Škoda se přidala k LGBT+ komunitě a u příležitosti konání Prague Pride změnila logo. Největší tuzemská automobilka se oficiální podporou probíhajícího festivalu hlásí k otevřenému přístupu k zaměstnancům bez ohledu na jejich sexuální orientaci a genderovou identitu.
Škoda se letos přímo či nepřímo zúčastní několika akcí zaměřených na sdílení zkušeností s rozvojem diverzity a inkluze na pracovišti, jako je setkání zaměstnaneckých skupin LGBTQ+ lidí. Česká automobilka je rovněž partnerem debaty o důležitosti podpory LGBTQ+ lidí.
Pochod Prague Pride z roku 2019. Zdroj: Profimedia.cz
Zájemci z řad pracovníků automobilky se mohou společně se svými rodinnými příslušníky nebo přáteli připojit k zaměstnanecké skupině ŠKODA Proud v průvodu, který se coby jeden z vrcholů Prague Pride bude konat
13. srpna.
Důležitá je tolerance
„Společně usilujeme o mezinárodní pracovní prostředí, které se vyznačuje tolerancí, otevřeností, důvěrou, porozuměním a vzájemným respektem. Jsme přesvědčeni, že různorodost našich kolegů s jejich odlišnými vlastnostmi, kvalitami a názory je jednou z největších předností naší společnosti. U příležitosti festivalu Prague Pride se hlásíme k těmto hodnotám a zároveň chceme jít jasným příkladem proti homofobii, sociálnímu vyloučení a záměrnému přehlížení,“ řekla Maren Gräf, členka představenstva Škoda Auto.
Součástí festivalu je téměř 150 akcí: kulturní akce, koncerty, happeningy, ale i odborné konference, letos zaměřené na otázku homofobie nebo na sociální témata a mezigenerační soužití. Vloni jej navzdory zpřísněným pravidlům kvůli koronaviru navštívilo přibližně 25 tisíc lidí.
Posláním festivalu Prague Pride, který se poprvé konal v roce 2011, je podpora LGBTQ+ lidí a připomenutí myšlenek hnutí na obranu rovnoprávnosti a osvěta v tématu. Akce je otevřena pro širokou veřejnost a jejím smyslem je zdůrazňovat lidská práva, respekt k rozmanitosti a zodpovědnost k LGBTQ+ lidem i k celé společnosti.