Jako většina moderních vozů má i E-PACE většinu funkcí schovaných v infotainmentu, naštěstí v Británii používají rozum, a klíčové ovladače na ovládání teploty či radia zůstaly na rukou snadno dohledatelných tlačítkách.
Prostoru mají kolem sebe řidič se spolujezdcem díky enormní šířce vozu dostatek, stejné je to i na zadních sedadlech. Hodně místa je i pro zavazadla, celkem 494 litrů je v poměru k velikosti vozu hodně slušné. A přidejte dojezdovou rezervu!
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
E-PACE je vlastně malý, ale vypadá obrovský. Hodně dělají příplatková dvacetipalcová kola. A také 1 984 milimetrů na šířku. Vedle takového obříka pak i Fabie vypadá jako děcko, které teprve nastupuje do školky.
Tenhle Jaguar žene kupředu dvoulitrový diesel s výkonem 150 kW a 204 koňských sil. Točivý moment dosáhne až na 430 Nm., a díky tomu se i necelé dvě tuny vážící vůz dostane na stovku za 8,4 vteřiny. Takže dynamika celkem na pohodu.
Vůz je solidně odhlučněný, vznětový agregát uvnitř neruší a je jedno, zda jedete ve městě, nebo po dálnici, takřka žádný hluk se do kokpitu nedostává. I přes ta obrovská kola. Dlouhá trať Jaguaru vyloženě svědčila. Po německé dálnici bylo ideální tempo kolem 150 km/h, kde se protínala řidičská spokojenost se spotřebou. Tu jsme nakonec udrželi na hranici 7,1.
Když jsme zamířili víc do hor a nevyzpytatelných alpských zatáček, zkusili jsme také stabilitu. Jaguar obstál. Ačkoliv je poměrně vysoký a gumy občas zakvílely, potěšilo, že se auto nenaklání ani nepřetáčí. Ale to stejně s tímhle nafťákem budete zkoušet málokdy.
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
A nejiné to bude při testování terénu. Jasně, E-PACE by si tam měl poradit, ale řidiči se tam ani s tímhle britským pozlátkem vlastně moc nechce. Na to vypadá s výbavou R-Dynamic SE až moc dobře. Hrabat se někde po kopcích a následně v upatlaných botách vstoupit do pohodlí a luxusu, ne-ne-ne. To nechcete. Každopádně s námi volenou zátěží si poradil.
E-PACE většinu času pohání jen přední náprava, ale zadní se přidá prostřednictvím viskospojky, jakmile elektronika uzná za vhodné. Ve Švýcarsku to bylo poměrně často. Na úzkých cestičkách, kde bylo často nutné vyhnout se protijedoucímu vozidlu třeba na mokrou louku, vždycky vjel s chutí a s klidem zase vyjel.
Stručně a jasně nakonec, po dvou spolu strávených týdnech je třeba říci, že E-Pace potěšil. Do naší virtuální garáže rozhodně patří.
Servisní interval tohoto vozu je 24 měsíců, nebo 34 tisíc ujetých kilometrů. Záleží na tom, co nastane dříve. Hodinovou sazbu bez DPH si pak Jaguar drží na 2 190 Kč. Záruka na E-Pace je tři roky nebo 100 tisíc kilometrů.
E-PACE je v roce 2021 s 21 prodanými vozy hned za větším SUV F-PACE druhým nejprodávanějším modelem značky. Pokud si auto objednáte ještě dnes, budete na něj čekat sedm měsíců. Zhruba půl roku trvá výroba, následný měsíc pak dodání k dealerovi. Jenže to se dál může změnit vzhledem k nepředvídatelnosti doby – jde o nedostatek polovodičů, se kterým bojují všechny automobilky, a další problémy dodavatelského řetězce. Co se týče skladových vozů, Jaguar Land Rover nemá aktuálně na skladě žádné modely Jaguar E-PACE, díky vysoké poptávce se všechny prodaly. Některé mohou mít na skladě ještě autorizovaní dealeři, ale zásoby se tenčí doslova každým dnem.
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Nový 11,4 palcový zahnutý dotykový displej infotainmentu PiVi Pro s HD rozlišením je přehledný, snadno pochopitelný a při cestování po Evropě užitečný hlavně s Online Packem, který pomáhal s navigací. I tak se jednou stalo, že se celý zasekl a bylo třeba čekat, než se znovu vzpamatuje. Parkování usnadňují kamery s detailním rozlišením, pochvalu zaslouží hlavně kamera 360°. Designově i graficky patří infotainment k tomu nejhezčímu, co na trhu najdete.
Jaguar E-PACE se nekonstruuje ve Velké Británii, ale v Rakousku, a to konkrétně ve společnosti Magna Steyr v Grazu. S tou má totiž společnost Jaguar Land Rover dodavatelskou smlouvu. Kromě tohoto modelu se zde sestavuje také elektrický model I-PACE.
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
Jaguar E-Pace D200 Zdroj: Martin Tomaides
prima-cnn-news
prima-zeny
prima-zoom
prima-fresh
prima-cool
playboy
lajk
prima-living