
Při požáru v Petřvaldě zemřel muž. Škody v domě s pečovatelskou službou se vyšplhají na milion
Pokud nedáte znamení, nevystoupíte nebo nejedete. Tak by se dala ve zkratce nazvat novinka, ke které se schyluje v Praze. Všech 2,5 tisíce zdejších zastávek trolejbusů i autobusů bude totiž na znamení. Dopravce tím chce ušetřit provozní náklady a zrychlit dopravu.
Pražský dopravní podnik z důvodů rizik spojených s šířící se koronavirovou mutací omikron zavádí nová opaření. Znovu chce minimalizovat kontakt mezi cestujícími a řidiči.
Elektrická vozítka se během chvíle stala nedílnou součástí snad každého většího evropského města. Obliba elektrokoloběžek, elektrokol či elektrických skútrů narůstá zejména díky snadnému používaní. Prostě jen nasednete a jedete. Existují ale i „bezemisní“ vozítka, na která je potřeba řidičské oprávnění, homologace STK či registrační značka, jenomže to ví málo lidí. Přitom za řízení takové elektrokoloběžky hrozí vysoká pokuta a dokonce i vězení. Co, kde a za jakých podmínek tedy můžeme legálně používat?
Odboráři Dopravního podniku Ostrava (DPO) vyhlásili stávkovou pohotovost. Nesouhlasí s tím, jak se mají střídat řidiči na trolejbusových a autobusových linkách. Tento systém by podle nich byl pro řidiče výrazně náročnější. Podnik podle odborářů nedodržel dohodnuté podmínky, tvrdí předseda Základní organizace odborového svazu Dosia při DPO Ivo Protivínský. Na situaci upozornila Česká televize. Pro cestující se jízdní řády nezmění.
Pražský dopravní podnik se v pátek symbolicky rozloučí s autobusy typu Karosa B 951. Důvodem je výhradně jejich staří a s ním spojené nedostatky. V hlavním městě budou nahrazeny novějšími a ekologičtějšími typy. Pro fanoušky je však připravena rozlučková jízda.
Vedení Prahy se chystá zdražit jízdné na hromadnou dopravu, o jeho výši se nyní diskutuje. Podle analýzy, kterou získaly od Praha sobě Seznam Zprávy, by nová cena měla být osm tisíc korun, pokud by se započítal růst inflace a počet ujetých kilometrů za posledních 20 let.