Do aukce jde vzácný model supersportovního vozu v retro střihu. Ford GT Heritage Edition odkazoval na legendární vůz z konce šedesátých let a vznikl jen v 343 kusech. Tento má ještě sedadlo i volant obalené v ochranném igelitu.
Celých 15 let stál Ford GT Heritage Edition nehnutě ve skladu, než se jej jeho majitel rozhodl nabídnout do aukce. Auto je i po tak dlouhé době v naprosto neporušeném stavu. Sedadlo řidiče, volant nebo čalounění dveří jsou ještě potaženy ochrannou fólií přímo z výroby, na okně je nálepka automobilky s adresou dodání. Vůz za svůj život ujel, nebo se spíš jen posunul, o necelých pět kilometrů. Jde o nejméně ojetý Ford GT první generace vůbec.
Přitom už samotný model je velmi vzácným strojem. Supersportovní Ford GT se vyráběl mezi lety 2004 až 2006, odkazoval na výkonný vůz americké automobilky z konce šedesátých let. V novém tisíciletí zaniklo celkem 4038 kusů, z nichž 343 bylo právě ve variantě Heritage Edition. Ta vzpomínala na úspěchy závodního speciálu GT na slavném závodě v Le Mans v roce 1968 modrou karoserií s oranžovým středem, tedy v laku stáje Gulf.
Trápení Jeremy Clarksona
Fordu GT udělal svého času spíše nechtěnou reklamu známý televizní moderátor Jeremy Clarkson. Ten si ho nechal dovézt z USA, v pořadu Top Gear pak pravidelně referoval o svých zážitcích za volantem. Auto pro něj bylo spíš zklamáním, mělo spoustu chyb. Například se náhodně spouštěl poměrně hlasitý alarm, což se nelíbilo nejen Clarksonovi, ale i jeho sousedům.
Ford GT Heritage Edition má uprostřed uložený přeplňovaný benzinový osmiválec o výkonu 558 koní. Zdroj: FORD
Nyní prodávaný stroj snad ale už takové potíže mít nebude. Kromě provedení v barvách stáje Gulf nabídne ještě šedivě lakované brzdové třmeny a kovaná kola BBS. Uprostřed uložený přeplňovaný benzinový osmiválec produkuje výkon 410 kW, tedy 558 koní a točivý moment 678 Nm ve 4500 otáčkách za minutu. To znamená, že Ford GT vystřelí z nuly na 100 km/h za 3,8 sekundy a jede maximálně 330 km/h. Je ale jisté, že prodávaný kousek podobné parametry zatím nikdy nepředvedl.
Místo toho zjevně posloužil svému majiteli jako investice. Základní model se prodával za cenu v přepočtu okolo tří milionů korun, za speciální edici se samozřejmě platilo o pár set tisíc korun víc. Už v roce 2014 se ale jeden ze zachovalých kousků (najeto měl 2000 kilometrů) prodal na aukci v Monaku za 8,4 milionu korun, o rok později další překonal cenu 12 milionů. Vzhledem k tomu, že aktuálně nabízený exemplář je jako nový, dá se očekávat ještě výrazně vyšší cena. Aukci uspořádá 22. května síň RM Sotheby's v rámci automobilové akce Amelia Island na Floridě.