CNN Prima News parní lokomotiva

parní lokomotiva

Výpis příspěvků ke štítku „parní lokomotiva“

Šajba byla na frei aneb Největší železniční nehody v Česku. 118 obětí u Pardubic v roce 1960

Projeli odjezdové návěstidlo v poloze stůj. To je citace ze zprávy zvláštní vládní komise, která vyšetřovala nejtragičtější železniční neštěstí v české historii. Srážku dvou osobních vlaků u Stéblové na trati Pardubice –⁠ Hradec Králové, která si vyžádala 118 obětí. K nehodě došlo v podvečer 14. listopadu 1960, komunistický režim však událost spíše tutlal. Návěstidlo v poloze stůj projel i řidič vlaku u stanice Uhersko 27. prosince 1909, tragédie si vyžádala 12 obětí. „Měl jsem šajbu na frei, proto jsem jel bez starosti skrz,“ zapřísahal se tehdy jen lehce zraněný strojvůdce. Náraz vlaku EC 108 Comenius do zříceného mostu ve Studénce 8. srpna 2008 nepřežilo osm cestujících.

Černý: Školství máme založené na drilu, učitel je policajt. Virus dává šanci na změnu

Koronavirová doba a on-line výuka žáků je podle prezidenta Asociace ředitelů základních škol Michala Černého šancí na změnu českého školství. To je z velké části založené na drilu a učitelé jsou spíše policajti, uvedl v rozhovoru pro CNN Prima NEWS. Změny ale musí být postupné a musí je chtít hlavně lidé. Například okamžité zrušení známek nebo přijímacích zkoušek by považoval za katastrofu.

Parní lokomotiva má tajemnou moc. Kvůli ní se plakalo, nadávalo, zněly salvy děl

Brzy prý budeme běžně jezdit v rychlovlacích, opět se mluví o trati na pražské letiště. Nad různými železničními revolucemi ale kdysi žasli i naši dědečkové a prapradědečkové. Co od jejich dob nenávratně zmizelo z českých kolejí? Jaké zaniklé profese k tomuhle světu patřily? Proč se příjezd první parní lokomotivy nelíbil Karlu Havlíčkovi Borovskému? V rozhovoru pro CNN Prima NEWS o tom vypráví Tomáš Hodr z pardubické Dopravní fakulty Jana Pernera.