CNN Prima News povinné ručení

povinné ručení

Výpis příspěvků ke štítku „povinné ručení“

Povinné ručení nejen pro elektrokoloběžky. Nový zákon jistí i větší ochranu motoristů

Česko změnilo od 1. dubna 2024 zákonné podmínky takzvané motorové směrnice, a to kvůli sjednocení pravidel s ostatními státy EU. Řidičům zákon přinesl hned několik změn, které směřují k větší jistotě a jednodušší administrativě. Nově se zákon například zabývá i elektrokoloběžkami. Statistiky totiž ukazují, že nehody způsobené tímto prostředkem jsou nejen stále častější, ale mohou také způsobit závažné škody na majetku a zdraví. Se zástupcem pojišťovny Kooperativa, Václavem Geletičem, vedoucím Odboru vývoje produktu autopojištění, shrneme ty nejzásadnější změny a povinnosti řidičů i pojišťoven.

Další průšvih v rodině Bendigů: Nehoda Marsella a Bikárové má dohru, auto bylo bez pojistky

Rodina Bendigů má další problém. Auto, ve kterém měl minulý týden těžkou nehodu muzikant Marsell Bendig, mladší bratr známého zpěváka Jana, podle informací Blesku nemělo zaplacené povinné ručení. Za jízdu ve voze bez pojistky přitom hrozí až čtyřicetitisícový peněžitý trest. Nad Janem se zase vznáší padesátitisícová pokuta za zinscenování napadení s moukou.

Povinné ručení zaplatíte i za elektrické koloběžky či golfová vozítka. Elektrokola mají výjimku

Povinnosti uhradit takzvané povinné ručení se rozšíří na více druhů vozidel než dosud. Vztahovat se bude například na některé elektrické koloběžky, segwaye, sněžné skútry či motorová golfová vozítka. S rozšířením počítá nový zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, který podepsal prezident Petr Pavel. Informoval o tom odbor komunikace Hradu. Podepsaný zákon také ruší povinnost mít takzvanou zelenou kartu o zaplacení pojistného při cestách v Česku.

Změny v povinném ručení: Bude ho muset mít vše, co má motor, s výjimkou elektrokol

Rok 2024 přinese změny v povinném ručení. Poslanci v prosinci odsouhlasili nový zákon, který ukládá povinnost sjednat povinné ručení také v případě dopravních prostředků, u kterých zatím nebylo třeba. Jedná se o elektrokoloběžky, elektrická vozítka nebo zahradní traktory. Normu ještě musí schválit Senát. Platit by měla začít v únoru nebo v březnu. Zákon počítá s jedinou výjimkou, tou jsou elektrokola.

Povinné ručení mají začít platit i zahradní traktůrky nebo koloběžky. Ne ale vždy a všude

Povinné ručení pro zahradní techniku nebo elektrická vozítka se může stát skutečností. Vládní návrh novely zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla počítá se zavedením nových kategorií. Po vzoru Evropské unie má řešit škody způsobené na veřejných komunikacích dosud nepojišťovanými dopravními prostředky. Pakliže návrh projde, může povinnost začít platit už od začátku příštího roku.

Ukrajinští řidiči bez pojistky už nemají bezplatně kryté škody. Jak se po nehodě postupuje?

Nehody zaviněné nepojištěnými ukrajinskými řidiči a vymáhání škod se nyní budou posuzovat individuálně. Vyplývá to z rozhodnutí České kanceláře pojistitelů (ČKP), která ukončila plošné bezplatné krytí škod. Pomoc Ukrajincům prchajícím před válkou byla zavedena loni v půlce března a na dané vozidlo se vztahovala vždy po dobu šesti měsíců od překročení ukrajinských hranic do zemí EU.

Automobiloví veteráni se konečně dočkají specifického havarijního pojištění

Majitelé veteránských vozidel, tedy těch starších třiceti let, se do nynějška potýkali s komplikovaným pojišťováním svých plechových pokladů. Drtivá většina pojišťovacích produktů totiž není uzpůsobena specifickým vlastnostem a potřebám jejich aut a motocyklů. „Dvanáctinové“ povinné ručení sice už nějaký čas funguje, nyní se ale konečně blýská na lepší časy i v případě havarijních pojistek.

Neomezené asistenční služby: Maličkost, která řidičům ušetří starosti i stres

Je to situace, o které každý řidič doufá, že se mu vyhne. Přesto ji alespoň jednou za život zažije většina z nás. Spokojeně si řídíte své auto, když vám najednou do cesty vběhne zvěř nebo se připlete jiný nepozorný řidič a nastane karambol. Nebo vám cestu překazí porucha. Následuje rychlé žhavení telefonu a zjišťování, co všechno nám pomůže vyřešit pojišťovna a na co už podle smlouvy nemáme nárok a musíme si to zařídit sami. To ovšem neplatí pro ty, kteří mají v rámci auto pojištění sjednané vhodné asistenční služby. Ideální je v takovém případě asistence neomezená. V tom případě vám totiž stačí jediný telefonát a máte po starostech.

Ukrajinští řidiči nemívají uzavřené povinné ručení. Jak postupovat při nehodě?

Řidiči automobilů přijíždějících k nám z Ukrajiny často nemají uzavřené pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorového vozidla, tedy takzvané povinné ručení. Kromě toho, že za normálních okolností jde o porušení zákona, měl by řidič nepojištěného vozidla, který způsobí dopravní nehodu, uhradit následky z vlastních zdrojů. Co mají čeští řidiči dělat při nehodě s vozidlem z Ukrajiny?

Elektrická vozítka dál kolonizují města. Za jejich špatné používaní hrozí i vězení

Elektrická vozítka se během chvíle stala nedílnou součástí snad každého většího evropského města. Obliba elektrokoloběžek, elektrokol či elektrických skútrů narůstá zejména díky snadnému používaní. Prostě jen nasednete a jedete. Existují ale i „bezemisní“ vozítka, na která je potřeba řidičské oprávnění, homologace STK či registrační značka, jenomže to ví málo lidí. Přitom za řízení takové elektrokoloběžky hrozí vysoká pokuta a dokonce i vězení. Co, kde a za jakých podmínek tedy můžeme legálně používat?