
Ostrá hádka politiků o Ukrajinu: Lezete Rusku někam, melete nesmysly, osočovali se ve studiu
Kvůli srážce vlaku s člověkem v kolejišti mezi Pardubicemi a Kostěnicemi byla hodinu před polednem zastavena doprava na železničním koridoru. Některé spoje jezdily odklonem. Před stanicí Pardubice hlavní nádraží byl přistaven náhradní autobus, který jezdil kyvadlově v úseku Pardubice – Kostěnice. Zhruba ve 12:30 byla povolena jízda po jedné koleji sníženou rychlostí. Vlaky mohou za místem omezení navyšovat zpoždění o 10 až 30 minut. Vyplývá to z údajů na webu Českých drah.
V Ostravě-Bartovicích v úterý po poledni vykolejil osobní vlak s 15 cestujícími. Nikdo z nich nebyl zraněn. Lehká zranění utrpěl strojvedoucí. Provoz na trati mezi ostravskými částmi Kunčice a Bartovice byl téměř na tři hodiny zastaven, informoval mluvčí hasičů Správy železnic Martin Kavka. Okolnostmi se zabývá i policie. Zjišťuje, kdo je za vykolejení odpovědný.
Poškození trakčního vedení u smíchovského nádraží omezilo v pondělí železniční dopravu na trati mezi Prahou a Berounem. Vlaky mezi Smíchovem a hlavním nádražím zhruba čtyři hodiny jezdily odklonem přes stanici Praha-Krč. Ve 14:30 byl provoz v úseku obnoven, vyplývá z informací Správy železnic a Českých drah.
V Praze má vzniknout dvoupatrová železniční stanice pod hlavním nádražím a další čtyři podzemní zastávky na Václavském náměstí, Karlově náměstí, v Karlíně a na Florenci. Předpokládané náklady celého projektu v pražském železničním uzlu včetně dvou samostatných tunelových tras činí 185 miliard korun. Ze tří základních návrhů tuto variantu vybrala centrální komise ministerstva dopravy a doplnila ji o více zastávek. Regionální doprava bude převedena pod zem, dálková zůstane na povrchu. Novinářům to v úterý řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Vlaky vybavené železničním zabezpečovačem ETCS mají problém při nízkých teplotách. Pokud se rychloměr lokomotivy obalí sněhem a náledím, chová se jako rozbitý. Systém následně vlak zastaví, a spoje se kvůli tomu zpožďují. Komplikace se objevují zejména v okolí České Třebové, potvrdilo Českému rozhlasu-Radiožurnálu ministerstvo dopravy a České dráhy (ČD). Podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) by náprava měla trvat maximálně tři měsíce.
Osobní vlak vjel v pondělí dopoledne na nádraží v Jihlavě při posunu bez cestujících do cesty rychlíku. Vlaky od sebe podle mluvčího Správy železnic Martina Kavky zastavily několik desítek metrů, nikdo se nezranil. Mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal uvedl, že vlaky zastavily 67 metrů od sebe. Provoz na trati v úseku Jihlava – Jihlava město a Jihlava – Luka nad Jihlavou byl podle Českých drah přes tři hodiny zastavený. Obnoven byl před 13:00.
Čína odhalila prototyp rychlovlaku, který se může stát nejrychlejším v běžném provozu s cestujícími. Už nyní brázdí Čínou rychleji než třeba ikonický šinkansen. Jmenuje se CR450 a dosahuje až 450 kilometrů za hodinu.
Kvůli nálezu mrtvého člověka v pondělí stála trať mezi Roztoky u Prahy a Libčicemi nad Vltavou. Událost vyšetřuje policie. Informaci zveřejnily na svém webu České dráhy (ČD). Pro cestující byla zavedena náhradní autobusová doprava.
Místo slibovaných nízkopodlažních vlaků soupravy, do kterých se nastupuje po schodech. Dopravce Arriva musí zaplatit více než milion na pokutách Libereckému kraji, který si službu objednal. Přestože firma dostává zaplaceno za bezbariérové vozy, ve skutečnosti musejí cestující zapojit svaly, když chtějí nastoupit třeba s kočárkem. „Jednoznačně obrovské selhání a snížení komfortu pro cestující,“ upozornil expert na železnici Jindřich Berounský.
Krize spojené s rostoucími cenami energií a materiálů zasáhly průmysl naplno. Jak rychle se vzpamatovává, jaké jsou vyhlídky na příští rok? A nakolik je pro něj Green Deal strašákem a nakolik příležitostí? Jak se česká společnost NYMWAG vyrovnává s energetickou krizí a ekonomickými výzvami? Generální ředitel české společnosti NYMWAG Petr Vlček nabídl svůj pohled na trh nákladní dopravy a rozvoj železniční infrastruktury. Jak se podařilo překonat překážky a upevnit svou pozici na evropském trhu, i to bylo tématem pořadu Interview PLUS.
Z pražského hlavního nádraží v neděli v 07:15 odjel první vlak nové linky Českých drah (ČD) Baltic Express do polské Gdyně u Baltského moře. Do Gdyně by se cestující měli z Prahy dostat přibližně za devět hodin. Oproti jízdnímu řádu vyjel spoj se zpožděním 24 minut. Zpoždění způsobily provozní důvody, řekl mluvčí drah Filip Medelský.
Hromadná doprava na území Česka projde výraznými změnami. Rošáda v jízdních řádech se dotkne některých linek v okolí Prahy už v polovině prosince. Mimo jiné mnohé cestující nepotěší, že je na obzoru i zdražení jízdného na některých úsecích ze strany Českých drah (ČD). Pražská integrovaná doprava (PID) též varovala „notorické dobíhače“, že vlaky na nikoho nebudou čekat. Redakce CNN Prima NEWS připravila přehled chystaných změn na železnicích.