V pátek začíná velkolepá sportovní událost EURO, kde se český fotbalový tým představí v nových dresech. Globální sportovní značka Puma a Fotbalová asociace České republiky společně připravily novou kolekci domácích a venkovních dresů fotbalového národního týmu České republiky. Domácí dres v tradiční červené barvě má ve svém designu zakomponovaného dvouocasého lva, odvozeného od tradičního znaku země. Klasická bílá venkovní varianta je pak vzpomínkou na legendární národní tým z roku 2004. A i zde se objevuje motiv dvouocasého lva jako hrdé vyjádření týmového ducha a spolupráce.
„S novými dresy pro náš národní tým jsem velice spokojený. Spojují tradici a odkaz českého týmu s nejmodernějšími technologiemi a v propracovaném designu je řada detailů, které hráče i fanoušky zaujmou. Pro značku PUMA je spolupráce s národním týmem a fotbalovou asociací velice důležitá a u každé kolekce cítíme velkou odpovědnost. A to nejenom vždy za aktuální kolekci, ale i za odkaz generací hráčů, kteří v dresu se lvem na prsou nastupovali v minulosti. Proto jsem velice rád, že se nám podařilo do designu a materiálu dresů zakomponovat nejen současnost, ale i odkaz na minulost,“ říká Jan Sochor, generální ředitel značky PUMA pro střední a východní Evropu.
ČTĚTE TAKÉ: Pozor při cestě na EURO. Očekávají se fronty na hranicích i potíže s doklady, varuje ministerstvo
Podobu nových dresů ocenil i předseda Fotbalové asociace České republiky Petr Fousek: „Česká fotbalová reprezentace nejčastěji nastupovala v trikolóře a je správné, že se této tradice držíme. Zároveň dres obsahuje české symboly, a národní tým tak bude na Euru hrdě reprezentovat celé Česko.“
I trenér reprezentace Ivan Hašek pochválil design dresů a jako správný pragmatik dodal: „Hlavně si přeji, aby dresy byly vítězné. Každopádně se mi na nich líbí detaily, jako třeba to, že na každém dresu budou symboly lva rozmístěny trochu jinak, a každý dres tak bude originál.“
„Příprava designu dresů je proces, který trvá více než 1,5 roku a jsou do něj vždy zapojeni i zástupci národního týmu a vedení asociace. Ta může sama určit, koho do tohoto procesu zapojí,“ říká Miloslav Ptáček, PUMA Teamsport & B2B Manager pro CZ/SK.
Pro značku PUMA je velice důležité téma udržitelnosti a oba dresy byly proto vyrobeny unikátní recyklační technologií RE:FIBRE. Tato technologie umožňuje využít již použité materiály pro tvorbu zcela nových výrobků, při zachování špičkových vlastností inovativního materiálu ULTRAWEAVE.
Recyklovaný materiál lze znovu a znovu recyklovat bez ztráty kvality – díky tomu je RE:FIBRE dlouhodobějším řešením recyklace polyesterového textilu. Snaží se totiž diverzifikovat hlavní zdroj recyklovaného polyesteru v oděvech módního průmyslu, aby se méně spoléhal na plastové lahve. Unikátní proces RE:FIBRE naproti tomu využívá jakýkoli polyesterový materiál – od továrních odřezků, vadného zboží až po oblíbené módní kousky, což umožňuje recyklaci nových oděvů z textilu jakékoli barvy na jakoukoli novou požadovanou barvu.
„Uvedení nových domácích a venkovních dresů představuje nový milník pro PUMU a naše cíle v oblasti udržitelnosti. Poprvé budou naše dresy pro národní tým vyrobeny technologií RE:FIBRE. Tato technologie bude dále využita i pro výrobu 3 milionů kusů replik a oděvů pro špičkové kluby a národní týmy, se kterými značka PUMA spolupracuje. To vytváří udržitelnější způsob výroby fotbalových dresů a dalšího oblečení. Pro dresy české reprezentace, která patří v rodině klubů podporovaných značkou PUMA do té nejužší špičky, jsou pak vždy použity ty nejmodernější a nejkvalitnější materiály a technologie, které máme pro hráče k dispozici,“ poznamenává Ptáček.
Největší změna je podle Ptáčka ve váze samotných dresů. ‚‚Ta se oproti předchozím obdobím změnila naprosto zásadně a například materiál ULTRAWEAVE, který je použit na aktuální dresy národního týmu, patří k těm absolutně nejlehčím na trhu. Stejně tak funkčnost materiálů je oproti minulosti na zcela jiné úrovni. A v neposlední řadě je pro nás velice důležitá udržitelnost celého procesu výroby. A proto jsme velice hrdí na naší technologii RE:FIBRE, která umožňuje k životnímu prostředí ohleduplnější způsob výroby dresů a dalšího oblečení,‘‘ doplňuje.
Při oficiálním představení nových národních dresů v Praze předal Jan Sochor, generální ředitel PUMA pro střední a východní Evropu, a Petr Fousek, předseda FAČR, šek na 250 tisíc Kč Nadačnímu Fondu Veroniky Kašákové, který podporuje děti z dětských domovů při jejich začlenění do reálného života.
„PUMA dlouhodobě podporuje dětské domovy, pořádá turnaje pro děti a touto akcí jsme se rozhodli naše aktivity v této oblasti rozšířit. Navíc sbírka na podporu Nadačního fondu Veroniky Kašákové poběží až do konce Eura a podpořit jej tak mohou i fanoušci a široká veřejnost v prodejní síti společnosti Sportisimo, která se k akci připojuje jako merchandisingový partner Fotbalové asociace ČR,“ dodal Sochor.