Plazmě odzvonilo. Česká firma předvedla na veletrhu laser, který řeže plechy rychleji a levněji
Brno opět ožilo průmyslem. Na Mezinárodním strojírenském veletrhu se letos představily stovky vystavovatelů z celé Evropy a desítky tisíc návštěvníků. Témata jako energetika, obranný průmysl, robotizace či moderní technologie zaplnila pavilony. Mezi firmami, které přivezly technologie budoucnosti, zaujala i společnost VKR Technologies ze Slavkova u Brna – výhradně evropskými stroji, špičkovými lasery a novinkami pro efektivnější výrobu.
Moderní skládky: bezpečnější, než si myslíme
Skládky odpadů. Místo, které si většina z nás určitě neromantizuje. Ale i u skládek, stejně jako u jiných typů technologií pro nakládání s odpady se využívá stále více modernějších technologií. Díky tomu klesá míra rizik, která mohou být s provozem podobných zařízení spojena. Ačkoliv má skládkování odpadu skončit i v naší zemi po roce 2030, realita je složitější a skládek jako takových se zřejmě nezbavíme ani po tomto datu. Areály skládek navíc už nejsou jen o řízeném a zabezpečeném ukládání odpadů, ale také o moderních zpracovatelských zařízení, která dokáží odpady více využít.
Brno hostí světově uznávaný veletrh. Tématy jsou obrana i digitalizace
Brno se opět stane centrem evropského průmyslu. Na Mezinárodní strojírenský veletrh (MSV) letos dorazí více než 1300 vystavovatelů ze 36 zemí. Nabídnou nejen ukázku nejmodernějších technologií, ale i odpovědi na klíčové otázky týkající se energetiky, obrany a budoucnosti českého průmyslu.
Trh práce v Česku se probouzí, ale ne pro všechny. Které sektory plánují letos nabírat?
Jak se bude vyvíjet pracovní trh v České republice do konce roku? Právě to zjišťoval průzkum ManpowerGroup Index trhu práce pro čtvrté čtvrtletí. Vyplynulo, že se ekonomika transformuje – velká část firem zůstává obezřetná, zaměstnavatelé však pokračují v cílených investicích. Například do kvalifikovaných pracovníků, zejména v sektorech zdravotnictví, financí, energetiky a IT.
Kritizovat nestačí. Fiala se s šéfem Evropské rady shodl na nutnosti změny klimatické politiky
Premiér Petr Fiala (ODS) mluvil v pátek v Brně s předsedou Evropské rady Antóniem Costou mimo jiné o unijní klimatické politice. Je třeba ji přehodnotit tak, aby neohrožovala průmysl, uvedl Fiala na sociální síti X. Costa na stejné síti napsal, že se jednání týkalo také podpory Ukrajiny, jež čelí čtvrtým rokem ruské vojenské agresi, evropské ekonomiky či situace na Blízkém východě. Oba politici se setkali v Arnoldově vile v rámci Costovy cesty po členských státech unie.
Spor ve studiu: Turek vinil STAN z ničení průmyslu. Vychovejte ho, žádal Farský moderátorku
Diskuse o emisních povolenkách vyvolala v bruselském eurospeciálu na CNN Prima NEWS spor mezi Janem Farským (STAN) a Filipem Turkem (za Motoristy). Ten svého kolegu z Evropského parlamentu a další Starosty obvinil, že efektivně ničí průmysl EU a kvůli přijímání nových zelených agend také výrazně zakleknou na české domácnosti. Místopředseda STAN obavy ze systému ETS II mírnil, moderátorce si později stěžoval na Turkovo opakované skákání do řeči.
Spolu slibuje „krevnatou“ kampaň ve středních Čechách: Stopka a červená pro opozici
Středočeský kraj je baštou průmyslu – Spolu garantuje, že si takový status udrží i nadále. V tomto duchu se má podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) nést horká fáze kampaně před sněmovními volbami, kterou koalice zahájila. Ministr, jenž je současně jedničkou této kandidátky, věří, že půjde o „krevnatou“ kampaň. Vizuál Spolu koresponduje i s pracovní náplní Kupky. Pod červenou barvou semaforu se skrývají opoziční ANO a SPD společně s mimoparlamentním hnutím Stačilo!.
Škoda Group vstupuje na indický trh. Se světovým gigantem bude vyrábět komponenty pro kolejová vozidla
Společnosti Škoda Group, globální výrobce komponentů a vozidel pro veřejnou dopravu a bezemisní mobilitu, a TATA AutoComp, přední indický výrobce automobilových komponentů a součást dynamicky rostoucího konglomerátu TATA Group, založily v Indii společný podnik na výrobu pohonných systémů a komponentů pro železnici. Cílem tohoto strategického partnerství je využít potenciál rychle rostoucího indického trhu železniční dopravy a mobility.