Frustrovaní Němci si nemohou dovolit ani novou škodovku. Drtí je ceny energií a slabé mzdy
Německá ekonomika v posledních letech stagnuje, což má citelný dopad i na život běžných občanů. Ti to mohou poznat třeba na tom, že si již nemohou obvykle pořídit nové automobily jako v minulosti. Podle agentury Bloomberg trh s ojetými vozy narostl o desítky procent. Spolu s tím ale vzrůstá i frustrace, protože si lidé uvědomují propad své životní úrovně. Německo doplácí zejména na vysoké ceny energií v průmyslu a pracovníkům nerostou tak rychle mzdy.
Nejlevnější elektrická škodovka má stát 600 tisíc. SUV Epiq ohromí i kufrem
Škoda Auto odhalila na akci koncernu Volkswagen před autosalonem IAA v Mnichově studii nového elektromobilu Epiq. Jde o SUV s délkou 4,1 m, objemem kufru 475 litrů a dojezdem až 425 kilometrů. Vyrábět se bude s příbuznými modely značek Cupra a VW ve španělském závodě Volkswagen Navarra. Prodávat se začne příští rok a základní cena by se měla pohybovat kolem 25 tisíc eur (přibližně 600 tisíc korun).
Tři auta, tři různé základy. Volkswagen nabízí nejširší nabídku svých dodávek v historii
Volkswagen, to nejsou jen osobní auta jako Golf nebo třeba Tiguan, ale jsou to také užitková vozidla. A i mezi nimi patří wolfsburgská značka k těm vůbec nejsilnějším na trhu. Podobně jako pro osobáky má totiž teď i pro užitkáče hned několik technických základů. Díky tomu se může pochlubit nejrůznějšími karosářskými verzemi i všemi dostupnými pohony. Co všechno tedy nabízí?
Lamborghini láme rekordy. Spalovací motory chceme i po roce 2035, tvrdí jeho ředitel
Jméno Stephan Winkelmann je v automobilové branži pojmem. Elegantní, charismatický a zároveň výkonný manažer s důrazem na ziskovost se dvakrát postavil do čela automobilky Lamborghini a pokaždé ji posunul k rekordům. V téměř osobním rozhovoru pro dvojici českých žurnalistů jsme se bavili zejména o aktuální situaci značky i automobilového byznysu.
Smrtelné nebezpečí číhá i ve Volkswagenech. Vadné airbagy mají oblíbené modely Polo či Passat
Tisíce majitelů vozů Volkswagen musí vypnout airbag u spolujezdce a spolucestující raději vozit na zadních sedadlech. Automobilka totiž podle deníku Bild zjistila, že může dojít ke snížení ochranného účinku airbagu a při jeho nafouknutí hrozí dokonce smrtelná zranění. Mezi problematické modely patří i oblíbené Polo nebo Passat. Na silnice ve Francii také aktuálně nesmí až 1,7 milionu vozů s airbagy značky Takata. Týká se to například značky Citroën. Rozhodla o tom tamní vláda v návaznosti na tragickou nehodu z počátku června.