Domů elektromobilita

elektromobilita

Výpis příspěvků ke štítku „elektromobilita“

Žádné emisní předpisy ani konec spalovacích motorů. Trump chce zrušit veškerá omezení

Donald Trump a jeho administrativa chtějí zrušit klíčový vědecký dokument, který tvrdí, že skleníkové plyny škodí lidskému zdraví. Tento krok by mohl narušit většinu ekologických regulací, které Spojené státy vybudovaly za poslední dekádu. Nové vozy by tak nemusely plnit přísné emisní normy a elektromobily by neměly od vlády žádnou podporu.

Budějovice chystají tichou revoluci. Nová rozvodna změní dopravu ve městě

Česko modernizuje svou energetickou síť. Nejde přitom jen o stabilnější dodávky elektřiny – nové technologie ovlivní každodenní život každého z nás. Klíčovou roli přitom hrají investice z evropských fondů. Ukázkovým příkladem je nově postavená rozvodna v centru Českých Budějovic. Nová rozvodna stojí nenápadně v centru města, ale pro jeho energetickou budoucnost má klíčový význam

Expert: Nejistota vůči USA je kvůli Trumpovi větší než za pandemie. EU může uvalit cla na Čínu

Na obchodních trzích přetrvává obrovská nejistota, zhodnotil ve vysílání CNN Prima NEWS hlavní ekonom ČSOB Private Banking Dominik Rusinko dopady celní politiky prezidenta USA Donalda Trumpa. Připomněl, že míra nejistoty vůči hospodářské politice USA je nyní vyšší než v období světové finanční krize či pandemie. Rusinko také poznamenal, že export elektromobilů může být pro evropské automobilky velkým problémem.

Trunečka: Elektroauta jsou hlavní šancí průmyslu. Turek hájí něco, co není konkurenceschopné

Europoslanec Filip Turek (nestr. za Motoristé sobě) se snaží udržet technologii, která dlouhodobě nebude konkurenceschopná. V rozhovoru pro CNN Prima NEWS to uvedl někdejší kandidát do Evropského parlamentu a nynější asistent europoslance Jana Farského (STAN) Adam Trunečka. Hlavní cestu pro evropský automobilový průmysl vidí v elektrovozech. Trunečka rovněž popsal, jak se liší Evropský parlament (EP) od domácí Sněmovny, a zvážil, zda může prezident USA Donald Trump významně ovlivnit směřování Zelené dohody pro Evropu.

Spalovací auta od letošního roku nekoupíte už ve dvou zemích. Týká se to i Evropy

Konec spalovacích motorů v rámci Evropské unie od roku 2035 se zdá být na spadnutí, čemuž napovídají i aktuální kroky automobilových výrobců. Ti totiž od elektromobility spíše pomalu ustupují a opět se snaží investovat také do klasických pohonů. Existují ovšem země, a to hned dvě, kde už nové benzinové nebo naftové auto jednoduše nekoupíte. Jedna je dokonce i nedaleko Česka.

Vyzveme země EU, aby stoply sankce proti automobilkám, řekl Kupka. Partnerem bude Itálie

Česká republika vyzve členské státy Evropské unie, aby zastavily plánované sankce proti automobilkám, které neprodávají dostatečný podíl elektromobilů. Na společném postupu se již domluvila s Itálií, uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS) v nedělním pořadu Partie Terezie Tománkové. Podle něj výrazně poklesl zájem o elektrická auta, výrobci tak nemají šanci splnit nastavené limity. Na neformálním summitu EU, který se má odehrát příští týden v Maďarsku, má v rámci výzvy vystoupit premiér Petr Fiala (ODS) po boku italské předsedkyně vlády Giorgie Meloniové, dodal ministr ve vysílání CNN Prima NEWS.

Voláte si s šéfem BMW? rýpl si Vondra do Farského. Komunismus, vpálil členovi STAN Turek

Nutnost, aby flotily automobilů měly v budoucnu nižší CO2 emise, je cesta vedoucí k „levnějším malým dostupným ekologickým“ vozům. V europoslaneckém speciálu CNN Prima NEWS ve Štrasburku to řekl Jan Farský (STAN). Jeho kolega z Evropského parlamentu Filip Turek (za Přísahu a Motoristy) takový postoj označil za komunismus. Názory Farského na automobilový průmysl se nepozdávaly ani Alexandru Vondrovi (ODS). „Henryho Forda nevymyslí politik, který celý život žije z eráru,“ rýpl si místopředseda ODS.

Hádka o Green Deal: Evropské automobilky zaspaly, řekla Gregorová. Turek se chytal za hlavu

Evropský speciál CNN Prima NEWS ve Štrasburku se neobešel bez ostrých názorových sporů. Jeden z nich vedli europoslanci Filip Turek (za Přísahu a Motoristy) a Markéta Gregorová (Piráti), kteří se neshodli na dopadech zelené politiky na automobilový průmysl. Turek se během řeči Gregorové několikrát nevěřícně chytal za hlavu. Spor začal ve chvíli, kdy politici začali řešit otázku unijního zákazu prodeje aut se spalovacím motorem.