CNN Prima News inkluze

inkluze

Výpis příspěvků ke štítku „inkluze“

Končíme s rasovou diverzitou. Technologické giganty ovlivnil i nástup Trumpa, výjimkou je Apple

Americký program pro rovnost, rozmanitost a začleňování dostává tvrdou ránu. Od iniciativy známé pod zkratkou DEI se odvrací stále více společností. Patří mezi ně i technologické firmy Amazon či Meta, dále řetězec rychlého občerstvení McDonald’s či obchodní síť Walmart. Firmy přiznávají, že se mění nálada ve společnosti. Naopak Apple se od programu neodkloní.

Ikonická firma vyrábějící stavebnice se stala v Česku zaměstnavatelem roku. Co rozhodlo?

Cenu pro nejlepšího zaměstnavatele v Česku si odnesla společnost Lego. Navázala tak na svůj triumf z minulého roku. Ocenění se udělovalo na základě průzkumu mezi českými zaměstnanci, který provedla personální agentura Randstad. Ta se v anketě zaměřovala také na to, co pracovníci od svých zaměstnavatelů očekávají, proč lidé mění práci či jaké jsou jejich priority při hledání nové.

Žádné Vánoce či oslovení dámy a pánové. Eurokomisařka s korektní příručkou tvrdě narazila

Velký poprask způsobila na půdě Evropské unie eurokomisařka pro rovné příležitosti Helena Dalliová se svou příručkou „pokynů pro inkluzivní komunikaci“. Pro představu: Dalliová například chtěla, aby řečníci nikdy neoslovovali publikum „dámy a pánové“ a o Vánocích mluvili jen opatrně, protože ne všichni jsou křesťané a slaví je stejně. Po kritice uvedla, že pokyny ještě nejsou dostatečně rozpracované.

Počítače pro všechny a mazání covidových rozdílů. Co dalšího slibují politici před volbami?

Pro školství slibují politické strany před volbami do budoucna víc peněz, možné úpravy učiva a zkoušek nebo změny v inkluzi, tedy ve vzdělávání handicapovaných společně s ostatními. Některé zdůrazňují potřebu zlepšit dostupnost počítačů pro všechny žáky a řešit rozdíly ve vzdělávání, které se nyní prohloubily kvůli výuce na dálku v důsledku epidemie covidu.

Každý je úžasný! Lego jde s dobou a představuje své první LGBTQ figurky

Lego v červnu uvede na trh vůbec první sadu s tématikou LGBTQ s názvem „Každý je úžasný“. Sada 346 dílků obsahuje jedenáct figurek, každou s přiřazenou duhovou barvou. Model je podle vyjádření Lega inspirován klasickou duhovou vlajkou, symbolem solidarity s LGBTQ komunitou, informoval web CNN. Společnost tak jde s dobou a snaží se být co nejvíce inkluzivní.