KVÍZ: Co všechno víte o historii české automobilky Škoda a jejích slavných modelech?


Tak jako je každý český hospodský štamgast schopným trenérem národního fotbalového týmu, je také neomylným odborníkem na auta, zejména na ta domácí. Jenže není „ovce v kombíku v tédéíčku“ jako „Embucho“ či „Fáčko“. Zdaleka nejen o modelech mládí dnešní střední generace je dnešní kvíz. Zkuste tedy projednou vynechat Google a podívejte se pravdě do očí.

Jak dobře znáte staré škodovky?

Převratný model Favorit, vyvíjený od roku 1983, navrhla známá italská karosárna. Bylo to studio:

Otázka 1/11

Původní Škoda Octavia z roku 1959 byla prakticky jen velkým faceliftem jiného staršího modelu. Jednalo se o model:

Otázka 2/11

Zkratka AZNP, jak se továrna Škody v Mladé Boleslavi za socialismu oficiálně jmenovala, znamenala:

Otázka 3/11

Karel Hrdlička, první z rodu Hrdličků, který se dějinami české automobilky vine jako červená nit, se coby ředitel nechal na berlínském autosalonu v roce 1939 zvěčnit s významným nacistickým politikem. Byl to:

Otázka 4/11

Původnímu modelu řady Škoda 105/120 se kvůli jeho typické charakteristice začalo později říkat:

Otázka 5/11

U populární stodvacítky ještě zůstaneme. Tento model býval znám notorickými problémy s chlazením, za což mohlo i umístění chladiče vpředu a motoru vzadu. Kolik kapaliny celá soustava pojala?

Otázka 6/11

Hliníkový motor s charakteristickým rozvodem OHV se poprvé objevil už u typu 1000 MB z roku 1964. Jeho různé variace vydržely ve výrobě až do roku:

Otázka 7/11

Písmena „M“ a „B“ za číslicí „1000“ Škody 1000 MB, tedy první zadomotorové škodovky, znamenala oficiálně Mladá Boleslav podle místa vzniku. Lidé si je však s odkazem na poruchovost vozu vykládali jinak. Šlo o:

Otázka 8/11

Sériová pětistupňová převodovka se poprvé objevila u modelu:

Otázka 9/11

Automobilku Škoda dost možná zachránilo před krachem strategické spojení s koncernem Volkswagen. Došlo k němu v roce:

Otázka 10/11

Jedna pro fajnšmekry na závěr: Nerealizovaný projekt moderní řady 720 ze sklonku 60. let měl koncepci pohonu:

Otázka 11/11

z

Máte stejný nebo lepší výsledek než % lidí, kteří absolvovali tento kvíz.

Bohužel, ani jednou jste se netrefili

Nic moc. Pár odpovědí jste uhodli, ale v tématu se příliš neorientujete.

Není to nejhorší, ale tohle téma určitě není vaše parketa.

Většinu odpovědí znáte, ale rezervy ve znalostech ještě máte.

Výborně. Je vidět, že se orientujete a víte skoro všechno.

Dokonalé. O tématu víte úplně všechno.