Budoucnost městské dopravy? Nízké emise, chytrá řešení, komfort. ISUZU zářilo na Truck and Cargo Expo
Na veletrhu Truck and Cargo Expo se vůbec poprvé v Česku představila vozidla ISUZU v ucelené formě. Zdroj: CNN Prima NEWS
Poprvé v historii měli návštěvníci českého veletrhu možnost vidět kompletní produktové portfolio značky ISUZU na jednom místě. Na Truck and Cargo Expo se vedle oblíbeného pick-upu D-Max představily také lehké nákladní vozy, městské a turistické minibusy i inovativní projekt BIG.e – plně elektrické užitkové vozidlo s nulovými emisemi.
Za ucelenou prezentací stojí společnost Turancar, výhradní zástupce značky ISUZU pro autobusy na českém trhu, která se rozhodla spojit síly se svými partnery a ukázat značku ISUZU jako komplexního výrobce.
„My jako Turancar.cz jsme výhradní zastoupení pro autobusy ISUZU na českém trhu. Značka ale nabízí daleko širší portfolio – od nákladních vozidel přes pickupy až po elektromobilitu. Proto jsme se s partnery domluvili a představili všechno společně, pod jedním brandem a na jednom stánku,“ vysvětluje ředitel Turancar.cz Viktor Weisner.
Menší vozidla jako dlouhodobý trend
Právě kompaktní rozměry, nižší provozní náklady a flexibilita jsou dnes podle odborníků klíčové. A ISUZU na tento trend reaguje dlouhodobě. „Menší délky, menší kapacity a přirozeně nižší ceny – to je přesně to, co nabízíme. Zaměřujeme se na midibusy pro městské aglomerace, turistické kanceláře i cestovní agentury. Trendem jsou krátká vozidla s vysokou kapacitou cestujících,“ popisuje Weisner.
V městské dopravě je podle něj zásadní především bezbariérovost a rychlá výměna cestujících. „Nízkopodlažní vozidla s nízkým nástupem po celé délce, rychlý nástup i výstup – to dnes města vyžadují,“ dodává.
Unikátní městský minibus: tři čtvrtiny nízkopodlažní
Velkou pozornost návštěvníků poutal městský minibus ISUZU, který je ze tří čtvrtin nízkopodlažní – což je v této velikostní kategorii spíše výjimka. „Při délce necelých osmi metrů nabízí vozidlo kombinaci sedících i stojících cestujících a zároveň neuvěřitelný vnitřní prostor. Díky velkým oknům je uvnitř hodně světla a cestující mají skvělý výhled ven,“ popisuje Weisner.
Zajímavostí je také netradiční řešení motoru. „Motor není uložen ani podélně, ani příčně jako u běžných koncepcí. Díky tomu jsme schopni zachovat částečnou nízkopodlažnost i u takto malého vozidla. Navíc lze motorový prostor otevřít z obou stran do více než 90 stupňů, což výrazně usnadňuje servis a údržbu,“ vysvětluje.
Elektrická budoucnost městské logistiky
Součástí expozice byl i nový klíčový produkt – BIG.e, plně elektrické užitkové vozidlo značky AOS, vyráběné v závodě ISUZU Automotive. „Pro Českou republiku jsme čerstvě získali exkluzivního partnera, firmu SULLOCAT, která se bude starat o prodej těchto vozidel na našem trhu,“ uvedl Weisner.
Elektrická vozidla jsou podle něj ideální zejména pro městský provoz. „Pokud se vozidlo pohybuje na krátké vzdálenosti v městské aglomeraci, dává elektrický pohon největší smysl. Dnes je jednoznačný tlak na nízké nebo nulové emise,“ říká.
Klíčová je servisní síť a technické zázemí
Vedle samotných vozidel hraje zásadní roli také zázemí pro zákazníky. „Dnes je kladen důraz na co nejširší technické zázemí a rychlou podporu. Proto je velmi důležité mít servisní síť, která dokáže pružně reagovat na potřeby dopravců,“ zdůrazňuje Weisner.
Testování, zapůjčení i okamžitý prodej
Firma Turancar nabízí zájemcům nejen poradenství, ale i možnost vozidla reálně vyzkoušet. „Každý nový dopravce, který zvažuje pořízení nízkokapacitního vozidla, by měl nejdříve vidět naše možnosti a náš přístup. Jsme schopni vyhovět prakticky jakémukoliv požadavku. Pak už jen předvedeme, dodáme – a výsledek je výhra pro obě strany,“ uzavírá Viktor Weisner.
Součástí nabídky je testování autobusů, krátkodobé zápůjčky i okamžitý prodej nových skladových vozidel přímo ze dvora. Pokud někdo hledá nové alternativy v oblasti užitkových, městských nebo elektrických vozidel, společnost Turancar nabízí řešení šitá na míru současným trendům i potřebám dopravců.