Za posledních deset let YouTube každoročně vydává „best of“ video, které mapuje to nejlepší z této platformy za posledních 12 měsíců - takzvaný „YouTube Rewind“. Ten letošní získal už po týdnu od zveřejnění nelichotivý primát. Je z hlediska „lajků“ (palců nahoru) a „dislajků“ (palců dolů) divácky nejméně oblíbeným klipem.
V letošním vydání figuroval například herec a zpěvák Will Smith. Ani on však nedokázal zabránit tomu, aby video v „neoblíbenosti“ přeskočilo dosavadního rekordmana Justina Biebera a jeho píseň „Baby“ z roku 2010.
Za několik dní už 11 milionů dislajků
Bieberova „Baby“ má na platformě přes dvě miliardy zhlédnutí, 10 milionů lajků a téměř deset milionů dislajků. Letošní YouTube Rewind 2018 má za osm dní od svého zveřejnění přes 128 milionů zhlédnutí, 2,2 milionu lajků a ohromných 11 milionů dislajků. Z tohoto pohledu jde o divácky nejméně oblíbené video na platformě.
K neúspěchu videa nejspíše přispívá, že se v něm prudce skáče ze scény na scénu, z celebrity na celebritu - tak, aby v osmiminutové stopáži pojmulo co největší množství celebrit. Vznikl tak chaotický obsah, že je těžké ho sledovat.
Vyrobeno pro inzerenty, nikoliv pro diváky
Oblíbený blogger zaměřující se na technologie Marques Brownlee, který se ve videu objevuje vedle Willa Smithe, vidí podle agentury DPA problém v tom, že video bylo evidentně tvořeno pro inzerenty, nikoliv pro diváky.
YouTube Rewind je série videí produkovaná a vytvořená společnostmi YouTube a Portal A Interactive. Tato shrnující videa představují celoroční přehled toho nejdůležitějšího z oblasti virálních videí, nejrůznějších událostí, trendů a hudby. Každý rok se v tomto videu objevuje řada YouTube celebrit.