CNN Prima News spalovací motor

spalovací motor

Výpis příspěvků ke štítku „spalovací motor“

Kupka by měl rezignovat, proti Euro 7 slíbil bojovat. Petici také nepodepsal, říká Vondráček

Současná vláda v předvolební kampani slibovala, že bude bojovat proti opatřením obsaženým v Green Dealu. Tak se ale nestalo, a proto strana Svobodných požaduje rezignaci současného ministra dopravy Martina Kupky (ODS). V blízké době se má opět jednat o normě Euro 7 a na Kupku už není spolehnutí, uvedl předseda strany Libor Vondráček v pořadu K věci na CNN Prima NEWS. Dodal, že ministr nepodepsal ani petici požadující zrušení zákazu aut na benzin a naftu, který má platit od roku 2035.

Rockový festival a bezemisní auta? Je to skvělé spojení, pochvaluje si šéf Toyoty v Česku

Minulý týden se na letišti v Hradci Králové konal už 27. ročník Rock for People. Letošní festival měl mnoho nej – nejdražší, největší a zřejmě také nejčistší s co nejmenší uhlíkovou stopou. Kromě například třídění odpadů, výkupu kelímků a PET lahví nebo solární energií poháněné stage pomáhala s rozvozem kapel a účastníků i bezemisní auta, a to díky partnerství se společností Toyota. V akci se objevil i nejžhavější model v tomto odvětví – vodíkem poháněný Mirai. Jak se automobilka zapojila do chodu Rock for People a jaká je budoucnost bezemisní dopravy v Česku? Na tyto otázky odpověděl redakci CNN Prima NEWS přímo v dějišti festivalu Martin Peleška, generální ředitel zastoupení pro Toyotu a Lexus Česká republika.

KOMENTÁŘ: EU zacpala lidem ústa syntetickými palivy. Vlk se nažral, koza ale celá nezůstane

Schválení výjimky na prodej nových aut spalujících syntetická paliva i po roce 2035 by zdánlivě mohlo budit dojem, že se vlastně nic nemění. Je tomu skutečně tak, avšak v jiném gardu, než by si zastánci spalovacích motorů přáli. Gigantické peníze investované do elektromobility teď automobilky nevyhodí z okna, nehledě na řadu komplikací s e-palivy spojenými.

S elektromobilem jsou řidiči spokojení. Většina má ale stejně v záloze „klasiku“

Největší starostí zájemců o elektromobily je stále obava o délku dojezdu na jedno nabití. Dražší modely dnes už sice běžně atakují hranici 500 kilometrů, akční rádius elektrického auta ale může být více než u spalovacího motoru ovlivněn dalšími faktory, jako je vnější teplota nebo způsob jízdy. Podle kanadské studie mívají proto i přesvědčení zastánci elektromobility v záloze ještě auto s běžným pohonem, které používají především na dlouhé cesty.

Trh s auty se otřásá v základech: Bez náhrady zmizí i oblíbené modely. Kterým to hrozí?

Tlak na snižování emisí začíná likvidovat i desetiletí vyráběné modely. Automobilky nechtějí pokračovat ve vývoji vozů, jejichž tržní cena by se vlivem ekologických opatření stala v daném segmentu nesmyslnou. Nejde přitom jen o lidovější malé modely, ale i o dražší auta. Klíčovou otázkou pro budoucnost výrobních plánů je, zda bude skutečně zavedena emisní norma Euro 7, a pokud ano, tak s jakými parametry. Ty naposledy prezentované znamenají faktickou nemožnost rentabilně vyrábět auta se spalovacími motory. Důvody jsou ale i jinde.

Auta se spalovacími motory budou po roce 2035 neprodejná. Proti zákazu byly jen dva státy EU

Veškeré emise ze spalovacích motorů u nových vozidel budou od roku 2035 v Evropské unii zpoplatněny. Členské země EU v úterý definitivně schválily normu, která od zmíněného data prakticky znemožňuje prodej nových benzínových a naftových aut. Souhlasu unijních ministrů s dlouho diskutovanými pravidly předcházela dohoda Německa s Evropskou komisí, která zajišťuje možnost dále využívat spalovací motory poháněné výhradně syntetickými palivy.

Pozitivní zpráva pro Česko. Brusel ustupuje Německu u zákazu aut se spalovacími motory

Německo a Evropská komise (EK) urovnaly spor o konec vozů se spalovacími motory. Na Twitteru to v sobotu uvedl místopředseda Evropské komise Frans Timmermans. Německý ministr Volker Wissing rovněž na Twitter napsal, že po roce 2035 bude dál možné nově registrovat vozy se spalovacími motory, pokud budou tankovat uhlíkově neutrální paliva. Podle hlavního ekonoma Trinity Bank Lukáše Kovandy se jedná o pozitivní zprávu pro český automobilový průmysl.

EK: Umožníme prodej aut se spalovacím motorem i po roce 2035, ale jen na syntetická paliva

Evropská komise (EK) navrhuje, že po roce 2035 umožní prodej nových osobních aut se spalovacími motory, ale jen v případě, že budou využívat pouze syntetická paliva. V úterý o tom informovala agentura Reuters. Ta se odvolává na dokument, který nastiňuje návrhy komise německému ministerstvu dopravy. Německo patří spolu s Českou republikou mezi členské země Evropské unie, které pro auta na syntetická paliva prosazují výjimku ze zákazu prodeje nových osobních vozidel se spalovacími motory po roce 2035.

Kolovratník: Euro 7 zničí statisíce pracovních míst. Od EK to byl podraz, dodal Zdechovský

V případě zavedení emisní normy Euro 7 hrozí, že o práci v automobilovém průmyslu přijdou v rámci Evropské unie až statisíce zaměstnanců. V pořadu 360° na CNN Prima NEWS na to upozornil stínový ministr dopravy a poslanec ANO Martin Kolovratník. Kriticky se k normě staví také europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL), který ji označil za „podraz od Evropské komise“.