
Vážná nehoda na Znojemsku: Couvající řidič u školy těžce zranil malou dívku
Na výstavišti v pražských Letňanech právě probíhá největší veletrh elektromobility v Česku. Na návštěvníky čeká nespočet zajímavých novinek, mezi které bezpochyby patří levný elektromobil Hyundai Inster nebo znovuzrozená ikona Renault 5. Nechybí ale ani nová Škoda Elroq nebo třeba Ford Capri. Jaké jsou ty další?
Někdo sbírá motýly, jiný poštovní známky. U sedminásobného šampiona Formule 1 Lewise Hamiltona asi nepřekvapí, že místo filatelie nebo starých filmových plakátů jsou jeho vášní auta všeho druhu. V garážích jich má spoustu. A nejsou to tuctové kusy!
Ford Mustang patří k tomu nejlepšímu, co si lze aktuálně na trhu elektroaut vybrat. Kdo by ještě před pár lety řekl, že podobná věta může vůbec kdy být reálná? Jistě, jedná se o model Mach-E, který navíc spadá do kategorie SUV, takže s tradičním automobilovým hřebcem je společný tak možná název a určité designové prvky, ale je dobře, že když už se Ford do podobného rizika pustil, vyrobil dobré elektroauto. A ve verzi GT i nadpozemsky rychlé.
Automobilka Ford oznámila, že na cestě k čistě elektrické budoucnosti v Evropě jí pomůže sedm elektromobilů nové generace, které se objeví do dvou let. Dva z nich přitom vyrostou na elektrické platformě spolupracujícího koncernu Volkswagen.
Když mají zrovna automobilky z čeho auta vyrábět, je jejich vznik fascinujícím procesem, jehož komplexnost si běžný smrtelník dokáže stěží představit. V rumunské Craiově jsme v tamním závodu Fordu okusili, zač je strojové práce na lince loket. Pot na čele ani jinde rozhodně nechyběl.
Řada evropských výrobců, včetně automobilek Volkswagen Group, Renault nebo výrobce pneumatik Nokian Tyres, oznámila plány na pozastavení nebo dokonce přesun výroby mimo Ruskou federaci v důsledku probíhající invaze Putinových vojsk na Ukrajinu.
Řada elektromobilů se sice chlubí až formulovými údaji o výkonu a točivém momentu, test holandského magazínu však ukázal, že není všechno zlato, co se třpytí – na nadupaném elektroautě si bez větších potíží smlsnul i tuctový nafťák.
Čím více odumírá třída klasických terénních off-roadů na úkor změkčilých SUV, tím větší popularitě se těší dříve ryze pracovní pick-upy, které díky stále civilizovanějšímu naturelu dokáží suplovat i rodinná auta. S avizovaným příchodem nové generace v zádech jsme naposledy vyzkoušeli kouzlo končícího modelu v okolí maďarské metropole a blízkého Hungaroringu.
Postupující elektrifikace automobilového průmyslu se odráží také v nominacích do finále tradiční evropské ankety o auto roku (COTY). Ze sedmi nominovaných finalistů pohání pouze jediný konvenční spalovací motor.
Servery amerického výrobce elektromobilů zaznamenaly v pátek masivní výpadek. Bez připojení se auta nedala zamknout ani odemknout. Problém měli majitelé na celém světě.
Ford zastaví výrobu současného Mondea ve Valencii už v březnu příštího roku. Není se čemu divit, prodeje jsou nicotné. O modelu, který by ho zastoupil, však nejsou žádné spolehlivé informace. Nyní to vypadá, že se možná dočkáme překvapení v podobě klasicky tvarovaného modelu namísto uvažovaného SUV.
Elektrický Ford Mustang Mach-E se zapsal do Guinnessovy knihy třemi rekordy. K nejnižší spotřebě mezi elektromobily dosažené již v létě nyní přidává dva další zápisy, které se týkají nabíjení.