Železniční most v centru Plzně prošel zatěžkávací zkouškou. Parní lokomotiva testovala jeho nosnost
Pokračuje stavba železničního koridoru, který má urychlit cestu vlakem z Prahy do Plzně a potom dál do Německa. Dalším krokem po stavbě nejdelšího železničního tunelu u nás byl železniční most v centru Plzně. No, a právě ten v pondělí čekal zátěžový test. Jak se takový most testuje, kdo ho vlastně zkouší?
To, jestli je most v dobré kondici, testovala Šlechtična, tedy parní lokomotiva s plným tendrem a dva kolejové jeřáby. Ty jezdily po mostě v pondělí celý den. Samozřejmě nešlo jen o to, jestli most parní lokomotivu unese.
Stavbaři celý den měřili, jak se most při průjezdu chová a jestli jeho prohyb a ostatní hodnoty nevybočují od těch hodnot, jak byl most vyprojektovaný. „Věříme všechny ty hodnoty dopadnou dobře, tak to bude podklad pro Drážní úřad, který potom pustí most do zkušebního provozu,“ uvedl pro zpravodajství FTV Prima mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Zkušební provoz by měl začít 8. prosince, kdyby po mostě měly začít jezdit vlaky, které budou vozit například cestující do Českých Budějovic. Podobná práce ale čeká stavbaře v Plzni ještě jednou. Tady se totiž mají modernizovat 2 železniční mosty. Na ten druhý se stavbaři vrhnou, jakmile jim to dovolí počasí. Předpokládají, že by to mohlo být v březnu.