CNN Prima News elektromobilita

elektromobilita

Výpis příspěvků ke štítku „elektromobilita“

Vyzveme země EU, aby stoply sankce proti automobilkám, řekl Kupka. Partnerem bude Itálie

Česká republika vyzve členské státy Evropské unie, aby zastavily plánované sankce proti automobilkám, které neprodávají dostatečný podíl elektromobilů. Na společném postupu se již domluvila s Itálií, uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS) v nedělním pořadu Partie Terezie Tománkové. Podle něj výrazně poklesl zájem o elektrická auta, výrobci tak nemají šanci splnit nastavené limity. Na neformálním summitu EU, který se má odehrát příští týden v Maďarsku, má v rámci výzvy vystoupit premiér Petr Fiala (ODS) po boku italské předsedkyně vlády Giorgie Meloniové, dodal ministr ve vysílání CNN Prima NEWS.

Voláte si s šéfem BMW? rýpl si Vondra do Farského. Komunismus, vpálil členovi STAN Turek

Nutnost, aby flotily automobilů měly v budoucnu nižší CO2 emise, je cesta vedoucí k „levnějším malým dostupným ekologickým“ vozům. V europoslaneckém speciálu CNN Prima NEWS ve Štrasburku to řekl Jan Farský (STAN). Jeho kolega z Evropského parlamentu Filip Turek (za Přísahu a Motoristy) takový postoj označil za komunismus. Názory Farského na automobilový průmysl se nepozdávaly ani Alexandru Vondrovi (ODS). „Henryho Forda nevymyslí politik, který celý život žije z eráru,“ rýpl si místopředseda ODS.

Hádka o Green Deal: Evropské automobilky zaspaly, řekla Gregorová. Turek se chytal za hlavu

Evropský speciál CNN Prima NEWS ve Štrasburku se neobešel bez ostrých názorových sporů. Jeden z nich vedli europoslanci Filip Turek (za Přísahu a Motoristy) a Markéta Gregorová (Piráti), kteří se neshodli na dopadech zelené politiky na automobilový průmysl. Turek se během řeči Gregorové několikrát nevěřícně chytal za hlavu. Spor začal ve chvíli, kdy politici začali řešit otázku unijního zákazu prodeje aut se spalovacím motorem.

Konec parkování zdarma. Praha ruší oblíbený benefit pro elektrická auta, chystá však novinku

Už se to blíží. Koncem roku skončí parkování zdarma pro elektrifikovaná auta s registrační značkou EL. V Praze jich totiž začíná být až příliš mnoho a benefit zavedený v roce 2016 je z tohoto důvodu neudržitelný. Praha chce elektromobilitu podporovat nadále, ale jiným způsobem. Místo bezplatného parkování investuje obrovské peníze do vybudování infrastruktury nabíjecích stanic.

Odboráři Volkswagenu se bojí zavírání provozů. Zelená ideologie je táhne ke dnu, říká ekonom

Evropské a zejména německé automobilky se potýkají s velkými problémy. Důvodem je ztráta konkurenceschopnosti na trhu a také tlak levnějších asijských firem. Největší rušno panuje kolem společnosti Volkswagen, jež v současné době jedná s odbory o zavírání provozů. Klid zatím hlásí z tuzemské Škody Auto, která propouštění zatím neplánuje.

Vondráček: Green Deal se podobá čínské kulturní revoluci. Nechutné srovnání, namítl Peksa

Zelená dohoda pro Evropu je eutanazie našeho průmyslu, pronesl ve vysílání CNN Prima NEWS předseda Svobodných Libor Vondráček s tím, že by opatření zrušil. Europoslanec Mikuláš Peksa (Piráti) oponoval, že žádné tlačítko k takovému kroku neexistuje. Zdůraznil, že je to prakticky nemožné. Vondráček poté Green Deal ideově připodobnil k čínské kulturní revoluci. „Nechutné přirovnání,“ ohradil se pirátský zákonodárce.

Povinné ručení i na elektrokolo? Je rizikovější než elektrokoloběžka, říká mluvčí pojišťovny

Vyjmutí elektrokol z nového zákona o povinném ručení považuje mluvčí Kooperativy pojišťovny Milan Káňa za chybné a do budoucna by byl rád, kdyby byly rovněž zahrnuty. Uvedl to ve vysílání CNN Prima NEWS a poznamenal, že právě elektrokola mají na svědomí větší počet nehod než například do povinného ručení zahrnuté elektrokoloběžky.

Turek vyčetl Zdechovskému mlčení o spalovacích motorech. Neumíte s Googlem? oponoval lidovec

Zavazovat se k alternativám, které fungují pouze v laboratorních podmínkách, je pro ekonomiku smrtící, pronesl o zákazu spalovacích motorů ve vysílání CNN Prima NEWS lídr eurokandidátky Přísaha a Motoristé sobě Filip Turek. Řekl také, že žádné studie o možných dopadech neexistují, a europoslanci Tomáši Zdechovskému (KDU-ČSL) vyčetl, že na to neupozornil. „Neumíte s Googlem?“ oponoval lidovec s tím, že o problému již delší dobu hovoří.

MG 5 je čínsky zpracovaný, ale evropsky jezdící kombík. Prostorností zaostává

Elektromobily se postupem času převtělují do všech možných karoserií. Začalo to malými městskými hatchbacky, SUV a pokračovalo dodávkami až po přepychové limuzíny. Jedním z mála posledních segmentů, který zůstal v rámci elektromobility dlouho neposkvrněn, byly kombíky. I těch už ale začíná přibývat. Otázkou ovšem zůstává, dávají elektrické kombíky smysl? Na to jsem hledal odpověď za volantem MG 5.