
Výpověď bez důvodu? Návrat do časů roboty, říká Středula. Podle expertů pomůže zvýšit mzdy
Slavná hra Tetris je ve svém principu nekonečná a v podstatě nemá poslední level. Přesto se teprve třináctiletý Američan Willis Gibson dostal na konec hry. Padající kostičky skládal tak dlouho, až hra po téměř 40 minutách zamrzla. „Necítím své prsty,“ zaúpěl mladík po dosažení rekordního milníku.
Rozvolněná atmosféra v Sovětském svazu a perestrojka nezpůsobily jen revoluce v zemích východního bloku. Události v 80. letech zásadně ovlivnily i svět videoher. Závan kapitalismu využil ruský programátor Alexej Pažitnov a na svět přivedl Tetris. „Věděl jsem, že to bude dobrá hra, ale že natolik? To jsem nečekal,“ řekl reportérům CNN Prima NEWS na konferenci Game Developers Session v Praze.
Čtyřiadvacetiletý student z Floridy Noorul Mahjabeen Hassan našel zalíbení v předmětech, a to do takové míry, že s některými udržuje intimní vztah. Jedná se například o počítačovou hru Tetris nebo nábytek od společnosti Ikea. Svou orientaci ale nepovažuje za fetiš.
Legendární Tetris, který stvořil v roce 1984 ruský softwarový inženýr Alexey Pajitnov, položil základní kameny esportu. Už před 30 lety tak bylo možné živit se hraním videoher.