Duhová škodovka má podpořit práva menšin. Nevím, zda je to dobrý nápad, říká expert

Automobilka Škoda ukázala vůz, jehož smyslem je vyjádření podpory všem menšinám. Elektromobil Enyaq Coupé Respectline se v těchto dnech představuje na festivalu Prague Pride a k vidění bude i na dalších letních akcích doma i v zahraničí. Marketingový expert Štěpán Farkaš však varuje, že takové akce nemusí být pro postavení firmy na trhu vždy pozitivní.

„Smyslem Enyaqu Respectline je podpora rovného a spravedlivého přístupu ke každému bez ohledu na původ, národnost, věk, pohlaví, vyznání, sexuální orientaci, genderovou identitu či další rozdíly. Vůz vznikl jako kolektivní dílo zaměstnanců společnosti Škoda Auto z různých oddělení,“ píše se mimo jiné v tiskové zprávě vydané českou automobilkou.

Barvy především

Základem novinky je sériový elektromobil Škoda Enyaq Coupé, který má umocněný vzhled díky nápaditému barevnému řešení a osobitým designovým prvkům v interiéru. Na původní bílou, symbolizující jednotu všeho živého, byly naneseny barevné elementy vytvářející přechod v bezpočtu odstínů, které mají podle automobilky reprezentovat rozmanitost lidské společnosti.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Škoda modernizovala své lidové modely. Kamiq a Scala dostaly pod starý kabát lepší techniku

Duhové tóny obsahuje rovněž podsvícená maska Crystal Face. Svislé lamely a horizontální linku masky osvětluje 131 bílých a barevných diod. Přední světlomety s pokročilou technologií Matrix-LED a zadní svítilny zajišťují potřebný uvítací efekt. Zároveň bylo designéry vytvořeno speciální logo Respectline, které se nachází v interiéru i exteriéru vozu. Najdete ho na sedadlech nebo volantu, kde je zasazen křišťál s logem od tradiční české sklářské společnosti Preciosa.

Citlivé téma

„Rovný přístup ke společenským menšinám získává čím dál více na významu a Škoda se k tomuto celospolečenskému trendu v zemích západního světa jen připojila. Pro velké korporace je dnes tento narativ prakticky marketingovou povinností bez ohledu na jeho důsledky. Takový postup totiž nemusí být pro postavení firmy na trhu daného odvětví vždy pozitivní, je potřeba postupovat citlivě,“ popsal pro CNN Prima NEWS úskalí podobných osvětových kampaní marketingový expert Štěpán Farkaš.

„Například americký pivovarnický gigant Budweiser nedávno silně narazil, když u propagace jednoho ze svých produktů využil transgender influencera. Reakce velké části tradičně konzervativních zákazníků byla bouřlivá, podniku citelně klesly prodeje i hodnota akcií,“ dodal odborník.

Škoda Enyaq je po dobu konání pražského festivalu (7. až 12. srpna), jehož je firma partnerem, k vidění na Střeleckém ostrově, v sobotu vyrazí v čele tradičního průvodu účastníků akce.

Tagy:
elektromobilita práva menšin ŠKODA AUTO a.s. Prague Pride Škoda Enyaq Respectline rovný přístup