Místa, na kterých se bude na nové části dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem měřit rychlost, se budou každý den měnit. Měření ale bude vždy jen na jednom místě v každém směru. Ostatní kamery budou zaznamenávat nehody, počasí či mimořádné situace. Na základě toho pak dispečink bude varovat na infotabulích řidiče. V tiskové zprávě to v pátek uvedlo ministerstvo dopravy. Stavba D4 mezi Příbramí a Pískem bude hotová 17. prosince. Jde o 48 kilometrů dálnice, z nichž je 32 kilometrů nově postaveno a 16 kilometrů opraveno.
Původně se mluvilo o tom, že by se rychlost měřila na osmi úsecích nové dálnice, už na konci listopadu ale ministr dopravy Martin Kupka (ODS) řekl, že měření bude v každém směru jen jedno.
ČTĚTE TAKÉ: Spor o pražské přechody: Mohou být nebezpečné, vadí Čižinskému. Požaduje jiné řešení
„Měření rychlosti bude spouštěno v příštím roce pouze na náhodně vybraném jednom úseku směrem do Písku a jednom směřujícím do Prahy. Půjde vždy jen o úseky mezi jednotlivými sjezdy. (...) Místa měření rychlosti se budou každodenně střídat, na aktuálně aktivní měřený úsek budou řidiči upozorněni těsně předcházející informační tabulí,“ uvedl ministr Kupka.
Ministerstvo napsalo, že o nastavení měření Kupka jednal s policií i samosprávami a informoval stavební sdružení Via Salis, které dálnici postavilo a bude následujících 25 let provozovat.
Dostavba D4 začala v červnu 2021. Všech pět úseků se staví najednou. Náklady budou téměř deset miliard korun. Projekt má na starosti sdružení Via Salis, jehož podílníky jsou francouzské společnosti VINCI Highways, VINCI Concessions a Meridiam. Projekt a stavbu udělaly firmy ze Skupiny VINCI Construction CS. Po dostavbě bude konsorcium dálnici a navazující části silnice I/20 provozovat a udržovat 25 let, za což mu stát bude platit. Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy korun.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Silnici proměnil v závodní dráhu: Řidič letěl Brnem téměř 180 km/h, kuráž mu dodával kokain