Uhodne myšlenky a přání pasažérů. Nový Mercedes S bude mít jasnozřivého asistenta

Nová generace asistenčního systému MBUX bude schopna předvídat myšlenky a přání pasažérů na základě jejich chování. Nový Mercedes třídy S navíc počítá s plně dotykovým interiérem.

Ve vlajkové lodi Mercedesu ten nejdůležitější pasažér obvykle nesedí vpředu, nýbrž na zadní sedačce. Do nynějška byl však cestující se svými tužbami do značné míry odkázán na šoféra. To se má nyní změnit a cestující na zadních sedadlech mohou zažít stejně rozsáhlou nabídku funkcí infotainmentu a komfortu jako řidič se spolujezdcem. Vzadu jsou k dispozici až tři dotykové obrazovky a množství intuitivních možností ovládání –⁠ jako například interiérový asistent MBUX nebo hlasový asistent Hey Mercedes (Ahoj, Mercedesi).

Právě druhá generace interiérového asistenta by měla být tou největší bombou, kterou „esko“ zase trochu poodskočí konkurenci. Jak funguje ten stávající, si ostatně můžete prohlédnout na příkladu menšího modelu CLA.

Pomocí kamer ve stropní ovládací jednotce a algoritmů, které jsou schopny se učit, rozpozná interiérový asistent MBUX přání a úmysly cestujících a dokáže dedukovat jejich myšlenkové pochody. Dokáže interpretovat pohyby hlavou, rukou či řeč těla, na které následně reaguje příslušnými funkcemi vozidla. Pokud se řidič podívá přes rameno dozadu směrem na zadní sklo, interiérový asistent automaticky odtáhne sluneční roletu. Pokud řidič něco po tmě hledá na sedadle spolujezdce, asistent automaticky zapne světlo. Stačí se podívat na jedno z vnějších zrcátek a to můžete nastavovat přímo bez nutnosti přímo ho vybírat.

Asistent rozpozná i přirozené pohyby rukou a řidič či spolujezdec mohou bezdotykově zavřít posuvnou střechu. Pomocí pózy na vyvolání oblíbené položky (ruka, jejíž ukazováček a střední prst tvoří písmeno V) lze vyvolat preferované funkce. Řidič a cestující si se systémem mohou navíc propojit osobní oblíbené funkce.

Jemná zobrazení mají usnadnit ovládání funkcí vozidla a komfortních funkcí. Výrazně se rozšířily i možnosti personalizace a intuitivního ovládání. Platí to pro oblast zadních sedadel, ale i pro řidiče: nový 3D displej řidiče tak například umožňuje prostorové vnímání scény stiskem jednoho tlačítka. Jak to bude vypadat v praxi, ještě uvidíme. Doufejme, že to bude co nejopravdovější 3D.

Hlasový asistent Hey Mercedes, který se ve svých začátcích občas stával terčem nejapných vtipů, by nyní měl být mnohem schopnější vést relativně sofistikované dialogy. Určité úkony tak lze vyvolat i bez aktivačního zvolání Hey Mercedes. Mezi tyto úkony patří například přijetí hovoru nebo zobrazení navigační mapy. Hey Mercedes nyní třeba také vysvětluje, kde se nachází lékárnička nebo jak si propojit smartphone přes Bluetooth.

U ředitelské limuzíny je nanejvýš důležitá úroveň zabezpečení multimédií, takže kromě klasického zadání kódu PIN zajišťuje vysoký stupeň bezpečnosti i nový postup autentizace. Kombinují se při něm otisky prstů, rozpoznávání obličeje a řeči. Umožňuje individuální nastavení a zabezpečení digitálních platebních operací z vozidla.

Tagy: