Domů Lifestyle Komerční sdělení

Češi o pojištění aut: Spolehlivost převažuje nad cenou. Krádež je největší strašák

Komerční sdělení
Komerční sdělení
  • 30. říj 2025, 20:20

  • Pojištění vozu patří k nejčastěji sjednávaným službám. Ale co je pro Čechy při výběru nejdůležitější? Cena, rozsah služeb nebo spolehlivost pojišťovny? V anketě pro Českou podnikatelskou pojišťovnu (ČPP) jsme se vydali do ulic a zeptali se řidičů, jak pojistí svůj vůz a čeho se na cestách nejvíc obávají.

    Z odpovědí lidí v ulicích jasně vyplynulo, že většina motoristů chápe rozdíl mezi povinným ručením a havarijním pojištěním – a mnozí si obě pojistky sjednávají. „Máme povinné ručení i havarijní pojištění, protože máme relativně nové auto. Když se něco stane, havarijní pojištění to vyřeší,“ vysvětlil jeden z dotázaných.

    Jiní řidiči potvrzují, že zkušenost je nejlepší učitel. „Auto nám kdysi ukradli, takže teď už ho máme pojištěné vždycky,“ říká další respondent. Jiní naopak přiznávají, že si havarijní pojistku neplatí, pokud mají starší vůz. „Mám jen povinné ručení. Mám starší Fabii, takže auto slouží mně – ne já jemu,“ zní jeden z typických komentářů.

    Cestování do zahraničí a jistota

    Mnoho řidičů potvrzuje, že pojištění rozšiřují hlavně při cestách za hranice. „Do zahraničí jezdím jen služebně, to řeší zaměstnavatel,“ říká jeden z účastníků ankety. Jiní spoléhají na základní krytí po Evropě: „Mám povinné ručení po celé Evropě, připojištění nepotřebuji,“ doplňuje další.

    Zároveň se ukazuje, že část Čechů pojištění pro cesty mimo republiku stále podceňuje. „Když jedeme jen na víkend, neřešíme to,“ přiznává mladá řidička. Přitom právě nehoda nebo krádež v zahraničí mohou znamenat obrovské komplikace i náklady.

    Lidé chtějí spolehlivost a osobní přístup

    V otázce, co je při sjednávání pojistky nejdůležitější, se většina respondentů shodla: spolehlivost pojišťovny a rozsah služeb. „Cena i služby. Ale hlavně aby pojišťovna skutečně plnila, když jde do tuhého,“ uvedl jeden z řidičů.

    Mnoho lidí stále preferuje osobní kontakt před online sjednáváním. „Vždycky radši osobně. Poradce mi vysvětlí věci, které bych přes internet neviděl,“ říká řidič z Prahy. Jiní volí kombinaci obojího – nejdříve si pojištění srovnají online, ale finální rozhodnutí dělají s poradcem po telefonu.

    Největší obava? Krádež a poškození skel

    Na otázku, čeho se řidiči nejvíc bojí, odpovídali téměř jednohlasně – krádeže auta. „Určitě krádež,“ zopakovalo hned několik respondentů. Další upozorňovali i na rostoucí náklady spojené s poškozením vozidla: „Dává smysl mít pojištěná skla. Jsou čím dál dražší a škody vznikají snadno,“ uvedl jeden z dotázaných.

    Češi chtějí jistotu a tu přináší kvalitní pojištění

    Z ankety jasně vyplynulo, že Češi jsou při pojištění svých vozidel rozumní, ale stále mají rezervy v pochopení toho, co všechno pojištění kryje. Ať už jde o havarijní pojistku, pojištění proti krádeži nebo doplňkové služby do zahraničí – spolehlivý partner, jako je Česká podnikatelská pojišťovna, dokáže nabídnout jistotu i klid za volantem. Zjistěte, jak správně pojistit svůj vůz. Více na cpp.cz.