Škoda modernizovala své lidové modely. Kamiq a Scala dostaly pod starý kabát lepší techniku

Omlazení modelů Kamiq a Scala nepředstavuje revoluci, některé provedené úpravy ale určitě stojí za zmínku. Obě vozidla, představená poprvé v roce 2019, sdílejí nejen techniku, ale i výbavu a vzhled interiéru. Zatímco Octavie se do konce června u nás prodalo 11 673 kusů, Kamiq a Scala patří se 4 979, respektive 4 878 kusy k firemnímu průměru.

Lehké facelifty bývají u vozů koncernu Volkswagen ještě lehčí než u jiných značek a snad je tomu tak i dobře, protože se neztrácí původní identita modelů a kontinuita, na kterou jsou zákazníci citliví. Nejinak je tomu také u omlazeného Kamiqu a Scaly. Posun v designu je jen mírný, nicméně na první pohled rozpoznatelný. Oba vozy dostaly upravenou masku chladiče, nárazníky či jiné světlomety. Vůbec poprvé také mají inteligentní Matrix LED, která jsou ve výbavě Monte Carlo dokonce v ceně. Jistou revizí prošla také záď, spodní „odrazka“ u Kamiqu už není rovná, ale její krajní hrana směřuje nahoru. Nový design dostal zadní nárazník, a to u obou modelů. V nabídce je také řada nových designů kol o velikosti 16 až 18 palců.

ČTĚTE TAKÉ: Škodě hrozí přesun výroby elektromobilů do Německa, tvrdí odborář. Automobilka to odmítá

Uvnitř různé styly

Za zmínku stojí modernizovaný interiér, který mají oba vozy prakticky identický. Bude se nabízet ve čtyřech provedeních pro tři výbavové stupně. Například ve verzi Suite bude zaměřen na maximální komfort, zatímco ve špičkové verzi Monte Carlo je příznačně nejsportovnější. To prozrazuje třeba volant s plošší spodní částí věnce nebo kvalitní sportovní sedadla s výraznými bočnicemi.

V základní výbavě je k dispozici dvojice obrazovek, přesněji přístrojový štít „Virtual kokpit mini“ o velikosti osmi palců a displej zábavního systému Media o velikosti 8,25 palce. Lepší verze mají infotainment Navi 9,2″ a virtuální kokpit s velkou úhlopříčkou 10,25″. Oba mají jemný rastr a solidní kontrast, takže by neměl být problém ani s ostrým slunečním světlem.

V základu jsou čtyři reproduktory s celkovým výkonem 15 W a dva konektory USB-C. Ve vyšších výbavách nebo za příplatek pak budou čtyři USB-C včetně dobíjení notebooků až do 45 W. Nechybí bezdrátové nabíjení chytrých telefonů nebo digitální asistentka Laura. Škoda vsadila na udržitelnost, a tak jsou nyní na palubě ve větší míře zastoupeny látky z recyklovaných materiálů, což je vidět třeba na dveřních výplních.

Benzinová klasika pod kapotou

Pod kapotou obou modelů se objeví tři benzinové motory TSI generace evo 2. Základní tříválcová jednotka 1.0 TSI má stejný výkon jako dosud, tedy 70 kW (95 k), její silnější varianta posílila na 85 kW (115 k), má tedy o čtyři kilowatty víc než dosud. Nejvýkonější možnou volbou pod kapotu obou modelů je čtyřválec 1.5 TSI, který disponuje výkonem 110 kW (150 k) a má i systém automatického vypínání válců ACT pro nižší spotřebu. V základu je k dispozici manuální šestistupňová převodovka, nabízí se ale i sedmistupňový dvouspojkový automat.

Tradičně se bude nabízet také oblíbený paket pro špatné cesty, který zvýší světlou výšku o 15 mm. Pro provedení Monte Carlo pak bude naopak k dostání Sport Chassis Control s volbou dvou nastavení tlumičů a se sníženým podvozkem. Bezpečnostní výbava zahrnuje aktualizovanou paletu asistenčních systémů v čele s Front Assist s prediktivní ochranou chodců či asistent pro udržování jízdního pruhu a rozpoznávání dopravních značek.

Praktické vychytávky

Obě staronové novinky přijdou na trh s novou strukturou výbavových stupňů, které se nyní jmenují Selection, Top Selection a Monte Carlo. Ty je podle libosti možné doplňovat různými kombinacemi funkčních paketů v několika kategoriích a také několika položkami samostatné výbavy. Mezi známé praktické doplňky, kterými jsou už léta deštník ve dveřích nebo držák parkovacích lístků na čelním skle, patří také škrabka na led s ukazatelem hloubky dezénu pneumatik. Zásadní novinkou je naopak „virtuální pedál“, tedy možnost otevřít elektricky ovládané víko kufru pomocí „kopnutí“ pod nárazník. To je praktické ve chvíli, kdy máte ruce plné nákupních tašek.

Sériová výroba modernizovaných modelů bude zahájena v prvním čtvrtletí roku 2024. Výroba stávajících modelů bude ukončena ještě před zahájením produkce modernizovaných verzí. Oba modely budou i nadále sjíždět z linek v mateřském závodě Škody v Mladé Boleslavi.

Tagy: