Známý britský novinář Richard Hammond přišel ve svém novém pořadu na webu Drive Tribe s originální cestou k bezemisní budoucnosti. Řady aut se spalovacími motory by v prvé řadě začal prosívat likvidací těch, která mu přijdou nejvíce nudná.
Nedávné stvrzení záměru evropských orgánů směrující k totální eliminaci spalovacích motorů a přechodu k bezemisní mobilitě bude znamenat postupné dosluhování původní koncepce aut. Na druhou stranu ale nebude možné žádného motoristu k likvidaci starého vozu vyloženě nutit, jen jej různě omezovat a otravovat mu život. V krajním případě, kdy by majitelé spalovacích aut vyrobených do roku 2035 vydrželi veškerý útlak, by hrozilo zhroucení plánu na jejich úplné vytlačení ze silnic. Richard Hammond chce v nové show přijít s originálním receptem, jak nečistá auta eliminovat.
Pryč se šedí!
Pro petrolheadský web DriveTribe, který Hammond už před pěti lety založil s kolegy z The Grand Tour Clarksonem a Hammondem, připravil moderátor pilotní díl pořadu, jehož smyslem je dostat ze silnic podle jeho názoru nudná auta.
První díl začal Hammond slovy, že konvenční vozidla postupně vymírají, přičemž zachovat bychom měli jen ty nejlepší kusy každého výrobce. Některá vozidla si podle něj přežít zaslouží, jiná zase ne. Prostě takový motoristický darwinismus. A která auta ponechat, a která poslat na vrakoviště? Jako příklady aut, která si zaslouží přežít, uvedl Dodge Charger SRT či Ford Escort první generace. A čtvrtá generace Escortu? „Ne,“ nemilosrdně odsoudil britský katan jedno z nejoblíbenějších aut 90. let.
Ani Peugeot 207 a Chrysler Crossfire by podle Hammonda neměly přežít „za žádných okolností“. „Co ale s nimi?“, nabízí se řečnická otázka. Právě v odpovědi na ni tkví hlavní myšlenka nové show. Hammond jim chce vdechnout nový život. V prvním díle nechal auta přeměnit na zahradní příslušenství a vybavení. Na pomoc si sehnal partu šikovných mechaniků, kteří vytvořili dva týmy a výše zmíněná auta proměňovali v něco užitečného: Od kolečka přes venkovní posezení až po svícen. Nový pořad z osvědčené dílny má tedy zjevně našlápnuto k úspěchu.