
Výpověď bez důvodu? Návrat do časů roboty, říká Středula. Podle expertů pomůže zvýšit mzdy
Na nově zvoleného amerického prezidenta Donalda Trumpa bude před pondělní inaugurací čekat speciální automobil The Beast. Poskytne mu nejen pohodlí, které nejmocnější muž při výkonu funkce potřebuje, ale především bezpečnost. Podívejte se, co všechno prezidentský vůz alias „Bestie“ ukrývá na detailním 3D modelu, který získáte pomocí odkazu v tomto článku nebo načtením QR kódu. Model si pak můžete umístit na libovolné místo ve vašem prostoru a prohlédnout si ho ze všech stran.
V pátek 22. listopadu uplynulo přesně 61 let od okamžiku, kdy byl v texaském Dallasu zastřelen tehdejší prezident Spojených států John F. Kennedy. Atentát se odehrál ve chvíli, kdy Kennedyho kolona projížděla centrem města, ve kterém se prezident toho dne chystal zahájit svou kampaň za znovuzvolení. Do dnešních dní se pozadí atentátu nepodařilo zcela objasnit, a tak se stále objevují nové a nové spekulace, kdo za Kennedyho vraždou mohl stát.
Britský královský dvůr chce snížit emise z cest, které podniká královský pár. Dvojice luxusních limuzín značky Bentley, kterou využívá král Karel III., tak od příštího roku bude moci jezdit na biopaliva. S odkazem na výroční zprávu královské rodiny o tom informoval ostrovní tisk. Emise vypouštěné kvůli fungování dvora se ovšem v uplynulém roce zvýšily.
Koncern Volkswagen se před pár lety rozhodl vsadit vše na elektromobilitu. Z tradičních modelů zbývá prakticky jen malé Polo, výraznou elektrifikační kúru podstupuje Golf a z někdejší vlajkové lodi Passatu zbylo kombíkové torzo. Na jeho místo nastoupila elektrická limuzína ID.7. Dokáže ho u zákazníků nahradit?
Velké luxusní sedany mimoněmecké provenience jsou čím dál tím řidším jevem, tradiční čtyřdveřové Volvo se ale ani po šesti letech produkce nemá zač stydět. Velice příjemně jezdí i nejlevnější dvousetkoňová verze s benzinovým dvoulitrem dopovaným mild-hybridním ústrojím.
Právě probíhající pražský e-Salon byl svědkem premiéry auta, které má Čechy pádnými argumenty přesvědčit o výhodách elektromobility. Volkswagen ID. Space Vizzion slibuje dojezd 700 kilometrů na jedno nabití a obrovský zavazadlový prostor. Sériový vůz by se měl do výroby dostat v roce 2024.
Megalomanský projekt ruské továrny na luxusní auta, která měla u úřadů a oligarchů nahradit Rolls-Roycy či Mercedesy, připomíná stále více pověstnou Potěmkinovu vesnici. Automobilka sice nedávno představila nový model Komendant, je ale otázkou, kdo o takový vůz může mít zájem. Vedle toho starší Senat navzdory vládním proklamacím zatím vznikl jen v jednotkách kusů a není důvod si myslet, že by v dohledné době mělo dojít ke zlepšení.
Tajemná Putinova automobilka Aurus vydává světu další důkaz o své schopnosti konkurovat Rolls-Roycu či Maybachu. Alespoň tak to prezentuje. Obří SUV Komendant (velitel) přichází na trh v době, kdy ze strany EU, USA a dalších zemí platí vůči Rusku embargo na dovoz luxusních automobilů. Zda bude Aurus nový model skutečně schopen vyrábět a zda o něj bude mezi oligarchy zájem, je však ve hvězdách. U stávající limuzíny Senat se mu totiž dlouhodobě nedaří ani jedno.
Telegramový účet General SVR, který podle některých lidí sdílí utajované informace z prostředí Kremlu, uvedl, že na ruského prezidenta Vladimira Putina měl být údajně spáchán atentát. U kola jeho limuzíny mělo totiž cosi „bouchnout“. General SVR rovněž v jiném příspěvku tvrdí, že Putin poslal svou milenku na potrat.
Sebeluxusnější SUV nemůže nahradit klasickou dlouhou limuzínu s prestižním znakem na chladiči. Nejnovější vydání stuttgartské S-Klasse je v testované verzi s plug-in hybridem aktuálně vůbec nejvýkonnějším provedením svého druhu, jezdit přitom umí se směšnou spotřebou paliva. Prodloužená varianta L naznačuje maximální komfort pro cestujícího vpravo vzadu, vlajkový Mercedes se ale i výborně řídí.
Se spojením papalášská limuzína si většina dříve i později narozených Čechů spojuje Tatry 603 nebo 613, mnohem děsivějším monstrem však byla Škoda VOS z přelomu 40. a 50. let. Vznikla pouze ve 107 exemplářích a sloužila komunistickým diktátorům od Československa přes Albánii po Čínu. Do dnešních dnů se zachovalo jen několik vozů.
Luxusní ruská značka financovaná ze státních peněz za několik let vyrobila jen jednotky kusů vládní limuzíny Aurus Senat. Původně se přitom počítalo s malosériovou výrobou pěti tisíc Aurusů ročně. Co bude s nákladným projektem dál?