
Počet dětských násilníků v Česku stoupl o čtvrtinu. Psychologové popsali varovné signály
Na českém trhu se od tohoto týdne oficiálně začal prodávat nový Volkswagen California. Všestranná dodávka určená nejen k cestování stojí na základech modelu Multivan, který podle jednotlivých verzí obohacuje o různé kempařské náčiní. Ta základní má například jen postel, zatímco ta nejdražší dokonce i sprchu, nezávislé topení a také kuchyň. Na kolik přijde?
Během týdenního testu jste vyzkoušeli faceliftovanou verzi Volkswagenu Golf Variant v akční výbavě People, která rozšiřuje provedení Style o řadu zajímavých prvků. Potřebuje moderní rodina vůbec něco lepšího?
Zavedení okamžitých a univerzálních cel na evropské zboží zatím od Spojených států nehrozí. Kdo může být v obavách, jsou společnosti v Mexiku a Kanadě, na jejichž zboží by zřejmě mělo v budoucnu platit clo ve výši 25 procent. Nehledě na to má nástup Trumpa na Česko důsledky již dnes. A to kvůli klesajícím akciím automobilky Volkswagen, pod kterou spadá největší tuzemská firma Škoda Auto.
Strážníci ve Znojmě měli co do činění s dalším opilým a zfetovaným řidičem. Ten během své zběsilé jízdy dokonce málem srazil muže, který večer v centru města čekal na autobusové zastávce.
Prodeje nových vozidel meziročně stouply o více než čtyři procenta, a pomalu se tak oklepávají z covidové krize. Za minulý rok se prodalo podle Svazu dovozců automobilů (SDA) přes 230 tisíc vozů, přičemž každé třetí mělo na přídi znak mladoboleslavské automobilky Škoda. Češi loni zároveň odvrátili svou pozornost od luxusních vozů a zajímali se hlavně o SUV, která tvořila prakticky polovinu celého trhu.
Elektromobil jako jediné auto pro rodinu? Před pár lety by to znělo jako naprosté sci-fi, dnes je to však reálná ambice automobilky Kia, která na trhu uvádí nový model EV3. Nabízí dostatek místa, dojezd přes 600 kilometrů a výbavu, která nezklame ani příznivce německých prémiových značek – to vše za cenu kolem jednoho milionu korun. Zdá se, že konečně nastal čas, kdy „spalovákům“ začíná reálně konkurovat někdo jiný než Tesla.
Osmá generace Volkswagenu Golf prošla nedávno lehkým faceliftem a s ním dorazila také akční varianta s názvem Limited. Oku nelahodí, ale má jeden velký benefit – perfektní cenu. Přitom už v základu s motorem 1,5 TSI, 115 koňmi a šestistupňovým manuálem se vlastně hodně líbí.
Na výstavišti v pražských Letňanech právě probíhá největší veletrh elektromobility v Česku. Na návštěvníky čeká nespočet zajímavých novinek, mezi které bezpochyby patří levný elektromobil Hyundai Inster nebo znovuzrozená ikona Renault 5. Nechybí ale ani nová Škoda Elroq nebo třeba Ford Capri. Jaké jsou ty další?
Největší evropská automobilka Volkswagen plánuje zavřít v Německu nejméně tři závody a zrušit desítky tisíc pracovních míst. Chce tak snížit náklady a zvýšit konkurenceschopnost. Uvedla to podle agentury DPA šéfka podnikové rady Volkswagenu Daniela Cavallová na akci, na které informovala zaměstnance o plánech vedení. Německá vláda vyzvala k zachování pracovních míst, zatímco Volkswagen trvá na tom, že restrukturalizace je v zájmu konkurenceschopnosti nezbytná.
Americké SUV svým charakterem vždy dostálo svému jménu a nabízelo skrze své schopnosti možnost prozkoumávat trasy, na které byste si s jinými vozy ani netroufli. A nedávno představená verze Fordu Explorer následuje svůj odkaz a vydala se objevovat zcela novou cestu, tentokrát ale čistě elektrickou. V pořadí druhý elektromobil značky jsme měli možnost osobně vyzkoušet v Praze a blízkém okolí. Jaké jsou naše první dojmy? Překvapí dojezd i jiné jízdní vlastnosti.
Kolorit bouřlivých devadesátých let utvářela i všudypřítomná auta z Mladé Boleslavi. Ideál střední třídy se jmenoval Škoda Felicia a premiéru si odbyl právě před třiceti lety. Felicia byla prvním plodem úspěšného partnerství s německým Volkswagenem, v základu ale šlo o velký facelift původního Favorita.
Německý průmysl se už několik měsíců potýká s úpadkem a míří do velké krize. Prestižní značky jako Bayer, Miele, Henkel či Vodafone oznamují propouštění nebo odsuny výroby směrem na levnější východ. Samotnou kapitolou je automobilový průmysl v čele s Volkswagenem, kde nyní odboráři protestují proti uzavírání továren a propouštění. Na německém vývoji je mimořádně závislá i česká ekonomika.